xenonverlichting

Nieuws:

 

Auteur Topic: xenonverlichting  (gelezen 5242 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

  • *****
25 feb 2012, 18:49
Ik was gisteren op de motorbeurs in Utrecht en kwam een kraampje tegen met xenonverlichting.
Nou lijkt het mij op zich wel iets om in de toekomst dat op mijn motor te maken, maar ik vroeg me af hoe goed dat toe te passen is op oudere motorfietsen?

« Laatst bewerkt op: 24 mrt 2012, 00:55 door arnout »
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ****
25 feb 2012, 23:48
volgens mij kan zo'n moderne lamp gewoon in een H4 reflector.
Er moet nog wel een kassie tussen geloof ik.
GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.

  • *****
26 feb 2012, 09:32
Ja je hebt verschillende soorte, H1 H4 H7 etc waar ze in kunnen zonder enige aanpassingen. En er moet inderdaad een kastje tussen
Verder is het gewoon plug en play...
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
26 feb 2012, 23:41
hmm.. heb altijd wat bedenkingen bij dit soort upgrades..  :-\ op m'n oude kat had ik ook een betere koplamp gemonteerd (want anders stond ik in m'n eigen schaduw als er een auto achter me stond bij het stoplicht), maar het lijkt wel een soort wapenwedloop.. doordat moderne auto's veel fellere koplampen hebben dan vroeger, val je als "oldtimerrijder" (auto danwel motor) veel minder op.. en dus wordt je min of meer gedwongen mee te gaan in die algehele lichtbundel-groei als je wilt dat je minimaal even goed als vroeger gespot wordt in het verkeer..
zelfde (in zekere zin) geldt voor die fluo-hesjes.. nu veel motorrijders ze zijn gaan dragen, is het relatief onveiliger geworden voor de niet-drager (want autorijder went aan het gegeven "fluo-hesje = motorrijder", en "zwart pak = zwarte vlek?")..
al die versterking van visueele kenmerken in het verkeer zie ik niet als een verbetering.. m.i. overschreeuwen ze die dingen in het verkeer die niet als een kerstboom zijn opgetuigd en maken je dus enigzins blind voor verkeersdeelnemers die voorheen wel redelijk goed waar te nemen waren..
ben ik tegen die wedloop? ja, maar dat is verder geen zinnig gegeven want je stopt het toch niet.. zo zit ik zelf voor voor m'n katspul-project uit te kijken naar een LED-achterlicht waarbij iig het remlicht knetter fel zal zijn.. (ga wrs zelf iets inelkaar solderen..)
naja.. wellicht rijden we over een paar jaar allemaal als een soort Tron rond..  :D

                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
5 mrt 2012, 00:23
toevallig op een Xenon-kit aanbieder gestuit tijdens zoektocht naar wat anders.. (lekker klein, H4, en kleurtje uitkiezen..)



                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
5 mrt 2012, 12:53
Die slaan we even op  ;D
Heb mezelf voorgenomen eerst maar even dat ding goed rijdend te hebben voor dat ik met dit soort upgrades begin.
Maar het lijkt me wel handig om even wat meer licht te hebben, reed gister ook nog in het donker en denk dat het een hele verbetering zal zijn
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ***
5 mrt 2012, 20:52
....die fluo-hesjes.. nu veel motorrijders ze zijn gaan dragen, is het relatief onveiliger geworden voor de niet-drager (want autorijder went aan het gegeven "fluo-hesje = motorrijder", en "zwart pak = zwarte vlek?")..
al die versterking van visueele kenmerken in het verkeer zie ik niet als een verbetering.. m.i. overschreeuwen ze die dingen in het verkeer die niet als een kerstboom zijn opgetuigd en maken je dus enigzins blind voor verkeersdeelnemers die voorheen wel redelijk goed waar te nemen waren..
ben ik tegen die wedloop? ja........

Dat ben ik zo verschrikkelijk met je eens .... ik heb zo'n hekel aan die nep-agenten met hun trieste gele helmpjes en vestjes aan.
Door zulk soort idioten krijgen ze dadelijk in Brussel nog het idee van "hé, dat kunnen we nog wel eens als wet instellen!"

Rofl .. we hebben op de motorbeurs nog zo'n janlul met zo'n gele pashelm in z'n handen uit staan lachen ;D

Mja ... wat nu als die gele helmpjes en vestjes niet meer werken ... wat dan?
Wat me trouwens wel opvalt .... dat ze die jongens in 't zwartleer met HellsAngels en Satudarah colors op hun vest door meneer de automobilist niet over het hoofd gezien worden ;)


  • *
22 mrt 2012, 22:46
Mensen, loud pipes save lives! Geluid is het antwoord  ::)

  • ****
29 mrt 2012, 18:36
ik ga er eigenlijk altijd van uit dat ze je toch nooit zien en horen, en probeer voor donker thuis te zijn.... ;D
GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.

  • *****
30 mrt 2012, 11:37
Ik red het nooit voor donker thuis 8) dus ik dacht voor op de donkere A7 richting Friesland is het wel lekker om een goeie bundel licht te hebben ;D
Maargoed, ik maak de kat eerst wel rijdend, en dan kijken wat er verder aangepast kan worden..
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL