Luchtfilterhuis probleem

Nieuws:

 

Auteur Topic: Luchtfilterhuis probleem  (gelezen 3439 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

  • No avatar
  • *
7 mei 2012, 22:14
Hallo

Ik ben bezig met mijn carburateurs van mij Katana 650cc
Nu heb ik een (dom)probleem met mijn luchtfilter (de)monteren

Ik heb eerst de 4 losse rubbers (tussen de carbs en het luchtfilter) ertussenuit moeten halen om genoeg ruimte te krijgen het luchtfilterhuis zelf te demonteren.

Deze kreeg ik anders niet eruit omdat het frame in de weg zit, maar het terug monteren word een stuk lastiger omdat die 4 losse rubbers weer terug moeten.

Iemand tips hoe dit handiger gaat? Neem aan dat het blok er niet onderuit hoeft om het luchtfilter te demonteren  :P

  • *****
8 mei 2012, 00:20
haha.. ja, die luchtfilterhuizen zijn een PITA.. ik ken ze alleen van de 750 en 1100, en daar maken ze het loshalen van de carbs behoorlijk lastig.. niet voor niets zijn die losse filters (pods) zo populair!  :D

ik neem tenminste aan dat het gaat om de demontage van carb-set en luchtfilterhuis?

anyway.. op de 750/1100 gaat het in- en uitbouwen van de carbs het beste langs de rechterkant.. de set laag op het carter iets gekanteld naar binnen schuiven en dan al kantelend, draaiend en wrikkend de boel omhoog halen en in de rubbers ploppen..
als ik het mij goed herinner, eerst de rubbers op het blok en dan doorkantelen voor de rubbers in het luchtfilterhuis..
ik meen dat er op het oude forum ooit wat over is geschreven, maarja dat wordt lastig terugvinden ben ik bang..  :-\ (zoekfunctie werkt daar niet meer)

wellicht is er nog iemand die meer specifiek iets over de 650 kan zeggen wat dit betreft..
                                        .. . . .  .  .   .

  • No avatar
  • *
8 mei 2012, 20:43
ondertussen zitten de carburateurs er wel weer op maar het luchtfilterhuis is (onmogelijk) terug te krijgen, met de handen voor de carburateurs begint hij wel op gang te komen maar echt aanslaan laat nog even op zich wachten helaas

en regel morgen even een extern benzinetankje, want zon los slangetje is maar lastig  :P


  • *
16 mei 2012, 12:38
Klopt het is een drama! luchtfilterhuis moet echt eerst in het frame zitten, daarna de carbs ertussen werken. Rubbers idd op het blok laten, en het erin ploppen is meer proppen haha
Wat mij wel hielp was met een verffohn (voorzichtig en veel bewegen) die stugge rubbers wat opwarmen voor meer speling!