schokbrekers achter verhogen

Nieuws:

 

Auteur Topic: schokbrekers achter verhogen  (gelezen 6121 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

  • *****
12 okt 2015, 20:10
Ik had het probleem met mijn ES dat ik vaak met mijn voeten aan de grond zat in de bocht, en als hij op de zijstandaard stond, stond de motor veel te recht op.

Ik heb zelf verhogers op de freesbank gemaakt van aluminium.





Net even test gereden en gaat prima, binnenkort even verder testen maar het voelt iig goed aan.
Hoop dat nu doordat de balhoofdhoek iets steiler is geworden dat hij voor wat minder stuitert  :)
Binnenkort maar even verder testen 8)
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
12 okt 2015, 21:38
Top job!  [tu]
Maarrrr.. Normaliter draait men de bevestiging voor de schokdemper een kwart slag om zodoende het ontstaan van een ongewenst scharnierpunt te vermijden..
Nu moet je de passing van dat punt zodanig exact maken dat de verhoger daarmee vastgeklemd wordt in de vork van de schokdemper en niet kan wegdraaien/knikken..

Een stukje van de zijstandaard afslijpen was echter een snellere oplossing geweest..  :P
                                        .. . . .  .  .   .

  • No avatar
  • ***
13 okt 2015, 01:35
Zo he, nog een beste verhoging ook.

Heb je een totaalplaatje hoe de motor nu staat met deze verhoging?

  • *****
13 okt 2015, 20:11
Je hebt een punt Arnout over de positie, en dat het normaal een kwartslag gedraaid is.
Heb em bovenin aardig opgesloten zodat deze niet kan bewegen mocht het lost trillen ofzo..

Dus ben al bezig nieuwe verhogers te maken die wel een kwartslag gedraaid zijn [tu]
Beter het zekere voor het onzekere nemen dacht ik zo, en ik had toch nog alu over.




En zo hoog is de achterkant ongeveer nu



Hele verbetering dacht ik zo ;D

GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ****
14 okt 2015, 10:52
Nice!
Kun je mij ook een setje maken?  ;)
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • *****
14 okt 2015, 18:05
Hmmm.. Dat ziet eruit als een mooi freesbankje (*jaloers*..  :-[ ) waar je idd mooie spulletjes op kunt maken..
De ES ziet er meteen een stuk spannender uit met de hogere achterkant, maar belangrijker is dat 'ie hierdoor ook beter zal sturen..
Nadeeltje is natuurlijk wel de minder voordelige kettingloop, waarbij de ketting over de achterbrug sleept en de spanning veel varieert bij het in-/uitveren.. (oppassen met te krappe kettingspeling en slijtage van de kettinggeleider op de achterbrug in de gaten houden..)
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
15 okt 2015, 18:46
Nice!
Kun je mij ook een setje maken?  ;)

Uhm, ben nu nog de cursussen aan het doen, straks moet ik het ook CNC kunnen  ;D
Dus kan best een keer wat voor je maken.

Hmmm.. Dat ziet eruit als een mooi freesbankje (*jaloers*..  :-[ ) waar je idd mooie spulletjes op kunt maken..

Kan zeker, en ga ik ook zeker vaker doen, het is nog wel even proberen met de juiste frees gebruiken, toerental etc etc om het mooiste resultaat te krijgen enzo

De ES voelt een stuk beter aan, oogt een stuk beter nu die achter iets hoger is.
Kettingloop, spanning, kettinglijn etc van het weekend ff goed bekijken, heb wel meer puntjes van aandacht gezien..(achterwiel zit er scheef in...)
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL