Eindelijk een Katana

Nieuws:

 

Auteur Topic: Eindelijk een Katana  (gelezen 79205 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

  • ****
2 jun 2012, 22:29
Vandaag is het er dan eindelijk van gekomen.
Inmiddels staat er een pop-up Katana in de garage.
Op de foto zie ie er best redelijk uit, maar er is nogal wat werk aan.
Geeft niks, dat is juist leuk.
Eerst de boel eens een beetje schoonmaken en technisch in orde en dan rijden en dan de rest.
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • ***
2 jun 2012, 22:30
Mooi man. goede aanwinst 8) 8) 8)
Katana1100sz  Katana1100sz

  • ****
2 jun 2012, 22:32
De tijd zal het gaan leren. Voorlopig kan ik weer ff spelen in de garage.
« Laatst bewerkt op: 2 jun 2012, 23:48 door arnout »
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • ***
2 jun 2012, 23:21
Hej ... is dit de ex van Theo?

Hoe dan ook ... gefeli met je aanschaf ;D

  • ***
2 jun 2012, 23:48
Kijk eens aan een SF. Komt deze van oorsprong uit Canada of Australie dat ie van die externe richtingaanwijzers heeft?
Veel plezier ermee  8).
Katana ni rei

  • *****
2 jun 2012, 23:52
gefeli.. ziet er idd op de eerste foto netjes uit.. totdat je op de tweede wat inzoomt..  :-X
naja.. start van een nieuw project zullen we maar zeggen  ;D
(topic verplaatsen naar "projecten"?)
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
3 jun 2012, 21:14
Kijk eens aan een SF. Komt deze van oorsprong uit Canada of Australie dat ie van die externe richtingaanwijzers heeft?
Veel plezier ermee  8).
Of ie uit Canada komt weet ik niet. Hoe kan ik dat nagaan? De verlichting kan je niet uitzetten en inderdaad van die achterlijke ES knipperstokken erop. De hangen aan een paar fraaie roestige stukken ijzer  :-[
Ik zou het graag ombouwen naar knippers naast het achterlicht en in de kuip. Maar bij CMSNL is maar een knipper (rechts, links niet) in de kuip leverbaar, en acher moet er een heel nieuw achterkantje op, slik. Kortom ff rustig aan en eens kijken of er niks leuks te verzinnen is met ledjes of zo. Of is het elder wel voor een beetje redelijke prijs te koop?
Gezien het werk wat eraan zit zal ik er best nog wel plezier aan gaan beleven, want fröbelen is bijna net zo leuk als rijden.
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • ****
3 jun 2012, 21:23
gefeli.. ziet er idd op de eerste foto netjes uit.. totdat je op de tweede wat inzoomt..  :-X
naja.. start van een nieuw project zullen we maar zeggen  ;D
(topic verplaatsen naar "projecten"?)
Bedankt voor de felicitaties. 't Was best wel even zoeken.
Inderdaad lijkt het op de foto wel wat, maar dan moet je de foto toch wel erg klein laten. Ik ben nu bezig om eerst eens wat technische zaken te fiksen, dan olie, filters en kleppenstellen. Daarna eens het nodige rijden en dan weer verder. Of je dat een project wil noemen weet ik niet. (als het daar beter past zou ik zeggen verplaatsen die boel  ;))
Het wordt in ieder geval een wat langer lopend gebeuren. En zeker niet zo ingrijpend als wat jij aan het doen bent. Geweldig, petje af hoor voor hoe je dat allemaal voor elkaar krijgt.'k Heb de EFE op het NVT in Woerden in het eggie gezien, en kan eigenlijk niet wachten jouw kat eens real life te aanschouwen.
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • ***
3 jun 2012, 22:28
Citaat
Hoe kan ik dat nagaan? De verlichting kan je niet uitzetten
Als de verlichting niet uit kan klinkt dat Canadees, dan zou het volgens mij een van de 200 genummerde exemplaren moeten zijn  :). Peterrrrrrrrr weet dan wel waar je dat nummer terug kan  vinden. Er staat me iets bij dat er op het Australische Katanaforum iemand bezig was met ombouwsets voor geintergreerde richtingaanwijzers. En misschien dat er vanuit Engeland wat in te vliegen is.
Katana ni rei

  • *****
3 jun 2012, 23:24
Of je dat een project wil noemen weet ik niet. (als het daar beter past zou ik zeggen verplaatsen die boel  ;))
Het wordt in ieder geval een wat langer lopend gebeuren. En zeker niet zo ingrijpend als wat jij aan het doen bent.
..

restoratie of ombouw, zolang er een hoop werk verzet wordt om de Kat beter/mooier te maken, en er een beetje verslag wordt bijgehouden van de succesjes en missers, dan is dat zeer zeker een "project"..  :)
oh.. topic dus inmiddels verplaatst..  ;D
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
4 jun 2012, 12:54
Nice, feli!
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • ****
9 jun 2012, 21:05
Vandaag eerst maar eens wat andere zaken die ik voor de GSX 750 ES had liggen afgemaakt. Weinig tijd voor de Katana.....Maar toch nog wat gedaan. De richtingaanwijzersc hakelaar (is dat één woord?) deed rottig. Ik ken dat van de ES, deze bij de SE even geopereerd, kontakkies van meuk ontdaan, contactspray erop. Nu knippert de boel weer vrolijk zodra ik met de rechterduim te kennen geef dat te willen.
Ook kwam ik nog een heel erg vies onderdeeltje tegen in de vorm van een kroonsteentje. :-[ Om uit te zoeken wat die doet zou een schema toch wel handig zijn.
Helaas zijn de twee!! werkplaatshandboeke n van de GSX 750 ES niet toereikend. De ene is  153.488.811 bytes groot, maar van 1983 en dus te oud. De andere is 19.805.868 bytes (en dus van slechtere kwaliteit) maar er ontbreken enkele stukken bijvoorbeeld van bladzijde 9-13 gaan we naar 10-3. Drie keer raden wat er hier wordt behandeld..... >:(
Dus als er iemand nog een goed digitaal wplh, schema of andere informatie heeft dan hou ik me aanbevolen.
Wordt ongetwijfeld vervolgd.....
Sorry voor de slechte fotokwaliteit. Volgende keer gaat de camera mee.
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
9 jun 2012, 22:38
we hebben diverse werkplaatshandboeke n op de site, waaronder 1 voor de '84-er GSX750ES/EF..
(Techniek -> Service manual -> link halverwege de pag.)
helaas heeft Google echter inmiddels de regels aangepast en moet je nu ingelogd zijn (op een willekeurig gmail-account) om toegang te kunnen krijgen tot Google-docs die voorheen gewoon met 1 klik met iedereen gedeeld konden worden.. >:(
er schijnt een manier te zijn om dit te omzeilen en duik erin om e.e.a. aan te passen zodra ik er de tijd/energie voor heb..  :-\
                                        .. . . .  .  .   .

  • No avatar
  • **
9 jun 2012, 22:55
Brommer
Heb nog een komplete pop-up staan en een handwerk plaats boek ,kan je misschien helpen met een en hander.
Hoor wel van je.
SENSEI

  • ****
9 jun 2012, 23:18
we hebben diverse werkplaatshandboeke n op de site, waaronder 1 voor de '84-er GSX750ES/EF..
(Techniek -> Service manual -> link halverwege de pag.)
helaas heeft Google echter inmiddels de regels aangepast en moet je nu ingelogd zijn (op een willekeurig gmail-account) om toegang te kunnen krijgen tot Google-docs die voorheen gewoon met 1 klik met iedereen gedeeld konden worden.. >:(
er schijnt een manier te zijn om dit te omzeilen en duik erin om e.e.a. aan te passen zodra ik er de tijd/energie voor heb..  :-\
Bedankt!! Dit is inderdaad precies wat ik zoek. Och ik zou zeggen laat de work around maar zitten, zo gaat het prima. Ik denk dat je de tijd en energie beter in je fietsen kan stoppen. ;)
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".