De kat op de pijnbank

Nieuws:

 

Auteur Topic: De kat op de pijnbank  (gelezen 5226 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

  • No avatar
  • **
16 mei 2012, 12:43
Brommer
De suzuki katana 750 popup  uit 1984 heeft geen slecht figuur geslagen tussen al zij'n moderne broeders (wat gaat de rechniek snel de meesten hadden het dubbel aantal pk's.)
Sensei
« Laatst bewerkt op: 16 mei 2012, 16:58 door arnout »

  • **
17 mei 2012, 09:24
He, bij De Valkenier geweest... Was ik te laat zeker (ben rond een uur of 4 geweest)

Stefan

  • *****
17 mei 2012, 19:43
74 pk is lang niet slecht.. al weet je 't toch nooit met die vermogensbanken..
vooral de Dynojet-banken gebruiken een correctiefactor om de gemeten achterwiel-pk's om te toveren naar een waarde die op de fabrieksopgave moet lijken (gemeten aan de krukas).. mensen worden anders niet erg blij als na het monteren van een dynojet-kitje een lager topvermogen gemeten wordt dan het getal in de folder..  ::)

anyway.. toch is zo'n meting wel nuttig vooral vanwege de duidelijk te koppelen mengselinstelling en het vermogensverloop..
wat dus meteen opvalt is de deuk/koppel-terugloop van het vermogens/koppel-curves tussen 4500 en 6500 toeren.. dit loopt duidelijk synchroon met de mengselverh.curve.. bij die zelfde toerentallen.. buiten dat het mengsel over het hele toeren bereik m.i. vrij rijk staat, is het bij 4500-6500 tpm wel erg rijk.. wrs zodanig dat er vermogen wordt verloren..

heb het even snel nagezocht: max. vermogen bij een A/F-verhouding van 12,6:1, zuinigst bij 15,4:1, optimale stoichiometrische verhouding lucht/benz. (volledige verbranding) bij 14,7:1.. de popup staat dus eigenlijk alleen bovenin redelijk goed..
dussuh.. beginnen met de naalden wat te laten zakken?  ;)
maargoed.. ben ook maar een knutselaar en geen carb-guru..  dus wrs zijn er nog andere visies/commentaren? ;D
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
17 mei 2012, 21:33
Open uitlaat en losse filters erop zetten  ;D
Prima score trouwens.
« Laatst bewerkt op: 17 mei 2012, 21:39 door Daan »
GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.

  • No avatar
  • **
18 mei 2012, 14:26
Brommer.
Klopt cab.staan te rijk zal aan Peter vragen of hij de cab.afgesteld heeft voor open kelken en open uitlaten.zoals te zien is zitten de originele luchtfilter en uitlaten er op.Maar liever iets te rijk dan te arm.de reden dat ik mijn motoren op de pijnbank leg is dat ik dan weet hoe de motor loopt enz.
Sensei

  • *****
20 mei 2012, 19:00
Open uitlaat en losse filters erop zetten  ;D
Prima score trouwens.

Die zaten er eerst op  8), heb daarna voordat johan hem kocht standaard carbs er op gezet, die heb ik verder niet afgesteld, maar de sproeiers etc zijn wel standaard.
De japanse popup kat heeft trouwens minder PK dan de australische, canadese en adnere popups, daar was iets mee in Japan, dus 75 klopt aardig met wat ie op papier heeft volgens mij.
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ***
25 mei 2012, 22:24
Citaat
De japanse popup kat heeft trouwens minder PK dan de australische, canadese en adnere popups, daar was iets mee in Japan
.
Klopt, door Japanse wetgeving is/was daar voor een 750cc motor maximaal 77 pk toegestaan.  ???
Katana ni rei