Welk blok in GSX750S of E?

Nieuws:

 

Auteur Topic: Welk blok in GSX750S of E?  (gelezen 4907 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

  • ****
23 apr 2014, 14:39
Weet iemand misschien welk blok er in een 750S of E frame past zonder ophangpunten te veranderen?
Alvast bedankt voor de reacties! [yes]
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • *****
23 apr 2014, 18:40
Weet iemand misschien welk blok er in een 750S of E frame past zonder ophangpunten te veranderen?

..Een GSX750ET/EX/EZ/S blok natuurlijk, duh..!  ::) :P sorry, inkoppertje..  ;D
Maar wrs bedoel je: welk ANDER blok past erin.. Nou.. geeneen, tenzij je het aanpassen van de onderste motorsteunen niet meerekent, dan past er dus een 1100 in (ET t/m EFE).. In sommige gevallen moet er dan toch net even iets van de achterste "schroefhulsjes" (van die onderste steunen) afgevijld worden, want hier komt het 1100 blok dan in aanraking met het frame..

Heb effe gezocht naar een foto, maar heb dat punt nou net niet duidelijk op de plaat gezet..  :-\
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
24 apr 2014, 18:09
Ik doelde eigenlijk op een ES blok.
Zou dat 1 op 1 passen?
Voor een 1100 is het enkel de voorste of ook de bevestiging achter-onder aanpassen? :-[
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • *****
25 apr 2014, 19:21
Ik doelde eigenlijk op een ES blok.
Zou dat 1 op 1 passen?

Wat, een GSX750ES-blok ('84- uhh..'88?) bedoel je? Wel duidelijk zijn, jah?  [lecture]
Dat blok is een andere "generatie" en heeft sowieso een korter onderblok.. Dus het past zondermeer tussen de framebuizen, maar dus niet op de aanwezige ophangpunten.. (Wellicht dat de achterste of voorste punten toevallig wel passen.. Zou best kunnen..)


Voor een 1100 is het enkel de voorste of ook de bevestiging achter-onder aanpassen?

Voor een ET-EFE 1100 blok in een 750 ET/EX-frame hoef je slechts&alleen de "voor-onderste" ophangpunten aan te passen.. Je kunt deze frame/blok-combi altijd snel herkennen aan de L-vormige motorbloksteunen die dus de standaard driehoekige hebben vervangen..
Wacht, ik schiet wel even een plaatje..



Mijn (nieuwe :) ) Kat heeft dus ook een 750-frame.. mijn oude trws ook..

Dus effe ditsoortige plaatjes van alu of staal zagen&vijlen, en die achterste schroefhulsjes een stukje afvijlen (zoals eerder beschreven), and you're good to go..  [yes] (Kan zijn dat er nog wat ringetjes bij moeten om een evt. kleine sprong uit te vullen..)



Andere verschillen tussen de 750 en 1100 frames zijn trws de afwezigheid van de hor. buis tussen de voorste neergaande framebuizen, een kleinere diameter van de swingarm-steekas (en dus ook de gaten in het frame), en het gerucht gaat dat de wanddikte van de buizen in een 750-frame kleiner is..  ??? Maar dat zou ook best een broodje aap kunnen zijn..  ::)
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
28 apr 2014, 16:55
Top, goed te doen dus. [yes]
Bedankt weer voor alle info!
Heb je toevallig nog een tekening van de nieuwe schetsplaatjes?
Hoef ik namelijk niet opnieuw het wiel uit te vinden... [tu]
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • *****
28 apr 2014, 23:18
Heb je toevallig nog een tekening van de nieuwe schetsplaatjes?
Hoef ik namelijk niet opnieuw het wiel uit te vinden... [tu]

Euhm.. Tekening? Weet niet zeker.. Effe zoeken..
Nope.. Geen tek. gemaakt, heb alleen dit..  :-\



Maar er is niks moeilijks aan.. Gewoon eerst het blok in het frame hangen zonder deze steunen, en dan daarna pas de maat nemen en wat uitzagen uit een stukje staal/alu.. (stukje karton tegenaan drukken, boutgaten doorponsen, boutjes erin draaien/drukken, et voila je hebt een mal..  [smart] )
De exacte positie wil nl. sowieso wel wat verschillen van frame tot frame, en het ligt er ook aan of je idd wat moet vijlen aan die achterste schroefhuls of niet..

                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
29 apr 2014, 13:04
Top, thanks.
Ik weet genoeg... [tu]
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190