koppelingsgerammel

Nieuws:

 

Auteur Topic: koppelingsgerammel  (gelezen 13163 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

  • *****
10 jan 2016, 09:48
Ja ik ben nog wel een beetje bezig hoor Arnout, zo nu en dan even een uurtje op het werk en thuis natuurlijk ook.

Het enige wat er van de ES overblijft is het rijwielgedeelte met wat kleine dingetjes.
Dat frame is een 750 katanaframe wat ik van Trasher (Frank) heb overgenomen om het frame van mijn rode 1100 weer goed te krijgen.
Dat katanaframe is volgens mij ook in het bezit geweest van Daan toen het nog een volledige katana was..

Ik dacht gewoon aangezien het toch al uit elkaar was, waarom niet gewoon even opbouwen op een katanaframe? de spullen lagen er toch al, en een katana vind ik net wat mooier dan een ES :)


Die koolaanslag op de kleppen ga ik van de week even mee bezig, ik dacht ik ga het op dezelfde manier proberen als het youtubefilmpje, staalborstel op de boormachine kan natuurlijk ook.
Die koolaanslag heeft ook een functie dacht ik, net als de koolaanslag op de zuiger.
Het heeft een koelende functie als ik het goed heb,en op de zuigers zit niet zo veel dus dat laat ik mooi zitten.

GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
10 jan 2016, 19:23
Die koolaanslag op de kleppen ga ik van de week even mee bezig, ik dacht ik ga het op dezelfde manier proberen als het youtubefilmpje, staalborstel op de boormachine kan natuurlijk ook.

Sure.. Whatever works for you.. Het leek me alleen niet zo handig als je na het ontkolen op de joetoep-manier de klep alsnog in de kolomboor moet zetten om 'm te polijsten.. (Maar msschn ben ik de enige die kleppen gaat zitten polijsten?   )

Die koolaanslag heeft ook een functie dacht ik, net als de koolaanslag op de zuiger.
Het heeft een koelende functie als ik het goed heb,en op de zuigers zit niet zo veel dus dat laat ik mooi zitten.

Hmm.. Koelende functie? Goed punt.. Ik kan me voorstellen dat koolaanslag een warmte isolerend effect heeft.. D.w.z. de bij het mengselexplosie ontstane hitte wordt door koolaanslag op de zuiger, cylinderkamer, en klepschotel minder snel afgevoerd.. Dit leidt enerzijds tot een efficientere verbranding, maar anderszijds kan het er ook toe leiden dat een teveel aan koolaanslag gaat gloeien.. Dit is vervelend, want dat kan voor/zelf-ontsteking veroorzaken.. (Soms ook wel detonatie genoemd, maar ik begrijp dat dat niet juist is..)
Maargoed, alles is relatief, en sommige blokjes lopen vele duizenden km's ondanks een stevige koolaankoek..  ;)
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
10 jan 2016, 20:58
Sure.. Whatever works for you.. Het leek me alleen niet zo handig als je na het ontkolen op de joetoep-manier de klep alsnog in de kolomboor moet zetten om 'm te polijsten.. (Maar msschn ben ik de enige die kleppen gaat zitten polijsten?   )

Je bent gewoon een perfectionist en daar is niks mis mee ;)


Dat van de koolaanslag wat een koelende functie zou hebben weet ik ook niet zeker meer, volgens mij een keer gehoord dat ik MTS autotechniek deed.. had toen wat beter op moeten letten...
Maargoed, ik ga ze ontdoen van de meeste koolaanslag, mooi schoonmaken, en met slijppasta in zn zitting slijpen en dan is alles hopelijk weer netjes.



Hier een foto van de te gebruiken kop, geen scheurtjes ontdekt :)
Nog een klein beetje schoonmaken en dan denk ik dat ie wel weer mooi afdicht.
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ****
12 apr 2016, 15:01
 [tu]
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190