Nieuw nieuw katspul..

Nieuws:

 

Auteur Topic: Nieuw nieuw katspul..  (gelezen 199590 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

  • *
30 apr 2012, 12:40
Netjes gemaakt je nieuwe tellernaalden erop, wel gepriegel maar gaaf dat het je gelukt is!

  • *****
10 mei 2012, 00:35
right.. bezig geweest met het sub-frame (of hoe noem je dat?)

om de achterkant van de buddy ergens aan vast te kunnen maken miste er nog wat.. ik had de oude -GSX ET/EX- steun eraf geslepen (want Katana-buddy paste er niet op) en dus moest er wat nieuws voor gemaakt worden..

maar voordat hiermee begonnen kon worden moest er eerst een uitlijningsprobleem opgelost worden.. het sub-frame stond nl. niet helemaal in het midden..  :-X
om dingen simpel te houden koos ik ervoor om slechts 1 helft te gaan aanpassen (linkerkant) want het originele spatbord hoeft er toch niet meer tussen te passen..

right.. na een aantal tevergeefse pogingen om met een potkrik en spanbanden de boel recht te buigen, werd het duidelijk dat er een andere benadering nodig was (pootje zwiepte nl. steeds weer terug..)
met op twee plaatsen zaagsnedes aan binnen- en buitenkant van de framebuis was de zaak veel makelijker te buigen.. in de juiste positie gehouden met spanbanden de zaagsnedes weer dichtgelast, en de buis veerde slechts minimaal weer terug.. bijna exact op de goeie plek!
job done..  8)



nu was het dus zo ver om een dwarsverbinding te gaan maken waar ook het buddyslot aan vast gebout kon worden..
een Katana-slot had ik niet.. nieuwe zijn schreeuwend duur, en gebruikte niet te vinden (I tried).. dus dan maar aanpassen wat er wel is, nl. het org. EX/ET slot..
dat bleek helaas veel langer, en dus niet uit te lijnen met het slot/sleutelgat in het kontje..
wat nu..?  ??? na wat alternatieven te hebben bestudeerd toch maar besloten dat GSX-slot te gebruiken.. als dat nl. schuiner gelegd wordt, zou het mogelijk wel te bruikbaar te aken zijn.. hiervoor zou dan de dierecte sleutelbediening moeten vervallen, en een kabelbediening in de plaats moeten komen..  :-\

zo gezegd zo -bijna- gedaan.. slot uit elkaar gehaald en het cylinder-deel nagemaakt in aluminium zodat er een hevel met kabel aan vast gemaakt kan worden..



op de foto ook het frame-deel waar het slot in gaat passen.. dit heb ik bewust veel zwaarder gekozen dan origineel, omdat je vaak scheurtjes ziet op deze plek..

right.. goeie positie op het frame en t.o.v. de buddy was effe wat uitzoekwerk.. en dus was het 't eenvoudigste om eerste de boel met wat strippen vast te zetten..



en de buddy klikt in 't slot..  8)
momenteel ben ik die strippen aan weerszijden verder aan het opbouwen met een hoekprofiel zodat het geheel wat meer stijfheid krijgt..

ondertussen ook aan de tank gewerkt.. en heb eindelijk de steunen van de ophangpunten onder/in de tank toegevoegd..
zat eerst professorisch vast maar plan was om met wat plaatmateriaal de loshangende ophangpunten dicht te zetten..
m.b.v. wat kartonmalletjes stukjes plaat op maat uitgeknipt.. (uit oude boekensteun.. boeken nu opgstapeld..  ;D )



na rondbuigen en bijvijlen de boel vast-tacken..



en aflassen.. (had wrs niet zo uitgebreid gehoeven.. laswerk wgs slechte toegankelijkheid ook niet super mooi..  :-X maar daar zie je dadelijk toch niks meer van..  ;) )



verder aan het puzzelen met de gear indicator (hele berg diodes nodig..) en hoe de ledjes van het achterlicht hun spanning moeten gaan krijgen..
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
21 mei 2012, 01:02
sub-frame gedeelte afgemaakt..  8)



alleen nog een ophangpunt voor de kabelbediening verzinnen..

verder gegaan met de voorkant: het beter passend maken van het kuipje..
dit stond wat te veel naar voren.. dus het frame-pje aangepast zodat het verder naar achteren gemonteerd kan worden (stukje afgeslepen en breder stukje aangelast)



kuipje sloot nu mooi aan bij de tank maar de vorkpoten raakten de voorste/onderste verankeringspunten van het hulp-frame-pje..   :-\
na 10x passen en meten uiteindelijk maar deze punten ietsje naar buiten gezet..
frame-pje en kuipje bleken sowieso niet helemaal symmetrisch..  :-X
koplamp ook klem tegen binnenkant kuip en niet centrisch.. de reden was snel gevonden..



nu weer een beetje teruggebogen in de bankschroef..
right.. na een boel andere aanpassingen (o.a. steun aan balhoofd ingekort) lijkt e.e.a. nu goed aan te sluiten..
en kan nu voor- en achtervork etc weer los gaan halen om op het kale frame het laswerk verder af te gaan maken..

ondertussen ook al nagedacht over de elektriek.. ga wrs zekeringenkastje, startrelais, spanningsregelaar en accu op een plaatje onder de buddy monteren.. De kabelboom ga ik opnieuw maken en heb al aardig wat zitten schrappen in het standaard bedradingsschema..



veranderingen?
- aparte lichtschakelaar (dus geen schakelaars links en rechts op het stuur waar alle stroom doorheen moet)
- contactschakelaar (kleine schakelaar die relais aanstuurt dicht bij accu en zekeringenkastje, en geen "parkeer-stand" meer)
- geen knipperautomaat
- derde fase van stator direct naar spnngngsrglr (i.p.v. in/uitgeschakeld met lichtknop)
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
22 mei 2012, 23:41
Netjes !

Buddy-ontgrendelig via chokeknop ?
GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.

  • *****
23 mei 2012, 00:33
Buddy-ontgrendelig via chokeknop ?



vandaag begonnen met opknappen de oude lassen (die van mij, niet van Suzuki  ;)
pfff.. begraven onder de plamuur en een stuk beroerder op sommige plekken dan ik me herinner..  :-[
gelukkig is er wat het laswerk betreft dan toch sprake van een "learning curve"  :D
anyway.. schoontollen lijkt erg veel tijd te gaan kosten, dus wrs toch beter effe rondkijken w.b. straal-bedrijven in de buurt.. ("wie dat gelast heeft? geen idee!"  ;D )
                                        .. . . .  .  .   .

  • **
23 mei 2012, 19:36
Lassen is idd een kwestie van "doen"... maar dat gaat je goed af, zo te zien.
Ben ook ooit eens begonnen met TIGgen omdat er nu eenmaal een TIG-apparaat op de zaak stond  ;D

Maarruh, choke-knop? We hebben toch al een paar andere schakelaars over op de Kat  ::)

Stefan

  • No avatar
  • *
24 mei 2012, 07:45
Arnout;

even nog over de wijzertjes van de rpm en snelheidsmeters; je kunt ook de "roerplastics" gebruiken die bijna elke kantine heeft. Deze hebben de juiste vorm - lopen taps toe en zijn best wel sterk (en buigzaam)\

YMMV

  • ***
24 mei 2012, 08:55


 "roerplastics"
dan krijg je een koffiekatana  ;D ;D ;D
Katana1100sz  Katana1100sz

  • *****
24 mei 2012, 22:51
Maarruh, choke-knop? We hebben toch al een paar andere schakelaars over op de Kat  ::)

die zijn al ingepland.. ik ga niet meteen alles verraden!  ;D

je kunt ook de "roerplastics" gebruiken die bijna elke kantine heeft.

ja, ik wist via Robin(jo) van de alternatieve toepassing voor die roerstaafjes..
mooi taps idd, maar ben eigenlijk niet zo gecharmeerd van de "groef" die erin zit..  :-\

dan krijg je een koffiekatana  ;D ;D ;D

hmm.. ook aardig voor een kleur-idee.. ik zal in de autolak-shop 'ns vragen naar "metallic robusta"  :D
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
1 jun 2012, 01:01
right.. vrijwel meteen met het tellersteunplaatjem etersteunding van Danny aan de gaan gegaan..




ge-primered en hangt nu te drogen..

om de tellers dadelijk weer dicht te kunnen maken moet eerst nog de nieuwe versnellingsbakindi cator afgemaakt worden..
schemaatje bedacht met 21 diodes die de juiste ledjes in het display moeten laten branden bij een bepaalde versnelling..  ;D




nu nog een plekje in de tellerunit zien te vinden voor 't spul..
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
2 jun 2012, 23:58
verder gefrut met de versnellingsindicat or.. er zit nu bedrading aan vast, en beugeltje eraan gesoldeerd om met schroefje vast te kunnen zetten bovenop de km-teller..



nice huh?  8)




inmiddels ook de meters al in de tellerkast teruggeplaatst en het glas met de alu-rand erop gezet..
(foto komt nog wel.. accu was leeg..)


« Laatst bewerkt op: 3 jun 2012, 23:15 door arnout »
                                        .. . . .  .  .   .

  • ***
3 jun 2012, 09:34
ziet er alweer goed uit Arnout topie 8) 8) 8)
Katana1100sz  Katana1100sz

  • ***
3 jun 2012, 22:30
Ziet er gaaf uit 8)
Katana ni rei

  • ****
4 jun 2012, 12:59
 :o Damn, very nice!!!
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • *****
11 jun 2012, 16:58
holy mozes :o
respect Arnout, daar wil ik stiekem de specs wel van hebben als dat mag dan kan ik dat ook bouwen  8)
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL