Eindelijk een Katana

Nieuws:

 

Auteur Topic: Eindelijk een Katana  (gelezen 80131 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

  • ****
14 dec 2012, 20:45
Werkt inderdaad niet lekker die Hammarite met de kwast. Vloeit totaal niet, dus ook bij mij werd het streperig. Spuitbus van dat spul is misschien wel een optie. Frame ben ik nog niet uit. Weet jij trouwens een goed/heb jij ervaring met, een adres voor stralen/poedercoaten in de buurt van Rotjeknor-Dordrecht-Alblasserwaard?
Vandaag nog even zinnig bezig geweest.
Ik moet zeggen dat ik het frame verder eigenlijk wel mee vond vallen. Ter hoogte van het blok geen doorgerotte toestanden zo te zien. Wat dat betreft had ik de boel wel kunnen laten zitten. Was wel even rommelen om de juiste positie te vinden, maar als je eenmaal weet hoe stelt het niet echt veel voor.
Heb ik morgen plaats voor de "spullen van Peterrr" die ik ga halen.
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • ****
15 dec 2012, 21:16
Vandaag een paar mooie spullen gescoord bij Peterrr. Een kuipruitje, afdichtkapjes voor de "knipperglaasjes" (zat bij mij plakband in...)
Ook een ander subframe voor de kuip. en lampjes voor de tellerverlichting. Peter bedankt!
Verder nog een voorvork met wiel, en een achtervork met wiel.
Of ik er wat mee kan, ach ik zie wel.
Bij nadere beschouwing zie ik wel wat in het verbouwen van het spatbord.
Eerst eens een dremel aanschaffen...

GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • ****
25 dec 2012, 21:16
Vandaag even een kleine reparatie gedaan. Lampjes van de tellerset gecontroleerd. Dashboard verlichting gerepareerd met de instructies en lampjes van Peterrr. Rubber fittinkjes zitten inderdaad lekker vast  [tdown] en zijn niet zo fijn te demonteren, maar met enig geduld en vasthoudendheid tataaa  :D
Kan ik weer kijken naar de tellers in de donker. 2 van de 3 lampjes van de dashboardverlichtin g waren kapot.
« Laatst bewerkt op: 25 dec 2012, 21:18 door tomcat »
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • ****
10 jan 2013, 20:03
Eindelijk weer wat progressie te laten zien. Wil natuurlijk niet zeggen dat er niets gebeurt, maar van al dat geschuur kan ik natuurlijk weinig mooie foto's maken. Ondertussen ook bezig geweest met de voorvork die ik van Peterr heb gekocht. Deze kwam van een GSX750F en zit nu in een GSX750ES, maar past dus ook in de Klap-Katana. Maar even back on topic, voor/na schuren en schuren en nog eens schuren en spuiten:
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • ****
11 jan 2013, 19:24
En vandaag weer een paar mooier dan nieuwe onderdelen binnen gekregen:
Voor / Na:
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
11 jan 2013, 19:30
Je bent al verder dan mij  ;D
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ***
11 jan 2013, 22:25
En je bent ook verder als mij :P :P,hier ligt het project Katana helaas een beetje stil door omstandigheden helaas.
Maar ziet er netjes uit,wat je allemaal al hebt gedaan.
Hoop het binnenkort ook weer op te pakken, en ook weer wat foto's te kunnen posten. 8) 8) 8)
Katana1100sz  Katana1100sz

  • ****
11 jan 2013, 23:10
Echt ver is het nog niet. Ik heb zo hier en daar wat opgeknapte onderdeeltjes, maar het echte werk moet nog beginnen. Ook weet ik nog niet precies wat ik met de kleuren wil, misschien hou ik alles gewoon zoals het was, maar misschien ook niet...En dat geldt ook voor voorvork en de wielen. Ik zie wel, maar voorlopig knapt het gelukkig wel op.
Er kunnen altijd omstandigheden zijn dat je een poosje niets kan doen. ook voor mij zal dat over een poosje helaas moeten, maar tot die tijd af en een dingetje doen aan de Katana.
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
12 jan 2013, 09:54
Mocht het zo zijn dat je de kuipdelen professioneel wilt laten spuiten dan kan je hier de stickers krijgen

http://www.bdesigns.ca/Main_Suzuki.htm

kost een paar knaken hoor, maar decals zijn duur.
Staat ook een decalset op ebay voor 25 euro ofzo voor de popup kat, heb die gekocht en er is geen 1 maat die klopt, en de kleuren kloppen ook niet.

maareh,, ga zo door met het goeie werk!
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ****
12 jan 2013, 13:23
Als de kleuren niet helemaal kloppen gaat het misschien nog, maar als de maten niet kloppen dan heeft het weinig zin. Dan is goedkoop duurkoop, wat dan ga je het toch niet gebruiken.
Ik weet nog niet of ik kuip en tank enzo laat spuiten omdat dat er nog wel redelijk uit ziet. Dit heeft Theo de vorige eigenaar al eens laten doen. Alleen zitten er een paar stickers niet  en een paar verkeerde.
Is de postbode al een cd wezen brengen met katanafoto's en andere fototroep?
Ik ga zo weer verder aan het frame schuren. Of misschien toch nog wel even rijden, wat het is ondanks de temperatuur wel heel mooi buiten.
« Laatst bewerkt op: 20 jan 2013, 17:47 door tomcat »
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • ****
24 jan 2013, 21:39
Vandaag een heel erg mooi gespoten frame gekregen. Of om het met de woorden van de collega spuiter te zeggen, ik was zilvergrijs aan het spuiten, en toen nevelde jouw frame ineens helemaal onder. Rot hé ;D. Dus toen ben ik er maar mee verder gegaan. [yes]
Nou zijn de foto's van een beroerde gsm-kwaliteit, maar dat doe ik natuurlijk expres zodat ik later weer gewoon echte foto's kan posten   [winky] anders heb ik hier ook niks te melden.
Framenummer netjes kaal geschuurd en onder de blanke lak.
« Laatst bewerkt op: 25 jan 2013, 20:42 door tomcat »
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • ****
24 jan 2013, 21:56
O, dat heb ik hier nog niet gemeld. De voorvork die ik van Peterrr heb overgenomen zit inmiddels in een GSX 750 ES. Wellicht knutsel ik die tzt in de Klapkat, maar ik wil eerst de rijeigenschappen testen. Ook het achterwiel heb ik er al even ingehad, maar dan moet ik nog een paar dingetjes veranderen. Het kettingwiel moet anders. De ES heeft 43 tanden en 6 bevestigingsgaten, de F 47 tanden en 5 gaten. Dus het ES/Klapkat kettingwiel past niet op deze velg. Ook de kettinglijn moet ik nog bekijken. Ik kan alleen met het 47tands tandwiel de achteras er net niet meer in krijgen.
De achteras is dezelfde diameter. De opening van de achtervork is gelijk, ook is er genoeg ruimte (net!) om het geheel te monteren, maar de remverankering van de F, die al een knik heeft moet nog net even iets verder worden doorgezet.
Hoe bepalen jullie of de kettinglijn goed is?
Waar kan ik (speciale) kettingwielen het beste bestellen?
Dit was een leuk werkje tussen al het geschuur door!
Dit heeft natuurlijk maar zijdelings met een Katana te maken. Toch maar een plaatje om het geheel op te leuken:
« Laatst bewerkt op: 6 jun 2014, 08:57 door tomcat »
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • ****
24 jan 2013, 22:37
Ik denk dat je orginele ketting een 630 is en die van het gsxf-spul 530.
Vraag me af of er 630 achtertandwielen te krijgen zijn met een passend 5-gats steek voor je nieuwe achterwiel.
Tis waars handiger om voor ook een 530 tandwiel te zetten ( splines zijn het zelfde) en met een 530 ketting te rijden.
Ik vermoed dat je een 160 achterband hebt dus wat betreft aanlopen van je ketting op je band of frame zal dit allemaal wel meevallen.
Nadeel van een 530 ketting is dat de tandwielen "kleiner" zijn door de kleinere steek van de tanden een dus je ketting sneller zal over het scharnierpunt van de achtervork zal slepen.Dus een geleider-rubbert is dan wel gewenst.

De kettinglijn bepaal je makkelijkst als je nog je orginele achtervork hebt via het  achterwiel wat er uitkomt.
Meet aan de linker kant de afstand van het tandwiel tot aan de vork plus de dikte van je tandwiel gedeelte door 2, en je weet waar je tandwiel moet zitten ten opzichte van je achtervork.

Kijk bij je nieuwe wiel wel of de hartlijn het zelfde is als bij het orgineel.
Sommige achtervorken zijn niet symetrisch wat betreft inbouwbreedte.
Een GSXF en GSX es wel geloof ik.

Ps. ik zou je wielen/vork-upgrade mooi in je ES laten zitten.
Helemaal niet verkeerd  [tu]
« Laatst bewerkt op: 24 jan 2013, 22:40 door Daan »
GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.

  • *****
24 jan 2013, 22:48
wow.. spuitwerk ziet er superstrak uit..  8) ik heb het framenmmr op mijn frame ook enigzins gespaard (om te voorkomen dat met in de lak gaat schrappen bij politiecontrole  :-X).. ik weet trws niet in hoeverre het slim is je framenmmr op het internet te zetten..?  :-\

..
Hoe bepalen jullie of de kettinglijn goed is?
Waar kan ik (speciale) kettingwielen het beste bestellen?
..

kettinglijn uitzetten vanaf voorste tandwiel.. ik gebruik daar een alu-profieltje voor.. tegen zijkant voorste tandwiel klemmen, en dan wijst 'ie ter hoogte van de achterwielnaaf precies de goeie positie voor de zijkant van het achtertandwiel aan.. voorste tandwiel uitshimmen naar buiten indien je meer ruimte achter nodig hebt
profieltje moet uiteraard wel 99.9% recht zijn natuurlijk..  ::)
als alu-profeieltje lang genoeg is kun je meteen controleren of je achterwiel recht (= evenwijdig) staat, maar eigenlijk moet je als eerste zorgen dat het wiel correct in de hartlijn van de motorfiets terecht komt..

waar kettingwielen bestellen? ..euh.. op internet?  [devil]
eerst bepalen wat je wilt hebben (merk/type/maat) en dan zoeken waar je dat zo goedkoop mogelijk kunt bestellen..
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
25 jan 2013, 13:30
Ik gebruikte dezelfde methode als Arnout, met een profieltje.
Nu gebruik ik een (paar knaken kostende ) Gamma-laser op statief die normaal gesproken voor de bouw wordt gebruikt. Erg praktisch... [yes]



"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190