Luchtfilter GSX750S Katana

Nieuws:

 

Auteur Topic: Luchtfilter GSX750S Katana  (gelezen 3582 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

  • No avatar
  • ***
6 sep 2013, 01:03
Omdat mijn luchtfilter er nogal vervuild uitzag, ook maar even wat aan het rondkijken voor een andere.

Origineel Suzuki is er pn. 13780-45500-000, prijs 33,60.
Best prijzig. Overiges bijna alle parts die ik had aangevraagd vond ik erg prijzig...klepdekse lpakkking pn. 11173-49207-H17 prijs E 47,54, zo ging het met alles op mijn bestellijst ...

Maar het luchtfilter wordt er als het ware ingeklikt. Heeft de 1000 of 1100 Katana hetzelfde luchtfilter of is deze groter?

Ik kijk ook even of er aftermarket, zoals K&N filters voor de Katana's zijn die in de airbox passen. Iemand toevallig al een goede ervaring met een ander filter dan origineel Suzuki?

gr. Bram

  • *****
6 sep 2013, 18:45
..prijs E 47,54, zo ging het met alles op mijn bestellijst ...

yup, de prijzen van genuine Suzuki onderdelen varieren soms flink.. sommige onderdelen verrassend goedkoop, andere schokkend duur..  :-\
oplossing: shop around..  [yes]

ga op zoek naar prijzen in diverse webwinkels en "marktplaatsen"..
een voorkeur voor originele Suzuki makelij voor pakkingen, filters en vooral rubber seals etc voor slijtage-onderdelen heb ik ook, maar sommige aftermarket merken voldoen even goed..

zo is Cometic een bewezen merk voor pakkingen.. en een klepdekselpakking is dan een stuk betaalbaarder.. (o.a. http://www.debben.co.uk/ levert dit merk.. webwinkel net op de schop gegaan zie ik.. verder effe de vrzndkstn in de peiling houden..)

mogelijk heb ik zelf nog een redelijk luchtfilter liggen (dat wordt graven  :-X) anders is Hiflo mogelijk een acceptabel alternatief voor origineel? (o.a. http://www.wemoto.com/bikes/suzuki/gsx_750_ex/81/picture/air_filter_hiflo/)
vlgs mij zijn trws alle gsx750/1100 '80-'84 hetzelfde (afgezien van een afgevlakte zijde op sommige modellen..)

gezien de vrzndkstn is het slim zoveel mogelijk spullen van een lange bestellijst bij 1 shop te halen, of anders die lijst verdelen over 2 of 3 shops als het niet anders kan.. en ook zoveel mogelijk onderdeln in 1 keer bestellen om het totaal aan vrzndkstn te beperken.. is best lastig, I know..
                                        .. . . .  .  .   .

  • **
6 sep 2013, 19:57
ebay is your friend  ;D

  • No avatar
  • ***
7 sep 2013, 00:56
Ja, ik bestel altijd bij japartsnl.com en hier al de nodige bestellingen gedaan voor GSX-R en XT500, maar nooit echt problemen gehad met de hoogte van de prijzen.

Nu zat ik echt even te kijken of ik wel het juiste pn. had opgezocht haha, vooral die klepdekselpakking.
Ik heb ook niet heel veel zin om overal rond te shoppen en verzending te regelen, dus zal toch maar alles bij Japarts inschieten. Alleen een paar onderdeeltjes nog maar even testen op bruikbaarheid i.p.v. direct nieuw.

gr. bram