Kwak Zephyr 1100 swinger in GS(X) frame...

Nieuws:

 

Auteur Topic: Kwak Zephyr 1100 swinger in GS(X) frame...  (gelezen 28993 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

  • ****
23 mei 2018, 23:10
Ik heb 2 alu plaatjes gemaakt en die tussen kuip en vinnen geklemd.
Iets meer en sterker vlees ...
GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.

  • ****
23 mei 2018, 23:17
Je ziet er overigens weinig van  ;D

Teller ook wat hoger gezet en de stuurdemper rechts er weer tussen gefrut.
Dacht deze niet meer nodig te hebben met het nieuwe stuur maar met stuurt het allemaal toch wat rustiger kwam ik achter tijdens de testrit...

De 2 bouten onder en de ene boven lijken genoeg om het zaakje op zn plek te houden.
Zit nog iets te verzinnen om nog 2 eztra bev.punten aan de zijkant te maken voor de zekerheid.( waars iets aan de bovenste oliekoeler bev. )
Voorheen zat ie ook nog vast aan de cilinderkop maar vond ik nooit echt een fijne ophangplek ivm hete en trilingen.

« Laatst bewerkt op: 23 mei 2018, 23:28 door Daan »
GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.

  • *****
25 mei 2018, 01:26
Goed bezig..  :)
Stuurdemper? Wist niet (meer) dat die erop zat.. (Werkelijk nodig, vooral nu met "rustiger" sturen?  ???)

De 2 bouten onder en de ene boven lijken genoeg om het zaakje op zn plek te houden.
Zit nog iets te verzinnen om nog 2 eztra bev.punten aan de zijkant te maken voor de zekerheid.( waars iets aan de bovenste oliekoeler bev. )
Voorheen zat ie ook nog vast aan de cilinderkop maar vond ik nooit echt een fijne ophangplek ivm hete en trilingen.

Origineel kuipfreempje loopt door tot zijkanten van de tank alwaar zich extra bevestigingpunten voor de kuip (en kuippaneeltjes) bevinden. Ik neem aan dat jouw freempje ingekort is gezien het alternatieve ophangpunt aan het blok?

Ook mèt het originele kuipfreempje trilt de kuip op mijn kat hier trws aan de onder-/achterkant ook wel flink..
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
27 jan 2019, 20:46
Zijn we weer....
Afgelopen kerstvakantie het neverending GS project weer vlot getrokken.
Plaatwerk is glad en in de primer, klaar voor de uiteindelijke kleur.
GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.

  • ****
27 jan 2019, 20:50
De bak met te monteren onderdelen begint al aardig leeg te raken...
GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.

  • ****
27 jan 2019, 20:54
Aandrijving, remmen voor en electra is op orde.

Komende week ga ik een Dyna S ontsteking erin zetten.

Heb de kabelboom er al op voorbereidt en tevens een andere zekeringskast en spanningsregelaar/gelijkrichter gemonteerd.
GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.

  • ****
27 jan 2019, 20:59
Hierna zijn de vm26ss mikuni's aan de beurt.
Hoop dat met een iets grotere hoofdsproeier( 105 ipv 95) en de gasnaald 1 positie hoger hij een beetje wil draaien met de K&N's en open uitlaat.
GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.

  • ****
27 jan 2019, 21:04
Zodra die een beetje ok loopt  ( kan de tank van de ESD gebruiken )ga ik verder met het spuiten van het plaatwerk wat ik toch weer wat verandert heb..
GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.

  • ***
27 jan 2019, 21:28
Lekker bezig Daan gaat wel wat worden

  • *****
28 jan 2019, 12:04
Ziet er gaaf uit Danny 8) 8)
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ****
28 jan 2019, 13:14
 [tu] [yes]
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • *****
28 jan 2019, 16:14
Okeedan..! Ik moest even terugbladeren in dit topic om m'n geheugen wat op te frissen  ;) Maar het is hoedanook goed om te zien dat afgelopen kerstvak. nuttig is besteed aan stof afblazen, schuren/primeren en verzamelde onderdelen op de GS vastschroeven. Met ook al een ketting en remspul afgemonteerd ziet het er al erg netjes uit en lijkt 'ie zogoedals klaar voor een ritje.
(Tokico 6-pots? Al ontlucht?  :-X Anders nog tips voor mij(n Nissin 6-spons op de EFE)? )
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
1 feb 2019, 22:59
Right.. Ik zie dat ik wat topicvervuiling heb veroorzaakt met m'n verhaal over de tevergeefse ontluchtingspoginge n van 6-pot Tokico's, en heb daarom de respons hierop effe afgesplitst van dit project-topic van Danny.

Verder over remspultrubbels hiero.

Hieronder verder over GS-en en Hybrid Kats.  ;)

                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
2 feb 2019, 20:10
De 1e 400 meter zijn indoor gemaakt deze week.

Na de installatie van de elektronische ontsteking ( Dyna S, moet ook nog gevoed worden itt de contactpunten die er voorheen inzaten) en het op tijd zetten middels een lampje aan te sluiten op de bobine aansluiting ( krukas op B.D.P. , vervroeger indraaien, bij licht grondplaat vastzetten) en schoonmaken/sproeierwissel/naald verhogen van de carbs was het na 12 jaar starten/lopen, uiteraard.
Geen gekke geluiden uit het blok, wel een "koppelingsratel" natuurlijk en de carb afstelling zit redelijk in de buurt ( een beetje te rijk dus laat de naald weer een positie zakken ). :D

Er is nog wel een minor bummer te melden en wel een scheurtje in de onderste carter helft...
Na het vullen met olie lagen er een dag later een paar druppels olie onder de GS en ik verdacht eerst de carterpan die niet goed afsloot.
Na een uurtje warmdraaien ( t*ring wat meurt die vht verf trouwens  :o als ie uithardt) waren de druppels de volgende dag aanzienlijk meer.
Na inspectie zweet ie rechtsonder bij de onderste blok bevestiging.
Er zit daar een ruimte waar dat grappige druppelvormige moerplaatje ingefrummeld
wordt waarmee het blok aan het frame wordt gebout.
Ik kan me nog herinneren dat toen ik het ding( heeeel lang geleden) uitelkaar haalde, de vorige eigenaar daar een M10 bout met daarbinnen een borgmoer had in lopen klooien.
Die bout was dus net ff te lang een heeft een 10mm perforatieafdruk in het carter achter gelaten waar ie omheen dus wat olie doorlaat.
Was met toen niet opgevallen  [zzz]
Nu komt de olie er niet uit zeiken en zie ik geen grote scheur tot aan de carterpan gelukkig.
Bovendien is die plek een soort holle ruimte ( uit het zicht ) en lijkt me wel wel te dichten met een moderne 2 componisten achtige epoxysmurrie.
Ik ga maar eens googlelen of hebben jullie tips ?
« Laatst bewerkt op: 2 feb 2019, 21:43 door Daan »
GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.

  • *****
2 feb 2019, 22:58
De 1e 400 meter zijn indoor gemaakt deze week.

Rondjes gereden?  :D
Veels te koud buiten idd..

..
Die bout was dus net ff te lang een heeft een 10mm perforatieafdruk in het carter achter gelaten waar ie omheen dus wat olie doorlaat..

Het klassieke scenario hierbij is dat wanneer gemonteerde valbeugels worden verwijderd, de hierbij gebruikte bouten opnieuw worden gemonteerd. Die zijn echter een paar mm langer dan de standaard bouten vanwege dikte van de valbeugelophangplaa tjes. Die te lange bouten prikken vervolgens dus door het carter heen..  ::)

..
Bovendien is die plek een soort holle ruimte ( uit het zicht ) en lijkt me wel wel te dichten met een moderne 2 componisten achtige epoxysmurrie.
Ik ga maar eens googlelen of hebben jullie tips ?

In theorie is doorboren, draad tappen, en een afdichtplug indraaien wellicht ook een optie. Maar dan komen er dus alu boorsnippers in het carter terecht..  :-\
Dus.. 2 componistenmeuk it is. Je hebt hier allerlei soorten in, maar wat ik ervan heb gehoord is het kneedbare spul uitermate geschikt hiervoor. Wel effe op de temperatuuraanwijzi ngen letten op de verpakking, want daar zit verschil in.
(Bison kombi-stick: 120 grdn C, Welco/JBweld Steelstick: 260 grdn C)
Succes zal denk ik vooral afhangen van hoe goed je erbij kunt. Olievrij maken /ontvetten en wellicht iets opruwen, zal niet eenvoudig zijn in die nauwe uitsparing.
                                        .. . . .  .  .   .