Nieuw nieuw katspul..

Nieuws:

 

Auteur Topic: Nieuw nieuw katspul..  (gelezen 198269 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

  • *****
13 okt 2011, 22:50
right.. na het verliezen van het oude forum wordt het toch weer tijd de draad weer op te pakken, ook wat betreft de projecten..

HIERO teruglezen voor de berichtgeving over mijn katspul tot voor kort..  :-X
en hieronder weer verder..  ;D



heb het cylinderblok en -kop er even in gezet om te zien of de tank niet te laag hangt en om te bekijken hoe verstevigingen tussen de voorste framebuizen rond de uitlaat moeten gaan lopen.. op m'n oude kat had ik hier trekstangen..



..maar dit keer zit ik te denken aan "gussets" (hoekverstevigingssc hotjes?) ..vooral omdat dat er wrs iets beter uit ziet.. (die trekstangen werkten verder prima, frame was superstijf..)
ook zal er weer een verstijving tussen de voorste blokophangplaten komen.. hoe precies, weet ik nog niet..  :-\

andere vorderingen betreffen het vastmaken van het kontje aan de onderkant van de buddy.. (idd, idee gejat van Danny..  ;D)
dit maakt het aanpassen van het GSX-ET sub-frame voor kat-plaatwerk wat simpeler.. het sub-frame bij een kat loopt nl. onder een hoek iets omhoog, waar dat bij de ET/EX vlak blijft..

hoop verder binnenkort een EFE-blok ophalen in het oosten van het land.. behalve dat zo'n blok altijd mooi is voor de "heb" (of puur als investering.. die dingen worden steeds duurder..!) is dat blok vooral om iets lopends te hebben volgend "seizoen" en de tijd en energie vooral aan het rijwielgedeelte te kunnen besteden..

                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
15 okt 2011, 21:00
goed.. "reserve" EFE blokje is binnen!



idd.. die heeft wel een schoonmaakbeurtje nodig..  ;) ik hoop onder het stof (en vooral corrosie aan de voorkant van het blok..) toch een pareltje aan te treffen..
en ga verder proberen het blok niet uit elkaar te halen (lastig, lastig..  :D)
en 'm direct te kunnen gebruiken in de kat als het oorspronkelijk geplande blok nog niet af is en de rest van de fiets wel..

verder als kers op de EFE-taart een GS750 gashendel/schakelaarblok mee gekregen..



dit is dus een push-pull gashendel (vanwege de toen standaard gemonteerde rondschuivers).. bijkomend voordeel is de beperktere knoppenwinkel en kleinere afmeting voor een cleanere look.. (aparte lichtschakelaar komt bij de meters)
een GSX-R600SRAD "throttle tube" die ik nog had wil ik hier voor pasmaken omdat deze een grotere diameter van het deel waar de gaskabels over lopen heeft.. dit resulteert in het minder ver hoeven draaien van de gashendel en in feite dus een soort snelgas..
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
28 okt 2011, 02:10
right.. heb dan eindelijk een TIG-lasapparaat aan geschaft..  :) uiteraard een cheapo chinees, maar vlgs ervaringen op internet lijkt het toch een redelijk ding te zijn..
met nog wel ergens een gasfles Argon vandaan zien te halen zonder bijna net zo veel te gaan betalen als ik voor alleen de tigger kwijt was..

naast alle regeldingen rondom het lasapp. vooral bezig geweest om de ergste aankoek en corrosie van het EFE-blok te halen.. (goed spul trws dat sillit beng..)
nokkenassen en tuimelaars e.d. eruit gehad om er een beetje bij te kunnen om stof en vuil eruit te kunnen halen (klppndksl zat niet op het blok in opslag..)
moet nog een 2e ronde in voordat 'ie foto-waardig is..  :-X

verder de bling-tankdop op/in de tank gezet..

moest eerst nog een binnen-ring maken voor in de tank.. en ook een spacertje van 1mm waarmee de bovenrand net past in de uitsparing..


oude tankopening eruit slijpen..


gaatjes boren..


done..!  8)
« Laatst bewerkt op: 28 okt 2011, 02:12 door arnout »
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
29 okt 2011, 22:52
Aaahh vely vely nice !
Zit er een slotje in de tankdop.
Zo niet, dan is een ontluchting wellicht een goed idee.
Heb ook zo.n soort dop erin (zonder slot)en heb lucht via een zevende gaatje.
De bijgeleverde silicone-achtige pakking begon wel na een jaartje te zweten.
Zelf maar een pakking geknipt van benzine bestendig rubber.
Mooi die binnenring ( heb zelf 2 "halfjes" binnenin)
GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.

  • *****
30 okt 2011, 18:31
Zit er een slotje in de tankdop.

nope.. geen slot..
is een bewuste keuze omdat ik de tankdop van m'n EFE ook nooit op slot doe en die ook met zo'n "aircraft-style" grendel open- en dicht gaat, en dat bevalt goed.. geen gedoe met krassende sleutels..  :)

Zo niet, dan is een ontluchting wellicht een goed idee.

deze dop is degene die "vented" is van een set van 2 oorspronkelijk voor een Harlie.. (alleen deze genomen natuurlijk  ;D )
ik verwacht eerlijk gezegd nog wel een probleempje bij harde regen want de ontluchting bestaat uit een gaatje in de dop in het verzonken deel (van de grendel) dat leidt naar een ingebouwde "breather valve".. als daar water in komt te staan komt 't wrs toch in de tank..  :-\

De bijgeleverde silicone-achtige pakking begon wel na een jaartje te zweten.
Zelf maar een pakking geknipt van benzine bestendig rubber.

ik heb nog geen sealer of watdanook gebruikt omdat ik het spul toch weer los haal als ik (ooit  :-[) de tank ga spuiten.. m'n Pingel adapter-plaatje op m'n EFE-tank heb ik met gewone (Comma, van de Halfords) zwarte siliconenpakkingsmu rrie afgedicht.. en dat lijkt prima te werken.. dus dat wil ik t.z.t. ook bij de Kat gebruiken..
verder zit er wel 1 blauw papieren pakking bij, maar de boutjes zal je toch altijd extra moeten afdichten met vl.b. pakking..


Mooi die binnenring ( heb zelf 2 "halfjes" binnenin)
ziet er goed uit hmm? (had 'm bijna over m'n linkerschouder gegooid toen 'ie af was..  :D) ..jammer dat'ie onzichtbaar in de tank verdwijnt..

't chroom wil ik eigenlijk nog een keer behandelen zodat 't wat matter wordt.. (filmpjes op youtube gevonden, en zelf geprobeerd, maar ben er nog niet van overtuigd geraakt..  :-\)

                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
4 nov 2011, 14:26
Nice, geen halve maatregelen allemaal...
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • *****
5 nov 2011, 01:44
thanks.. en idd een beetje de uitdaging opzoeken dit keer..  ;D
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
5 dec 2011, 23:28
oei.. da's alweer een aardig tijdje geleden dat ik hier wat heb gepost..  :-[
hoog tijd dus om het stof van het katspul-project af te blazen..

zoals eerder (ergens?) aangegeven was ik van plan eerst eens wat las-uitrusting upgrades uit te gaan voeren voordat ik verder ga met lassen aan het katspul-frame..
en zo-gezegd-zo-gedaan, dusss een cheapo TIG-lassert aangeschaft en (na lang zoeken en twijfelen en te veel betalen  ::)) een gasfles argon opgehaald in de buurt..

eerste metaalsmeltprobeers els:



afgelopen dagen wat meer geoefend en het ziet er nu alweer iets beter uit..
dusss.. aan de slag met de kat!  :)
volgend punt op de agenda is het plaatsen van de voetsteunen.. de oude (standaard ET) tapgaten hiervoor heb ik inmiddels weggewerkt in het frame, en wil nu aan weerszijden 2 ophangpunten vastlassen voor alu schetsplaten met hier aan de voetsteunen en ook hielplaten..
na veel meten, vergelijken met de EFE, uitproberen en proefzitten heb ik nu een positie in gedachten.. wat "tammer" dan een standaard kat, maar toch nog "sportiever dan de EFE.. door de "nose-down"-positie van de hele fiets zou een standaard kat-voetsteun-positie nog verder naar achteren uitvallen.. ook de boel een haartje lager gezet toen m'n linkerbeen spontaan in de kramp schoot bij de positie-test..  :-X

anyway.. in AutoCAD effe een schetsplaatje getekend die ik ook mooi kan gaan gebruiken om de frame-ophangpunten te fixeren bij het laswerk..



goed.. maar verhaal, maar nu dus maar 'ns op zoek naar een stukje alu en een zaag..  ;)

                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
6 dec 2011, 20:21
na wat zagen&boren..



..meteen effe passen..



hmm.. wel weer dicht bij de zijstandaard met het schakelpookje..  :-\
de voetsteunen ga ik msschn nog zelf maken (zonder scharnier erin) aangezien deze een beetje "op" zijn..
                                        .. . . .  .  .   .

  • ***
6 dec 2011, 22:34
Heeeeeeee kijk nou, de Engelse bevestigingsmethode  ;D
Katana ni rei

  • *****
7 dec 2011, 18:29
Heeeeeeee kijk nou, de Engelse bevestigingsmethode  ;D
sure, niks mis mee toch?  :P

rechter beide schetsplaatjes grotendeels af.. al moet ik nog wel gaan bedenken hoe het achterrempompspul eraan vast moet.. maar kan een evt. steun er desnoods later nog aan vast bakken..

« Laatst bewerkt op: 8 dec 2011, 00:11 door arnout »
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
7 dec 2011, 21:35
Nice!
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • *****
11 dec 2011, 23:19
right..

volop bezig om aan-te-lassen "ogen" te maken waar de schetsplaten dadelijk aan vast gebout kunnen worden..
i.p.v. gewoon een stukje dikke plaat met tapgaten aan het frame vast te lassen had ik besloten het mezelf toch een stuk moeilijker te maken..   ::)
waarom? lichter, en een grotere uitdaging.. iets wat je met een electrodelasapp. wel kunt vergeten maar met TIG "zou moeten kunnen".. als je er mee om kunt gaan natuurlijk..
de ogen zijn nog niet afgelast (moeilijk doen vreet tijd..) maar het idee moge duidelijk zijn..  :)


« Laatst bewerkt op: 11 dec 2011, 23:27 door arnout »
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
15 dec 2011, 00:04
oogjes afgelast en diegenen voor de linkerkant (na veel passen en meten en checken en re-checken) vastgelast aan 't frame.. yup.. laswerk kon beter.. beetje shaky.. vergeten te eten.. ziet er wel beter uit in real-life, echt waar..!



meteen daarna de schetsplaat+voetsteun erop gezet om e.e.a. te testen..



morgen de rechterkant..
                                        .. . . .  .  .   .

  • ***
15 dec 2011, 20:56
Wow.... strak man