gierende versnellingen

Nieuws:

 

Auteur Topic: gierende versnellingen  (gelezen 4800 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

  • *****
23 jul 2013, 21:57
Ik heb een GSXR1100 en die giert een beetje in een paar versnellingen, en nu zit er andere olie in dan die ik normaal gebruik (ik gebruik altijd castrol 10W40)
En nu vroeg ik me af of de oliesoort/kwaliteit/merk de gierende versnellingen kan verminderen of erger kan maken..?

Ik weet dat het geen katana is... maar de meeste onderdelen van de gixxer gaan hier in dit projectje... ff de foto-teaser [devil]

GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ****
24 jul 2013, 14:37
Kan me vergissen, maar gieren in de bak duidt toch op versleten tandwielen?  :-X
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • *****
24 jul 2013, 15:29
Kan me vergissen, maar gieren in de bak duidt toch op versleten tandwielen?  :-X

Meestal wel ja, maar ik vroeg me gewoon even af of de soort olie er ook nog iets mee te maken kan hebben
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
24 jul 2013, 17:23
wow.. dat ziet er meteen al goed uit zo in volledig rood!  :)
een nieuw Katana-project, dus binnenkort ook een nieuw project-topic hierover neem ik aan?  [yes]

Kan me vergissen, maar gieren in de bak duidt toch op versleten tandwielen?  :-X
Meestal wel ja, maar ik vroeg me gewoon even af of de soort olie er ook nog iets mee te maken kan hebben

wrs wel als slijtage van de versleten vrsnllngsbk tandwielen nu het resultaat is.. (of de oude olie nooit ververst)..   [no]
of er olie bestaat die de levensduur van al versleten tandwielen nog verder kan oprekken, weet ik niet.. mijn gok zou zijn om dikkere olie te proberen, maar dat kan mogelijk weer nadelige gevolgen voor de smering op andere plekken opleveren..  :-\

ik weet wel dat beunhazen in zo'n geval zaagsel in het carter gieten om het gierende geluid te (tijdelijk) te dempen..  :-X
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
26 jul 2013, 11:47
Jazeker een nieuw katana project  8)Kon het niet laten om 'geen' 1100 oerkatana te hebben  ;D
Ik zal wel ff een nieuw topic aanmaken binnenkort  [tu]

Dat met die versnellingen zal ik later dan wel een keer oplossen, blokkie loopt goed, rijd en schakelt goed, maar maakt alleen een beetje herrie..
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ***
26 jul 2013, 17:17
Peterr

zal de tekeningen van de schetsplaten nog even naar je opsturen  , hoef je niet zoveel uit te meten

Gr

George

  • *
26 jul 2013, 22:35
Kan ook een lager van de bak of het druklager van de koppeling zijn.

Tandwielen slijten niet zo gek veel en zeker als hij goed schakeld zullen deze wel goed zijn.

Ik heb ook wel eens een bak gehad die altijd een beetje floot, niets te zien of te vinden. Druklager vervangen omdat het eenvoudig kan en het was weg. Maar het oude lager was (zichtbaar) zo goed als nieuw.

Ramon

  • *
27 jul 2013, 14:14
Different noise levels on different gears?

Oil cooled engines tend to have pitting on the "tandwielen"  ::) on 3th and 4th, other than the aircooled which show the effect on the 5th gear mostly after 50 - 60.000 km

  • *****
28 jul 2013, 11:32
It has indeed different noise levels on different gears, 2nd and 3rd gear make noise and the others are ok.
So I don't think it is a clutch bearing.

Think I just have to take it apart when the new katanaproject is more complete, in the meanwhile the GSXR engine is driving ok
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ****
28 jul 2013, 15:22
Hallo Peter,

Die fototeaser ziet er al geweldig uit. Ben benieuwd. Maar met gierende tandwielen heb ik geen ervaring (bij motorfietsen).
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".