Stationair mengselstelschroeven op Mikuni BS34SS (Katana 750s)

Nieuws:

 

Auteur Topic: Stationair mengselstelschroeven op Mikuni BS34SS (Katana 750s)  (gelezen 26884 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

  • No avatar
  • ***
22 feb 2014, 10:16
hoi Arnout,

Bedankt voor je uitgebreide reactie weer.

Zo op het internet en motorforum.nl lees ik wel meer verhalen van mensen die ondanks nieuwe vlotternaalden en -zittingen nog incidenteel last hebben van een doorlopende carburateur.
Bij mij is het vooral opmerkelijk dat het probleem zich verplaatst van de ene naar de andere carb. En is degene die eerst lekt, ineens weer dicht.

Wellicht dat in sommige gevallen het vlottermechaniek heel iets blijft hangen? Ik test nu in een compleet statische toestand op de werkbank.
In werkelijkheid zal, als de motor rijdt, er altijd wat trilling en beweging zijn, waardoor dit naar verwachting dan vrij komt.
Sowieso, zoals je zelf al zegt, het lekken is nu druppelsgewijs, bij het rijden zal je dit niet merken (motor verbruikt denk ik al meer dan de lekkage...).

En zolang de aanname juist is dat ook de hogere vloeistofkolom een rol kan spelen, verwacht ik dat bij montage van de tank in het frame, dit probleem dus ook minder zal zijn.
Ook werkt mijn vacuumkraan op dit moment prima, ik zal wel eens kijken of de handbediende GSX-R kraan, direct op de Katana tank past.

Mocht er op een gegeven moment toch een carb door gaan lekken en overlopen op de motor zelf, dan ga ik dat merken a.d.v. het verhoogde toerental (benzine verdampt uit de olie, benzinedamp komt via carterontluchting de airbox binnen).



gr. Bram

  • *****
23 feb 2014, 00:18
De mate waarin je carbs (mogelijk) overlopen is -als ik het goed begrijp- zo weing dat je daar tijdens het lopen niets nadeligs van ondervindt. In de pratijk zou je daar alleen last van krijgen bij stilstand als de benzinekraan niet goed zou werken. Indien je de werking van de kraan wel als goed hebt getest, is het eigenlijk alleen bij langdurigere stalling verstandig uit voorzorg de slang van de kraan los te halen.. Met een "handbediende" kraan zou dat niet hoeven (tenminste, als je niet vergeet 'm dicht te draaien natuurlijk..)

Voor de rest zou ik geneigd zijn dit hoofdstuk voor nu even laten rusten om vooral de resterende punten op de lijst op te kunnen gaan pakken, en zodoende hopelijk een rijdende Kat te hebben voor als het echt mooi rij-weer wordt..  ;)
Oftewel, "rijden met dat hok!" & "gaan met die Kataan!" [whip]  :P
                                        .. . . .  .  .   .

  • No avatar
  • ***
23 feb 2014, 02:04
Er is al een rit naar Schotland gepland, dus ik heb zeker een deadline!