Kettingset voor Katana Popup

Nieuws:

 

Auteur Topic: Kettingset voor Katana Popup  (gelezen 3459 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

  • **
1 dec 2016, 18:25
Mijn Katana Popup heeft een nieuwe kettingset nodig. Dat krijg je ervan als je elke dag op een museumstuk rijdt. ;D

Het valt het me op dat de onderdeelnummers voor de tandwielen voor de popup anders zijn dan GSX750ES/EF.
Zoals bijna altijd kom ik op cmsnl.com uit, en daar rekenen ze bijna €70,- voor het achtertandwiel. Is dat niet een beetje prijzig? Of is het speciaal zwaardenstaal?
Ook het aantal tanden van het achtertandwiel is afwijkend van wat in een GSX750ES/EF zit. En op welke groep/fiche staat het voortandwiel? Ik kan hem zo gauw niet vinden op de site.

Het mooiste zou zijn als ik ergens de juiste complete kettingkit kon bestellen.
Welke merken en soorten ketting kan ik het beste kiezen? Tot nog toe heb ik altijd DID met x-ringen gehad. Is JT een goed merk tandwiel?

Alvast bedankt voor het meedenken.
Hell bent for leather

  • *****
1 dec 2016, 19:04
Zelf gebruik ik altijd tandwielen van JT, en mijn voorkeur gaat uit naar een Tsubaki ketting, O-ring 530.

Op CMS staat het bij de transmission, daar vind je als het goed is het voorste tandwiel

De ketting van de popup heeft volgens mijn gegevens 114 schakels.

Wat ik alijd doe als ik een ketting vervang is de hele achtervork er uit halen en gelijk alles even goed doorsmeren, die monoshock van de popup heeft een aantal scharnerende onderdeeltjes.
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ***
3 dec 2016, 16:17
Informeer eens hier http://motorketting.nl/

Wellicht dat ze jou verder kunnen helpen

  • *****
4 dec 2016, 02:59
Ik heb zelf ook een voorkeur voor JT-tandwielen, maar kies daarbij altijd een RK-ketting. (Gezworen nooit meer een Tsubaki ketting te kopen na ervaring met extreem rekkende 630 kettingen op m'n oude GSX750. Wellicht is dat echter inmiddels verbeterd..?)
Vanwege mijn verbouwde/niet-standaard fietsen moet ik zelf (offset)tandwielen en ketting bij elkaar zoeken en kan dus geen "kettingset" kopen..
Gevonden onderdeelnmmrs voor tandwielen passend op blok danwel achterwiel pons ik dan in een onlineshop of ebay, en zoek dan daarbij een open ketting met sluitschakel en juiste steek en aantal schakels.. (goud)verzinkt is dan handig als je niet van roest of kettingsmeersmurrie houdt..
Als het niet zo nauw komt en een standaard/vervanginssets gaat passen, kun je die ook compleet kopen.. (Let op bij kits of het een gesloten of open ketting betreft).
« Laatst bewerkt op: 4 dec 2016, 03:05 door arnout »
                                        .. . . .  .  .   .

  • **
24 sep 2017, 22:06
Na vervanging bleken het toch standaard GSX750ES tandwielen te zijn, 14 voor en 43 achter.
Hell bent for leather