Nieuws:

 

Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
Projecten / Re: XN85 Turbo
« Laatste bericht door arnout Gepost op Gisteren om 22:15 »
..
Nu ben ik ook nog op zoek naar een achtervork die ik pas kan maken op het bestaande full floater systeem.
De originele achtervork is gemaakt van staal, ik wil graag een aluminium vork die ongeveer dezelfde lengte heeft (hart as -> hart wielas 520/530 mm)
..

Het bestaande full floater veerspul laten passen op een andere (alu) achtervork wordt m.i. een onhaalbare zaak, tenzij je die achtervork zelf gaat bouwen. Dat gesteld hebbende weet ik niet of er wellicht toch iets bestaat dat 1-op-1 gaat passen (wellicht een EFE achtervork gezien het modulaire bouwdoos-principe van Suzuki?) maar de ervaring leert dat moderne(re) veersystemen sowieso een andere layout hebben.
En in dat opzicht zou je uit moeten gaan van de kale bevestigingspunten op het frame sans standaard veerspul. De geometrie van die punten opmeten, en daarin dan een compleet veersysteem van een achtervork-donor kandidaat projecteren. Hierbij kun je dan zelfgemaakte bolt-on bevestigingspunten toevoegen om een nieuw systeen te laten passen.

En ik zoek nog een voorspatbord die gaat passen op dit 17 inch wiel.

Ik heb nog het voorspatbord van m'n oude GSX750/1260ET liggen, dat een ingekort Yamamamaha EXUP1000 spatbord is met een homemade alu ophangplaatje om te passen op een GSX-R750J voorvork. Ik zal dat spatbord zelf wrs nooit meer ergens voor gaan gebruiken, maar weet eigenlijk niet of ik er wel vanaf wil uit sentimentele overweging..  :-\
2
Projecten / Re: XN85 Turbo
« Laatste bericht door peterrr Gepost op Gisteren om 07:54 »
Ik had het hier nog niet eerder gepost volgens mij maar ik heb vorig jaar een tweede XN Turbo gevonden tijdens het zoeken naar onderdelen ;D

En deze loopt zowaar en is bijna helemaal compleet. Het enige wat ik nog zoek zijn de originele spiegels en het filter wat in de benzinekraan gaat.

Maargoed, de staat van de voorvork en de remmen was dusdanig slecht dat ik dat wel een goede reden vond voor een upgrade. Wel een upgrade zonder te zagen aan frame of kuipdelen. Ik wil alles zo houden dat alles weer origineel terug kan, daar is de motor gewoon te zeldzaam voor.

Ik heb er nu een voorvork in van een GSXR750 van 1989 (USD vork paste niet in de kuip)

Nu ben ik ook nog op zoek naar een achtervork die ik pas kan maken op het bestaande full floater systeem.
De originele achtervork is gemaakt van staal, ik wil graag een aluminium vork die ongeveer dezelfde lengte heeft (hart as -> hart wielas 520/530 mm)

En ik zoek nog een voorspatbord die gaat passen op dit 17 inch wiel.

tips en suggesties voor spatborden en achtervorken zijn welkom [yes] en mocht er iemand nog originele spiegels hebben liggen van een katana hoor ik dat graag [tu]
3
Evenementen / Re: Eurokat 11.august 2024. Holland!!!!
« Laatste bericht door Fossie Gepost op 23 apr 2024, 23:46 »
Excellent news gentlemen and ladies..... of course we can't assume these days ;D
4
Evenementen / Re: Eurokat 11.august 2024. Holland!!!!
« Laatste bericht door arnout Gepost op 21 apr 2024, 15:01 »
I'll be there with my Kat for a short visit if I manage to fix it on time..
5
Evenementen / Re: Eurokat 11.august 2024. Holland!!!!
« Laatste bericht door MCBKat Gepost op 20 apr 2024, 22:50 »
Well, the Kat is still running and it has been a few years since the last meeting...
6
Evenementen / Re: Eurokat 11.august 2024. Holland!!!!
« Laatste bericht door tomcat Gepost op 19 apr 2024, 21:41 »
If everything goes according to plan, I hope to be there on Saturday.
7
Evenementen / Re: Eurokat 11.august 2024. Holland!!!!
« Laatste bericht door peterrr Gepost op 19 apr 2024, 12:19 »
Hi Fossie, I plan on coming to the event, just one day, but I'll be there!
8
Evenementen / Re: Eurokat 11.august 2024. Holland!!!!
« Laatste bericht door Fossie Gepost op 19 apr 2024, 01:26 »
A quick note to say do we know who may be attending this event , even for a day passing through .. We would like to meet up with Club NL.
9
Projecten / Re: Eindelijk een Katana
« Laatste bericht door arnout Gepost op 6 apr 2024, 20:16 »
..
Daarna T-stuk van de klapkat eens met die van het tuinornament/donor GSX 750 F vergeleken
..

Mijn timmermanschoog vertelt me dat één van de twee T-stukken krom is. [smart] D.w.z. de stuurpennen lijken niet allebei dezelfde richting op te wijzen(?).
Ik kan me voorstellen dat dat niet voordelig kan uitwerken voor het stuurgedrag. (Hmm.. "klapkat" heeft letterlijk ooit een klap gehad? Wat waren de stuurklachten? Ondertussen de fix al kunnen testen?)

Hoedanook blijft het modulaire bouwprincipe van Suzuki met uitwisselbare onderdelen telkens weer verrassen. Van een GSX750F (zo'n Katanua en geen EF/ES dus?) had ik niet verwacht dat een T-stuk zou passen.

Anyway.. Fraaie Suzuki-stal daarzo in huize Tomcat!  8)
Is de scoetert trws ook een "Katana" (d.w.z. AY50) ?  :D
10
Projecten / Re: Eindelijk een Katana
« Laatste bericht door tomcat Gepost op 5 apr 2024, 15:47 »
Zoals op 25 december (!???) al gemeldt, wilde ik nog wat werk aan de klapkat doen.
Ik heb het idee dat er iets met de vork niet helemaal 100% was. Persoonlijk verdacht ik het T-stuk. Nou had ik deze week vakantie en het was toch lekker weer. (om in een dichte garage te gaan sleutelen en niet naar buiten te kunnen kijken)
Dus eerst maar eens de boel wat gereorganiseerd. Klapkat achteruit onder de takels gereden en aan de takel gehangen. Ik ga niet de vork eruit halen terwijl ie op de middenbok en een crick staat.....daar ben ik te lomp voor.

Daarna T-stuk van de klapkat eens met die van het tuinornament/donor GSX 750 F vergeleken. Nou kostte dat wel enige moeite. Ik had dat T-stuk vorige week nog in m'n handen gehad maar waar had ik het nou gelaten  [lecture]
Goed na het vinden vond ik het heel lastig om er wat van te zeggen. Zo op de foto lijkt het wel wat:

Dan ziet de klapkat er zo uit. Wel een hoop gereedschapspuin er voor. Stuur met bovenste 2 platen en bediengsspul hangt op een installatiedraadje.

Daarna nog even het T-stuk in m'n ISO gecertificeerde spuitkabine gespoten.

Nog even nieuwe stofhoesjes op de vorkpoten, want de oude zagen er niet uit. Nu maar hopen dat het wel 100% is zo.
Pagina's: [1] 2 3 ... 10