Advies gezocht voor goede band en vering

Nieuws:

 

Auteur Topic: Advies gezocht voor goede band en vering  (gelezen 5757 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

  • No avatar
  • **
10 mrt 2013, 11:26
Jongens ga weer met de katana 1000 mee doen van de zomer bij de bikers classics in francorchamps vorig jaar brak de achterkant weg ,geen goede banden en was de vering slap. Wie kan mij advies geven over een goede band welke geschikt is voor op circuit en op de weg (kosten plaatje) en over de vering.
Hoor van jullie.
Sensei
« Laatst bewerkt op: 10 mrt 2013, 16:00 door arnout »

  • ****
10 mrt 2013, 22:20
Johan,
Volgens mij heb je nog het orginele 17 inch achterwiel ( of zit er een 18 inch in net als de 750 bij een 1000? )
Had wel goede ervaringen met (verse)Bridgestone's en Koni's ( tegenwoordig Ikon's) zijn behoorlijk hard....
GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.

  • *****
12 mrt 2013, 20:07
Jongens! Ga weer met de katana 1000 mee doen van de zomer bij de bikers classics in francorchamps. Vorig jaar brak de achterkant weg. Geen goede banden en ook was de vering slap.
Wie kan mij advies geven over een goede band die geschikt is voor op circuit en op de weg (kosten plaatje) en over de vering.

heb even bij wat buitenlandse Kat-fora gespiekt, en er lijkt een voorkeur voor Bridgestone BT45's te bestaan w.b. de standaard wielen..
vergeet echter niet dat banden verouderen naarmate ze ouder worden, en dat jouw setje wellicht inmiddels alweer wat ouder is..? (effe de "dot-code" checken op de banden dus)..
ondertussen is er ook voor oude-bandenmaten technisch vooruitgang geboekt.. wat dat betreft lijkt de Dunlop GT501 Sport interessant.. maar ben zelf echter een Metzeler/Pirelli fanboy..  ;D

w.b. nieuwe/betere schokdempers, hoe dik is je portemonnee?  :D
maargoed, voor twin shock toepassingen worden vaak de schokdempers van retro fietsen uit de jaren 90 (ZRX, XJR, GSX1400) gebruikt als goedkope upgrade om geen kapitalen aan spul vam Wilbers/WP/Ohlins kwijt te zijn.. deze zijn wel vaak langer (grotere veerweg is een voordeel) en verandert dus je geometrie.. en zijn soms instelbaar (m.n. ZRX).. lastigste is dat ze een oog hebben aan de onderkant, waar de Kat-schokdempers een vork-aansluiting hebben..

tja, en w.b. de voorvork..  :-\ vervangen voor een modernere vork is het meest effectief.. maar daarmee verander je nogal wat aan de standaard "smoel" van de Kat.. dus da's een flinke stap, en moet je beslissen: standaard houden of niet..
                                        .. . . .  .  .   .

  • No avatar
  • *
13 mrt 2013, 17:14
NIET de shockbrekers van de XJR/ZRX of GSX kopen - deze zijn op een budget gebouwd (lees goedkoop) en gewoon slecht.

KONI zijn niet slecht (voor de prijs althans 350 tot 400) ook nog te herbouwen...

Banden BT45 - of metzlers... YMMV
 

  • No avatar
  • *
13 mrt 2013, 17:16
http://www.ebay.de/itm/IKON-Federbeine-SUZUKI-GSX-1100-Katana-S-Katana-81-85-/260854558615?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item3cbc24af97

je kunt altijd een bod doen - soms worden ze in Duitsland een beetje boos als je te laag gaat zitten.

Kan ook aan mij liggen....

  • *****
13 mrt 2013, 21:27
Ik heb Avon bandjes op de kat 1100,, plakken goed [tu]
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
15 mrt 2013, 13:32
NIET de shockbrekers van de XJR/ZRX of GSX kopen - deze zijn op een budget gebouwd (lees goedkoop) en gewoon slecht.

oja..? slechte ervaringen mee? en tja, "alles" is op een bepaald budget gebouwd natuurlijk..   ;)
toegegeven, ik heb zelf alleen ervaring met ZRX dempers.. had die ik op m'n oude Kat om de dure WP's te vervangen die knetterhard waren (alleen bij hogere snelheid trws).. ombouwen zou 250 euro hebben gekost vlgs WP.. heb ze toen maar geruild voor een setje leuke wieltjes..  ;)
verder geen roest of lekkage aan m'n ZRX schokkers, en zowel uitgaande- als ingaande demping zijn instelbaar (en bruikbaar!).. dus was er dik tevereden over, en heb nu dus voor m'n nieuwe Kat-project wederom een goedkoop setje van deze schokdempers aangeschaft..

hoop trws dat Ikon het ontwerp van de Koni's heeft aangepast, want ik vond ze erg slecht.. ondanks het stelwieltje veel te weinig uitgaande demping betekende gelanceerd worden bij iedere drempel..  :-X [no]

maargoed, vering is wrs erg persoonlijk.. net zo als banden..
hier trws ook goede ervaring met een Avon Azarro achterband (160/60-18, maar ook in smallere maten geloof ik).. ook super in de regen (dit i.t.t. de Metzeler die er daarvoor op zat.. :o)

                                        .. . . .  .  .   .

  • No avatar
  • *
17 mrt 2013, 10:27
voor de ZXR zijn goede revisiesets beschikbaar - standaard zijn ze namelijk redelijk hard IMHO

Tja budget - als je er geld tegenaan wilt gooien is Wilbers goed; ECHT GOED is Ohlins - je weet niet wat je meemaakt als je hierop rijdt maar dan moet je een extra hypotheek op je huis nemen

Overigens hoor ik goede verhalen over YSS....

  • *****
17 mrt 2013, 16:37
Overigens hoor ik goede verhalen over YSS....

Ik heb er 1 op mn popup zitten, tot nu toe ben ik er wel tevreden over, moet hem alleen nog ff goed afstellen
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • No avatar
  • ***
3 sep 2013, 00:20
Qua banden, kijk eens naar de nieuwe classic race versie van Continental.
Ook dus voor de minder courante bandenmaten.

Ik heb op mijn GSX-R 750 (18") nu een fraaie set Continentals zetten en die reden perfect!
Wat ik op Bikers Classic heb gehoord, zijn deze Conti's ook wel aardig de standaard aan het worden op de oude Gixxers en wellicht andere types.
Katana bandenmaten heb ik niet gekeken nog.

De conti's heb je in RA2C en RA2CR, waar de laatste R staat voor Race, dus iets zachter rubber. RA staat voor Road Attack, de C voor Claasic.


gr. Bram

  • *****
4 sep 2013, 19:38
..kijk eens naar de nieuwe classic race versie van Continental.
Ook dus voor de minder courante bandenmaten.

yep, da's goed nieuws voor mensen die de fiets standaard willen houden maar toch ook stevig willen kunnen sturen..

heb zelf trws een mooie band van Pirelli gespot, nl. de heruitgevonden Phantom..
heerlijk "retro" natuurlijk  8) , maar helaas alleen in 1 moderne 17" maat..  :(

                                        .. . . .  .  .   .