Detail vraagje - routing ontluchtingsslangen carburateurs 1982 Katana 750

Nieuws:

 

Auteur Topic: Detail vraagje - routing ontluchtingsslangen carburateurs 1982 Katana 750  (gelezen 4163 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

  • No avatar
  • ***
8 mei 2016, 23:31
Bij het monteren van de carburateurs op mijn 1982 GSX750S Katana kon ik niet in het handboek achterhalen hoe de carburateur-ontluchtingsslangen moet lopen.
Het is maar een detail, maar toch even benieuwd naar info hoe het origineel zit.

Hier gaat het dus om:

Optie 1: (doorzichtige) slang gaat tussen carbs, voor de bovenste montagerail, naar boven weg, boven framebuis naar achter en eindigt tussen luchtfilterhuis en airbox:


Optie 2: zwarte slang  gaat naar achteren weg, onder de montagerail en eindigt ergens achter de zijkap:


Ik hoor graag van iemand hoe het origineel zit.

gr. Bram

  • *****
9 mei 2016, 18:13
Die horen volgens mij gewoon achter het luchtfilterhuis naar beneden te gaan langs de achterkant van het motorblok.
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
9 mei 2016, 20:25
Die horen volgens mij gewoon achter het luchtfilterhuis naar beneden te gaan langs de achterkant van het motorblok.

Yup, vlgs mij ook.. Dus over die carb rail heen leggen (ipv er onderdoor), en onder de tanksteun vrotten, en aan weerszijden van de dikke verbindingsbuis naar beneden laten hangen..
Heb even een plaatje gezocht in de diverse manuals.. Hierin wel veel afbeeldingen van allerlei andere kabelrouting, maar niet van juist deze vent tubes.. In de een Japanse manual voor de "final edition" dan toch een plaatje gevonden..  8)



Opvallend is dat de slangen blijkbaar toch niet naar beneden "horen" te hangen, maar langs het luchtfilterhuis geplaatst moeten worden..   ???
Naja, beide opties zijn vlgs mij werkbaar..

                                        .. . . .  .  .   .

  • No avatar
  • ***
9 mei 2016, 20:29
Citaat
Opvallend is dat de slangen blijkbaar toch niet naar beneden "horen" te hangen, maar langs het luchtfilterhuis geplaatst moeten worden..   ???
Naja, beide opties zijn vlgs mij werkbaar..

Zo lopen ze naar ik meen ook bij de oliekoeler GSX-R modellen, daar staat het volgens mij ook in de manual. Ik zal dat nog nazoeken.

Op jouw afbeelding gaat die over die carb-rail heen, maar vervolgens aan de binnenzijde van de framebuis, onder de tankophanging-steun, richting het luchtfilters huis.

Gaat goedkomen, dank voor de info!

gr. bram

  • No avatar
  • *
10 mei 2016, 10:48
yep deze liggen inderdaad gewoon onder het luchtfilter huis naar beneden.
van ed week nog alles uit elkaar gehad...  :P