Compressie 1982 GSX-750EX Katana

Nieuws:

 

Auteur Topic: Compressie 1982 GSX-750EX Katana  (gelezen 4179 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

  • No avatar
  • ***
16 mrt 2014, 23:27
Vandaag mijn compressie gemeten.

Motor tijdje opgewarmd.
Alle bougiekabels los.
Alle bougies verwijderd.
Compressiemeter op cyl 1 gemonteerd.
Met gas vol open ongeveer 2 sec startmotor laten ronddraaien.
Zelfde gedaan met cyl. 2, 3, 4.

Uitslagen:

Cyl 1 9 bar
Cyl 2 7,25 bar
Cyl 3 8,25 bar
Cyl 4 9 bar

Niet heel hoge cijfers dus.
Onder de 7 bar dien je te reviseren.
Bij meer dan 2 bar onderling verschil dien je te reviseren.
Als alle cylinder onder de 9 bar zitten, dien je te reviseren.

Voor nu is het goed, maar zal na de zomer nog eens gaan meten.
Km-stand is ongeveer 68.000 km.

Gr. Bram
« Laatst bewerkt op: 1 jun 2014, 17:16 door trac »

  • ****
17 mrt 2014, 09:45
Mocht je nog blokdelen zoeken, ik heb nog 2 ET-blokken liggen.
Misschien handig als je al vooruit wilt werken.
Mogen voor weinig weg... [yes]
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • *****
17 mrt 2014, 18:07
Niet heel hoge cijfers dus.

Prima cijfers, behalve cylinder nmmr 2 dus..  :-\
Opvallend is dat beide binnenste cylinders de laagste compressie hebben.. Ligt er wrs aan dat deze het heetste worden.. Welicht had je je compressiemeting beter gedaan voordat je het blokje tamelijk warm hebt gestookt bij de eerdere synchroonafstelling:-X  :P
                                        .. . . .  .  .   .

  • No avatar
  • ***
18 mrt 2014, 01:39
Niet heel hoge cijfers dus.

Prima cijfers, behalve cylinder nmmr 2 dus..  :-\
Opvallend is dat beide binnenste cylinders de laagste compressie hebben.. Ligt er wrs aan dat deze het heetste worden.. Welicht had je je compressiemeting beter gedaan voordat je het blokje tamelijk warm hebt gestookt bij de eerdere synchroonafstelling:-X  :P

Haha, zo van onbelast een keertje wat heter worden moet niet zo'n probleem geven (ik moet ook die infrarood meter nog eens checken of die überhaupt wel de correcte waarden op deze oppervlaktes weergeeft).
Maar volgens mij zijn de ideale waarden zo tussen 9-12 bar.
Met mijn geplande gebruik moet die zo nog wel een tijdje mee kunnen, ik zal ook eens het brandstof- en olieverbruik gaan bijhouden, dat zegt vaak ook wel wat.

Tevens heb ik nog een leak-down tester liggen om nog beter te bekijken waar de compressie-verlies zit, volgende keer maar eens doen.

gr. Bram