Nieuw nieuw katspul..

Nieuws:

 

Auteur Topic: Nieuw nieuw katspul..  (gelezen 199608 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

  • *****
20 jul 2017, 21:45
Dat kunststof draaiwerk gaat me toch een zooi troep geven  [devil]

 :D Vlgs mij niet heel veel meer troep dan met alu, maar de slierten die van nylon of delrin/pom af komen tijdens het draaien zijn iig wel een stuk hinderlijker.. Net een klos dun touw dat ontwikkeld wordt en soms verstrikt raakt..
Maar ben nog niet aan dat draaiwerk toe (ontwerpje verder afmaken en maten opmeten), en prioriteit ligt ook eerst bij het deksel en lakwerk..
                                        .. . . .  .  .   .

  • ***
21 jul 2017, 23:11
En het werk aan de deksels zie er deksels goed uit

  • *****
22 jul 2017, 20:02
las en draaiwerk ziet er goed uit Arnout!

hoe heb je die kelk precies gedraaid?
draaien geeft sowieso lekker veel rommel, vooral als je messing of brons moet draaien, komen van die superkleine spaantjes af die overal gaan zitten...
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
23 jul 2017, 21:34
draaien geeft sowieso lekker veel rommel, vooral als je messing of brons moet draaien, komen van die superkleine spaantjes af die overal gaan zitten...

Idd.. Eigenlijk heb ik een soort "droogloop mat" in m'n huis nodig die verhindert dat ik spaanders door het huis verspreid na het verrichten van wat draaiwerk..  :D

hoe heb je die kelk precies gedraaid?

Die kelk is eigenlijk niet "gedraaid" maar geforceerd (spinning/metaldrücken).. Heb dat al eerder geprobeerd met aluplaat, maar dat was geen succes.. Met een dunwandige alubuis als uitgangspunt hoef je echter het metaal lang niet zoveel te vervormen..
Hier een youtube-video dat als voorbeeld heeft gediend: https://youtu.be/cgnB4bmodv4
Dat gedoe met die brander is wat onhandig en onnodig.. Dat zacht maken doe je m.i. beter op de werkbank incl. afschrikbadje..

En het werk aan de deksels zie er deksels goed uit

Heb het deksel inmiddels gespoten met primer, maar daarna bleken er nog allerlei putjes/krassen zichtbaar die beter nog weggewerkt zouden moeten worden..
Vandaag bij het afspuiten van het kontje per ongeluk de bus zwarte primer mee gepakt naar het spuithok i.p.v. de matte aflak..  [no] Weer nogmaals opnieuw schuren nog een keer..
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
25 jul 2017, 23:30
Dynamodeksel wie neu..  8)



Helaas wel wat stof (of reactie met primer?) in de lak aan onderkant..  :(



Plekjes nog even aangetipt, en aan de slag geweest met recht meppen van de gedeukte rvs beschermplaat.. Weer vastplakken op het deksel met speciale kit is wrs handiger nog op de werkbank..
                                        .. . . .  .  .   .

  • ***
26 jul 2017, 22:29
Ziet er zo op het oog toch goed uit

  • ****
28 jul 2017, 10:36
 [tu]
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • *****
31 jul 2017, 23:53
Goed..
Inmiddels dan het totzover gefixte spul weer op de kat geschroefd..





Kontje is ook af(gespoten).. Ook krassen in de rand van het ruitje en zijkant meterhuis weggeschuurd en gepolijst..
En nu blijft nog over de lakwerkreparatie aan de kuip (en het recht hangen van het kuipframepje), en als grootste punt de deuk in de tank..
Ben aan het experimenteren met onderdruk om de put uit het plaatwerk te "zuigen".. heb hiertoe een compressor uit een kapotte ontvochtiger hergebruikt (duurzaamheidsheilig boontjebonuspunten!) waarbij wellicht de koelgasjes toch nog niet eerder helemaal uit het systeem waren ontsnapt (duurzaamheidsheilig boontjemaluspunten!)..  :-\

Work in progress..



Als het niet werkt, dan heb ik iig een aanzet voor een bouwproject voor een stille luchtcompressor..  ;D
En het opgeplakte pannetje kan functioneren als steun voor een aangelaste trekstang op de tank..

Verders ook tijd kwijtgemaakt met verdere kelk draai-/forceerpogingen..



Best tevreden mee, maar moet er nu dus nog 3 dezelfde maken.. [knife]
                                        .. . . .  .  .   .

  • ***
1 aug 2017, 22:34
Je bent een echte kunstenaar/tovenaar

  • *****
6 aug 2017, 00:00
Je bent een echte kunstenaar/tovenaar

Msschn, maar wel een hele langzame..  :D

Anyway.. Het het vacuum-deukuitzuig-experiment is slechts ten dele gelukt.. Na een uurtje de compressor te hebben laten lopen vond ik het wel genoeg, en was ondertussen de bodem van het opgeplakte pannetje ook al flink convex vervormd geraakt..
De deuk was toen iig een stuk kleiner geworden (oorspr. omvang bij binnenste blauwe viltstiftlijn)..



Omdat trekstrippen vastlassen vanwege de benzinevoorraad en de tankseal-coating niet echt handig leek, zocht ik een volgende -te proberen- uitdeukmethode toch maar liever in met een hulpstuk van binnenuit drukken i.p.v. trekken aan de buitenkant.. Om er via de tankopening bij te kunnen moest er dus eerst een tool gemaakt gaan worden..



Oude waterleidingbuis en op maat gedraaide nylon rondstaf die met draadstang M10 vast zit en in/uit is te draaien..

Het was wel wat zwaar werk om het plaatstaal in beweging te krijgen met de hulptool (vooral met zwakke schouders/ribben  :-\ ) maar het werkte wel..
Totzover de deuk tot putje gereduceerd..




Morgen verder.. Nu eerst een.. [beer]
« Laatst bewerkt op: 6 aug 2017, 00:02 door arnout »
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
14 aug 2017, 22:00
Right.. Reparaties aan het lakwerk toch even kortgesloten/afgekapt wgs tijdrovendheid, en vandaag de kat naar buiten geduwd voor een proefrit..
Damn..! Was bijna vergeten hoe lekker de Kat stuurt..  :D Ritje werd dus langer dan gepland, want meteen wat dijkjes meegepakt..



Deuk in de tank is weggevlakt, maar moet nog een keer def. afgelakt/geschuurd/gepolijst..
Heb de diepe krassen in de kuip proberen te verhullen met crea spuitwerkje..  ::)
                                        .. . . .  .  .   .

  • **
16 aug 2017, 17:13
Hallo Arnout, wat ben je toch een heerlijke uitvinder met die uitdeuk-klopstaaf. Maar het gaat weer de goeie kant op met je Kat. Ik begrijp dat je dus alweer in het zadel zit? Dan wordt het hoog tijd dat we binnenkort op een mooie dag eens een ritje gaan maken, vind je ook niet? De Rengdengshenzen kit is gisteren geplaatst, met het nieuwe dynamodeksel en dynamo. Ik word weer opgeladen!
Hell bent for leather

  • *****
17 aug 2017, 19:28
..De Rengdengshenzen kit is gisteren geplaatst, met het nieuwe dynamodeksel en dynamo. Ik word weer opgeladen!

Aha.. Goed werk! En dus ook weer een rijdende Kataan.   8)

..Ik begrijp dat je dus alweer in het zadel zit? Dan wordt het hoog tijd dat we binnenkort op een mooie dag eens een ritje gaan maken, vind je ook niet?

Yes. Via een PB kwam Peterrr ook al met een dergelijk voorstel. Even een specifiek topic voor openen.  ;)
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
25 aug 2017, 18:39
yes! de katana is weer inzetbaar 8)
knap werk Arnout!
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
14 mrt 2018, 19:08
PFFFFFWWWW.. Even het stof van dit topic afblazen..  ;)

Right.. Na een winter van veel plannetjes maken maar verder eigenlijk weinig daadwerkelijk sleutelen, heb ik afgelopen tijd dan toch een item op de to-do-lijst opgepikt en afgemaakt.
Het mini-project van de verbeterde led-achterknipperlichten was ik ooit (een jaar geleden  :-[ ) begonnen, maar dat heeft door andere prioriteiten en lastigheden van de bouw van de knippers vaak en lang stilgelegen.

Ter herinnering: Zo stond het ervoor na solderen van de smd ledjes (Avago ASMT-QAB2-FDE0E).



Volgende stap (na het vastlijmen van de bevestigingsstrips) was het ingieten in polyester. Ik vreesde al eerder dat dat het lastigste onderdeel van het projectje zou worden.. En dat vermoeden bleek juist..
De voorkant moest nl. in transparant polyester gegoten worden terwijl voor de achterkant zwart gekleurd (pigment toevoegen) polyspul nodig was om de dradentroep te maskeren. En dus in meerdere etappe's gietvormpjes maken en polyester gieten.
Dubbelzijdig tape bleek hierbij retehandig vanwege de dikte en stevigheid.

Anyway.. Met veel gepruts en geplak en geknoei dan uiteindelijk toch grove ingietsels geproduceerd. (Witte ravelranden zijn resten dubbelzijdige tape)



Om dit geheel strak te krijgen moest er een hoop gevijld/-schuurd/-polijst worden.



Tamelijk saai klusje, maar hoe meer aandacht en energie je erin steekt, hoe beter het eindproduct wordt.



Des te groter was de teleurstelling toen bij een testje tussendoor bleek dat bij 1 knipperlicht een segment van 4 ledjes het niet meer deed.. Damn! :(
Even getwijfeld om de boel in de vuilnisbak te kieperen, maar gezien de hoeveelheid werk die er al in was geinvesteerd en de nog steeds betere lichtopbrengst dan de vorige knippers, toch maar besloten de nieuwe knippers te monteren.  :-\



Nog even wat twijfel over de plakkerigheidsgraad van de gebruikte tape, maar desnoods gebruik ik daarvoor later lijmpistoollijm.

Testje links:



Fel zat medunkt (waar is me zonnebril?)

Testje rechts:



Aiii.. Nouja, goed genoeg wrs..  :-\

Goed.. Lang verhaal over een weinig indrukwekkend motoronderdeel, maar die lengte staat wel in verhouding met de tijd en energie die erin is gestoken.
En achteraf? Zou ik zoiets nog een keer doen? Uhmm.. Nee!  :D
                                        .. . . .  .  .   .