Eindelijk een Katana

Nieuws:

 

Auteur Topic: Eindelijk een Katana  (gelezen 79236 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

  • ****
9 jun 2012, 23:20
Brommer
Heb nog een komplete pop-up staan en een handwerk plaats boek ,kan je misschien helpen met een en hander.
Hoor wel van je.
SENSEI
Alvast bedankt voor de hulp. Het boek is inmiddels binnen door het koperen draadje.
Nog een complete pop-up, dus naast de pop-up die onlangs op de vermogensbank heeft gestaan?  8)
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • No avatar
  • **
10 jun 2012, 14:24
Brommer
Ja een 2e via duitsland op de kop getikt voor onderdelen enz.
Sensei

  • *****
11 jun 2012, 16:56
Kijk aan, nog een popup eigenaar  ;D
Ziet er goed compleet uit :)
Als je wat data nodig hebt dan heb ik alles op de pc, onderdelennummers van alle popup uitvoeringen, werkplaatshandboek, owners manual.
Kuipdelen zijn zeer lastig te krijgen, verder is het meeste hetzelfde als de standaard ES.

Dit is trouwens niet 1 van die gelimiteerde canadese uitvoeringen, dit waren parelmoer witte SE's, en de grijze SF kwam daarna.
Je kan aan het framenummer zien waar die vandaan komt volgens mij, JS1GR72... (uit het blote hoofd) Maar het ziet er naar uit dat het een canadees is, aangezien ie van die knippers buiten de kuip heeft. Met een beetje mazzel vind je ze nog, goed ebay in de gaten houden.

Kwam laatst nog een site tegen waar je de stickers kan bestellen mocht je hem over willen spuiten

http://www.bdesigns.ca/86-86_GSX750S4_Katana.htm

maar als je wat wilt weten van die popups, stuur maar een mailtje  8)
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ****
20 jul 2012, 22:25
Afgelopen week eens wat onderhoud gedaan aan de Katana.
Kleppen gesteld en carburateurs gesynchronisserd. Met de kleppen viel het wel mee, stonden zelfs iets te ruim:
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • ****
20 jul 2012, 22:29
Sinchroniseren was wel nodig. Wat kan je toch lekker bij die contramoertjes komen.....vooral de middelste gaat echt geweldig, maar het is gelukkig allemaal in orde. Dus konden we daarna weer lekker rijden. :D Want het was zowaar droog vandaag! Dus hup naar the big bad city of Rotjeknor.
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
21 jul 2012, 17:03
 ;D
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
22 jul 2012, 00:20
klinkt voorspoedig allemaal..  8)

Dus hup naar the big bad city of Rotjeknor.

ah.. ♫♪ Rotturrrdam.. mooie stad achturrr de havunn.. ♫♪   ;D

al probeer ik zelf juist van rttrdm weg te komen wanneer ik een lekker stukje wil gaan rijden..  :-\
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
23 jul 2012, 22:12
Citaat
al probeer ik zelf juist van rttrdm weg te komen wanneer ik een lekker stukje wil gaan rijden..  :-\
Ach, soms is het wel leuk om ff gauw op de brommert in de stad te gaan sjoppe. We moesten even bij de Slegte zijn voor een paar vakantieboekkies, dus het een even met het ander combineren. En dat het voorspoedig gaat, eigenlijk gaat er nog niet echt veel. Even de gewone dingen doen. Wanneer er weer tijd is de koppeling eens controleren. Ik heb besloten om hem van de winter maar eens uit elkaar te halen zodat het frame kan worden ontroest en gespoten. Ook alle onderdeeltjes die dan langskomen eens doen. Ik twijfel alleen nog over de kleur. Origineel is natuurlijk zilver, maar misschien ga ik toch wel voor goudkleurig. Trouwens mijn kleppendeksel is nu ook goudkleurig. En kan ik dat kleppendeksel met "gewone 2 componenten" laten spuiten, of wordt dat te heet? En wat maakt dat de hechting op aluminium beter wordt? Speciale primer of blijf het sowieso niks? Dat goudkleurige kleppendeksel hoort dat zo op een s4/sf? Wanneer het frame goudkleurig wordt dan zou ik dus meer gaan voor de looks van een S3/se. Morgenavond maar eens een lekker ritje rijden denk ik zo.....
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
24 jul 2012, 14:23
Ik heb wel ff een voorbeeldje voor een kleur, vond deze er wel goed uitzien
zwart frame, zwarte wielen en originele grijze katanakleur.



Van jou motor hoort het kleppendeksel trouwens gewoon grijs te zijn, goudkleurig is van de S3/SE
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
24 jul 2012, 23:03
..
En kan ik dat kleppendeksel met "gewone 2 componenten" laten spuiten, of wordt dat te heet? En wat maakt dat de hechting op aluminium beter wordt? Speciale primer of blijf het sowieso niks?

kleppendeksel en de zijdeksels zijn delen die niet zo heet worden als andere delen van het blok.. ik heb het vaker gezien/gehoord dat er op die delen "gewone" autolak werd gebruikt i.p.v. lak specifiek aangeduid als hittebestendig.. autolak wordt trws sowieso vaak "gebakken" om uit te harden..
maarrr.. heb zelf altijd alleen hittebestendige lak op motorblokken gespoten.. in het begin van Motip, en tegenwoordig alleen van VHT.. vooral kleur/type SP139 (GM Satin Black) is goed spul (spuit goed, dekt snel, druipt niet, mooie zijdeglans, verkleurt niet)
in NL is VHT prima te krijgen bij o.a. classiccarservice.nl en fourdeel.com
(in het buitenland kopen gaat niet werken i.v.m. verbod verzending chemische goederen)..

anyway.. primer? tja, VHT geeft wel het gebruik van hun primer aan voor hun "verfsysteem", maar eerlijk gezegd heb ik zelf gewoon meteen de dekkleur ook op de kale alu gespoten.. en dat werkte eigenlijk prima (totnogtoe..  ::) )
oude verflagen kun je trws m.i. gewoon overheen spuiten.. als het bij stevig schuren blijft zitten dan is het ook goed genoeg als basis voor een nieuwe laklaag.. alleen de slechte plekken kaal maken en overgangen gladschuren..
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
24 jul 2012, 23:31
Ik heb wel ff een voorbeeldje voor een kleur, vond deze er wel goed uitzien
zwart frame, zwarte wielen en originele grijze katanakleur.

Van jou motor hoort het kleppendeksel trouwens gewoon grijs te zijn, goudkleurig is van de S3/SE
Bedankt voor de reactie. Is ook wel erg gaaf zo, zeker die rode remtangen zijn toch wel leuk zo op zulke simpele remmetjes). Gaat nog wel moeilijk worden, maar hoef vandaag nog niet te beslissen gelukkig.
« Laatst bewerkt op: 25 jul 2012, 17:33 door tomcat »
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • ****
24 jul 2012, 23:40
..
En kan ik dat kleppendeksel met "gewone 2 componenten" laten spuiten, of wordt dat te heet? En wat maakt dat de hechting op aluminium beter wordt? Speciale primer of blijf het sowieso niks?

kleppendeksel en de zijdeksels zijn delen die niet zo heet worden als andere delen van het blok.. ik heb het vaker gezien/gehoord dat er op die delen "gewone" autolak werd gebruikt i.p.v. lak specifiek aangeduid als hittebestendig.. autolak wordt trws sowieso vaak "gebakken" om uit te harden..
maarrr.. heb zelf altijd alleen hittebestendige lak op motorblokken gespoten.. in het begin van Motip, en tegenwoordig alleen van VHT.. vooral kleur/type SP139 (GM Satin Black) is goed spul (spuit goed, dekt snel, druipt niet, mooie zijdeglans, verkleurt niet)
in NL is VHT prima te krijgen bij o.a. classiccarservice.nl en fourdeel.com
(in het buitenland kopen gaat niet werken i.v.m. verbod verzending chemische goederen)..

anyway.. primer? tja, VHT geeft wel het gebruik van hun primer aan voor hun "verfsysteem", maar eerlijk gezegd heb ik zelf gewoon meteen de dekkleur ook op de kale alu gespoten.. en dat werkte eigenlijk prima (totnogtoe..  ::) )
oude verflagen kun je trws m.i. gewoon overheen spuiten.. als het bij stevig schuren blijft zitten dan is het ook goed genoeg als basis voor een nieuwe laklaag.. alleen de slechte plekken kaal maken en overgangen gladschuren..
Bedankt voor de tips. VHT ga ik zeker nodig hebben voor het blok. Het zwart ziet er niet uit. Officieel moet je de VHT afbakken. Maar kan ik dit ook in een ruimte waar ik de 2k laat drogen laten uitharden? Is dan niet de voorgeschreven temperatuur, maar met rijden komt dat dan wel weer goed. Ik zal nog wel eens dubben over de kleur van het frame en kleppendeksel. Nog mazzel gehad vandaag. Ook de laatste bout van de uitlaat vandaag na veel kruipoliepogingen vandaag bij lekker warme motor los kunnen draaien. :D Dat scheelt weer boren. Zit er nu weer met copaslip in. Lekker gereden vandaag in het doorwaaipakkie.
Dekseltjes al een beetje geschuurd en gepoetst.
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • ****
25 jul 2012, 10:59
 [yes] Heb ook goede ervaringen met VHT...
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • *****
26 jul 2012, 18:31
Officieel moet je de VHT afbakken. Maar kan ik dit ook in een ruimte waar ik de 2k laat drogen laten uitharden? Is dan niet de voorgeschreven temperatuur, maar met rijden komt dat dan wel weer goed. Ik zal nog wel eens dubben over de kleur van het frame en kleppendeksel.

afbakken..? tja, een volledig motorblok past niet in menige oven, dus dat uitharden moet dan meestal in de praktijk gebeuren d.m.v. een aantal blok-opwarmings-cyclussen..  wel enorm voorzichtig zijn met de lak tijdens inbouw van blok..

zelfde ruimte als de 2K? geen idee..  :-\ maar zolang de temp onder de door VHT voorgeschreven temp blijft kan het geen kwaad lijkt me zo.. maar volgens mij zijn er ook hittebstendige lakken in goudkleur en transparant (clear) van VHT als je het risico volledig zou willen uitsluiten dat de 2K de warmte wellicht niet aan kan..
maar als je van plan bent het spuitwerk te laten doen dan kun je natuurlijk de spuiter vragen naar (garantie op  [winky]) temperatuursbestend igheid van de 2K..

Nog mazzel gehad vandaag. Ook de laatste bout van de uitlaat vandaag na veel kruipoliepogingen vandaag bij lekker warme motor los kunnen draaien.  Dat scheelt weer boren. Zit er nu weer met copaslip in.

vastzittende uitlaatbouten is idd een veelvoorkomend en lastig euvel bij (Suzuki?) blokken.. forceren betekent je schroefdraad beschadigen.. als kruipolie niet werkt is warmte idd de sleutel tot succes.. (alu zet meer uit dan staal dus creeert warmte iets ruimte) ..men last soms ook wel eens een verleng/hulpstuk op de boutkop om grip te krijgen indien deze is afgedraaid.. maar alleen al door de warmte-input wil de bout dan al los komen..

maar liever uit voorzorg idd alle blokboutjes in de copaslip of hittebestendig vet (molybdeen disulfide) m.u.v. borgboutjes natuurlijk
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
3 sep 2012, 23:18
Er gebeurt op dit moment niets met de Katana totdat de dagen echt serieus korter worden. Nou ja, niks, ik heb in mijn eentje de Katana eer dan maar "verdedigd" op de motor forum mega meeting. Dus dat er niks gebeurt met de Katana is niet waar, er wordt mee gedaan waar ie voor is, namelijk rijden. Iemand heeft me gekiekt daar in Veenendaal:
« Laatst bewerkt op: 6 jun 2014, 08:45 door tomcat »
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".