Trac met 1982 GSX750S Katana

Nieuws:

 

Auteur Topic: Trac met 1982 GSX750S Katana  (gelezen 25054 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

  • *****
20 aug 2013, 23:09
Mooie katana zeg!

De 750 is helemaal origineel zo te zien, alleen de 1100 en de 1000 horen een blauwe kont te hebben en een zwart achterstukje op het voorspatbord.
En verder had de 750 idd ook dit blauwe zadel, die van de 1000/1100 is twee kleurig.
Ik zie dat zelfs het achterspatbord niet is afgezaagd ;D

En als die motor uit Nijland Friesland komt dan weet ik bij wie die kat vandaan komt,,, bij Jappie.
Vreemde snuiter met veel onderdelen te koop tegen hoge prijzen.
Maar geen verkeerde kerel, deze 750 stond altijd stil bij hem, dus ik hoop dat je er veel mee gaat rijden Bram, want daar is ie voor [tu]

veel plezier ermee!
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • No avatar
  • ***
21 aug 2013, 21:36
En als die motor uit Nijland Friesland komt dan weet ik bij wie die kat vandaan komt,,, bij Jappie.
Vreemde snuiter met veel onderdelen te koop tegen hoge prijzen.
Maar geen verkeerde kerel, deze 750 stond altijd stil bij hem, dus ik hoop dat je er veel mee gaat rijden Bram, want daar is ie voor [tu]

veel plezier ermee!

Bedankt Peter,

Volgens naam en adres zou het een timmerbedrijf moeten zijn, ik kan ze wel eens contacten!
Maar fijn te horen dat die verder wel origineel is, qua Katana detail kennis moet ik nog het een en ander leren he :)

gr. Bram

  • *****
22 aug 2013, 08:59
Ik heb wel wat werkplaatshandboeke n e.d op de schijf staan van deze fietsen.
Dus mocht je ze niet hebben of kunnen vinden geef je maar een gil.
 8)
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • No avatar
  • ***
1 sep 2013, 19:53
Zo, eerst maar even al het service en afstelwerk een beetje nalopen.

Carburateurs vlotterhoogte en sproeiers nagelopen, kleppen gesteld, paar verbindingen in de kabelboom netjes gemaakt.
Later volgt nog compressie en oliedruk meting, ketting smeren, synchroniseren carburateurs en stationair toerental (CO) afstellen.
Eventueel ook remmen + remvloeistof verversen.

Vlotterhoogte stond iets te laag, klepspeling iets te ruim.

Nu alvast lijstje aan het maken van wat onderdeeltjes die vervangen kunnen worden.

Ook nog wat vraagjes:
Aan de zijkanten van mijn airbox zitten van die verchroomde plaatjes. Er zitten wel moertjes in de airbox, maar deze kapjes zitten met parkers vast. Horen hier wel chromen kapjes op te zitten? Wat hoort er anders in de kleine moertjes te komen (zie foto, net te zien tussen chromen kapje en zwarte slang?

Mijn framecode is GR71AD101xxxx, welke modelcode heb ik nu eigenlijk (E-01, E-24 ...etc)
Ik zal ook nog eens bij Suzuki Nederland opvragen of mijn blokcode hoort bij dit frame.





gr. Bram
« Laatst bewerkt op: 1 sep 2013, 19:55 door trac »

  • ***
19 sep 2013, 19:18
Hej hej,

Bij m'n 750 zitten er ook die kappen, (maar dan zwart ipv chroom)en vast met parkertjes ... alleen die gaatjes met schroefdraad heeft de mijne niet.
Op de 1100 kan ik het helaas niet meer voor je checken... zitten losse K&N's op nu.

  • *****
19 sep 2013, 20:52
oeps.. postje gemist destijds.. normaliter reageer ik op alles wat los en vast zit hier..

Bij m'n 750 zitten er ook die kappen, (maar dan zwart ipv chroom)en vast met parkertjes ... alleen die gaatjes met schroefdraad heeft de mijne niet..

op mijn oude 750-Kat zaten ook stalen kapjes (rood gespoten  :-X ) en ook vastgezet met parkertjes.. geen schroefdraadgaatjes ..
maarrrr.. nu heb ik ook even gekeken en vergeleken met het luchtfilterhuis van m'n oude 750-EX (wie wat bewaard heeft wat..  ::) ) en daar zitten wel tapgaatjes in het lchtfltrhs om de kapjes aan vast te zetten..
vervolgens heb ik er dan ook maar de 750-EX kapjes bij gezocht (wie wat bew.. etc..) en dan zie je dat de EX/ET kapjes verschillen van de Kat-kapjes.. Kat-kapjes zijn breder d.w.z. lopen verder door richting carbs.. de gaatjes in die kapjes stroken verder ook niet met de parker-gaatjes in het EX/ET lchtfltrhs..
(btw, verschil lchtfltrhzn Kat vs. EX/ET: Kat-versie heeft ribbels..)

snelle conclusie m.b.t. vondst zowel parkergaatjes als schroefdaardgaatjes: Kat-plaatjes zitten gemonteerd op een EX/ET-lchtfltrhs..!

hiermee komt meteen de volgende vraag op (die je jezelf minofmeer ook al stelde): is het blok wel een Kat-blok, of een EX/ET-blok?
nu zijn die verschillen w.b. de 750-modellen minimaal (i.t.t. de 1100-modellen), en is het grootste verschil de standaard erop gemonteerde carburateurs.. de 750-Kat heeft nl. dezelfde carbs als de 1100-Kat (BS34SS), en de 750-EX/ET heeft BS32SS carbs.. nu hebben we het hier in een ander topic al over gehad, maar zou toch effe checken welke carbs er nu op jouw fiets zitten.. weet eerlijk gezegd niet of het type ergens op de carbs zelf is af te lezen, maar meten is iig weten..
                                        .. . . .  .  .   .

  • No avatar
  • *
28 okt 2013, 17:57
Hoi Tra,

Als je van die valbeugels af wil, ik heb er wel interesse voor !

Iemand nog zo'n set valbeugels liggen ?

  • *****
28 okt 2013, 19:13

Iemand nog zo'n set valbeugels liggen ?

yep.. heb een wat roestig setje liggen dat bovendien ook is getest.. en ze werken..  [yes]
                                        .. . . .  .  .   .

  • No avatar
  • ***
1 jan 2014, 20:09
 ::)
Citaat
hiermee komt meteen de volgende vraag op (die je jezelf minofmeer ook al stelde): is het blok wel een Kat-blok, of een EX/ET-blok?
nu zijn die verschillen w.b. de 750-modellen minimaal (i.t.t. de 1100-modellen), en is het grootste verschil de standaard erop gemonteerde carburateurs.. de 750-Kat heeft nl. dezelfde carbs als de 1100-Kat (BS34SS), en de 750-EX/ET heeft BS32SS carbs.. nu hebben we het hier in een ander topic al over gehad, maar zou toch effe checken welke carbs er nu op jouw fiets zitten.. weet eerlijk gezegd niet of het type ergens op de carbs zelf is af te lezen, maar meten is iig weten..

Op mijn carburateurs staat 45500, wat dus de identificatie is voor de BS34SS.
Verder kloppen ook alle BS34SS sproeiermaten en stand-gasnaalden met mijn carburateurs.

Ik zou dus een EX/ET airbox op mijn Katana hebben zitten, met daarop dus de Katana chromen kapjes.
Ik zal eens kijken of ik dan nog eens een originele Katana airbox kan scoren :)

Verder in afwachting van onderdelen ook maar de remmen aan het reviseren.
Ziet er op zich allemaal redelijk uit, maar toch fijn om alles na te kijken en een paar gecorrodeerde onderdelen te vervangen (glijpennen voorrem).
Ook heb ik het gaasfilter in het carter schoongemaakt.
Zal ook in de manual kijken of dat antiduiksysteem er af kan zonder dat mijn vorkpoten leeglopen...als ik toch nieuwe remvloeistof erin ga doen, dan ook maar even de plunjers in het antiduiksysteem nakijken.

Vanavond maar even een lijstje voor Japarts maken.

Gr. Bram
« Laatst bewerkt op: 1 jan 2014, 20:19 door trac »

  • No avatar
  • ***
2 jan 2014, 20:18
En nog maar even een foto van mijn airbox:
@Arnout: deze heeft toch ook ribbels? Of bedoel je wat anders?



Tevens is bij mij het reservoir van de voorrem helemaal blank aluminium, de rest is gewoon zijdeglans zwart (wel klein beetje te zien op de foto).
Het lijkt me dat ook het reservoir en de deksel zwart moet zijn. Denk dat iemand het ooit kaal heeft gemaakt, toen teveel verf is gaan bladderen.

gr. Bram
« Laatst bewerkt op: 2 jan 2014, 20:19 door trac »

  • *****
3 jan 2014, 20:37
En nog maar even een foto van mijn airbox:
@Arnout: deze heeft toch ook ribbels? Of bedoel je wat anders?

ah.. ja idd, ribbels.. wat was je punt hiermee?  ???
wacht.. effe teruglezen.. weet niet meer wat ik zelf hierover eerder heb beweerd..  :-X

Citaat van: arnout
Kat-kapjes zijn breder d.w.z. lopen verder door richting carbs.. de gaatjes in die kapjes stroken verder ook niet met de parker-gaatjes in het EX/ET lchtfltrhs..
(btw, verschil lchtfltrhzn Kat vs. EX/ET: Kat-versie heeft ribbels..)
snelle conclusie m.b.t. vondst zowel parkergaatjes als schroefdaardgaatjes: Kat-plaatjes zitten gemonteerd op een EX/ET-lchtfltrhs..!

aha.. goed, ben het hele luchtfilterkasten/kapjes-verhaal een beetje kwijt, maar aangezien jouw filterkast wgs de ribbels toch een origineel Katana exemplaar lijkt te zijn (en toch schroefdraadgaatjes heeft!) lijkt het erop dat mijn "snelle conclusie" niet juist is..  :-\

om het hele gebeuren def. uit te zoeken zou je verder moeten gaan met zoeken/vergelijken van onderdeelnmmrs..
zo heb ik het zootje nmmrs dat op mijn geribbelde box staat ingeklopt op een multiplepartnosearchsite..
buiten dat dit het Katana-model '83(?) GS750S aangeeft, lijkt de kast ook op niet-Katana's gebruikt te zijn..
je zou de nmmrs op jouw kast ook 'ns kunnen opzoeken op die manier..

(btw, eerste deel van de onderdeelnmmrs (13710) heb ik zelf toegevoegd omdat dit de algemene aanduiding voor een luchtfilterkastonde rdeel lijkt te zijn.. tweede deel van het nummer heeft betrekking op het motorfietsmodel, althans de eerste 3 tekens hiervan.. ("-455**" is een 750 Kat, "-493**" een 1100 Kat ..hier meer info..)
                                        .. . . .  .  .   .

  • No avatar
  • ***
18 mrt 2014, 01:58
En vandaag bij de RDW geweest en met succes de herinvoer doorlopen.
Lang moeten wachten, maar uiteindelijk alles in orde en spoedig de nieuwe kentekenbewijzen thuis.
Ik krijg het originele kenteken er weer op, zelfs zonder '1-tje', want daar doen ze niet meer aan tegenwoordig heb ik begrepen.

Gr. Bram


  • *****
21 mrt 2014, 18:41
Apart dat je er daadwerkelijk met je motor naartoe moet..!? Als de Kat oorspronkelijk met NL's kenteken de weg op is gekomen, staan die gegeven toch gewoon ergens in de boeken? Kwestie van overtypen, kentekenbewijs uitprinten, en klaar is de BramKat.. Toch?  ???
Anyway.. Gefeli met deze stap..  [tu]  What next? Wegenbelasting & verzekering, en rijden maar?

Trws, wel een beestenboel bij de RDW zo te zien op de foto..  :D 
                                        .. . . .  .  .   .

  • ***
21 mrt 2014, 21:20
Had ik met m'n Triumph ook .... was een NL motor ge-exporteerd naar BE en door mij weer terug gehaald naar NL.
Moest wel naar het RDW in schiedam ... maar hij hoefde niet eens de aanhanger af.
Ze willen hem gewoon in het eggie zien en de nummers controlleren.
'k heb toen ook weer her orginele NL kenteken terug gekregen ... 't papiertje dan, want de oude plaat zelf had ik van de verkoper mee gekregen ;D

  • No avatar
  • ***
21 mrt 2014, 21:47
Er stonden daar meerdere voor een simpele chassis/framenummer check.

Helaas moet de motor toch echt de aanhanger af, dus ook een gozer met een superlompe Harley die ze er thuis met hun tweeën op hadden gekregen...

Overigens bleek bij mijn Katana nog in de RDW database er een extra streepje in het framenummer te staan wat er niet zat, dus dat zorgde ook nog vertraging.
Dat wordt nu op de hoofdvestiging gecorrigeerd, want in Nieuwegein kregen ze het niet voor elkaar.

Verder idd een hoop moeite en geld voor een heel simpele handeling.
Herinvoer kost e 73,70, invoer uit bijv. Belgie ergens rond de E 105,- dacht ik.

Vandaag ook de voorremmen ontlucht, binnenkort maar eens een echte proefrit; hij start nu lekker vlot en loopt mooi stationair.
Wel lijk ik nog een klein olielekje te hebben bij de uitgaande schakel-as van het versnellingspedaal.