Trac met 1982 GSX750S Katana

Nieuws:

 

Auteur Topic: Trac met 1982 GSX750S Katana  (gelezen 25062 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

  • *****
31 mrt 2014, 16:33

Wel lijk ik nog een klein olielekje te hebben bij de uitgaande schakel-as van het versnellingspedaal.

Daar hoeft als het goed is het blok niet voor uit elkaar om te vervangen, ff de koppeling er uit en dan kan je die as er via de koppelingszijde zo uit trekken.
ouwe keerring er uit, nieuwe er in en klaar is kees.

Ik ga dat van de week ff bij mijn popup katana doen. weliswaar een ander blok dan de jouwe maar ik denk dat het makkelijk te fixen is zo.
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ****
31 mrt 2014, 19:56
Wil je daar ff een paar fouwtouws van maken alstublieft??
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
1 apr 2014, 23:29
Wil je daar ff een paar fouwtouws van maken alstublieft??



Yes dat wil ik, zal het dan wel ff in het project topic plaatsen als het klusje geklaard is.

 ;D
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ****
2 apr 2014, 12:57
Kun je die er niet gewoon uithalen van buiten uit en er een nieuwe intikken?
Kan met de GSX-R namelijk wel... :-X
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • *****
2 apr 2014, 21:24
Kun je die er niet gewoon uithalen van buiten uit en er een nieuwe intikken?
Kan met de GSX-R namelijk wel... :-X

Punt is dat je moeilijk grip krijgt op die keerring van de buitenkant.. Als je geen zin hebt om de koppeling eruit te vissen om zodoende de versnellings-as eruit te trekken, is het wellicht een poging waard om 2 gaatjes in de keerring te boren waarin je dan iets van parkertjes kunt schroeven o.i.d.. Met een stevige tang kun je dan mogelijk hierop grip krijgen en mogelijk de keerring eruit trekken..
Let wel, ik heb het nooit geprobeerd op deze manier, maar zou er zeker een poging aan wagen.. Als 't niet lukt kun je altijd alsnog die as eruit halen..

Maar "wie immer ohne Gewaehr", oftewel op eigen risico.. Mocht je uitschieten met die boor of anderszins dingen kapot maken bij het uitvoeren van deze actie, dan is deze post natuurlijk snel verschwunden..  [devil]
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
3 apr 2014, 14:13
Wat Arnout zegt.
Ik heb het bij de GSX-R met een kleine schroevendraaier gedaan. Doorheen geprikt en er uit gewipt.
Wel uitkijken als je bijv. boort, dat er geen deeltjes van de keerring het blok in valt. Vandaar dat ik voor prikken had gekozen.
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • *****
8 apr 2014, 22:49
Ik heb het gister nog gefixt, koppeling er uit, as er uit, keerring er uit, keerring er in, as er in, koppeling er in.
Was eigenlijk zo klaar,

Maar je kan inderdaad ook wel de keerring er uit krijgen zonder de koppeling en de as er uit te krijgen, maar ik had de koppelingsdeksel er toch al af liggen. 

Zal binnenkort wat foto's plaatsen ;D
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ****
9 apr 2014, 14:53
 [tu]
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • No avatar
  • ***
21 apr 2014, 18:37
Ik heb hier (http://www.katanaclub.nl/forum/index.php?topic=220.0) wat foto's van het olieseal gezet!

gr. Bram

  • No avatar
  • ***
17 mei 2014, 23:14
Ik ga eind volgende week met de Katana op motorvakantie in Schotland, en intussen wat voorbereidingen aan het treffen.
Wat proefkilometers gemaakt en intussen wat bepakking aan het passen.
Een fraaie Ortlieb tanktas gekocht en mijn 60l rugtas van het werk achterop, dit gaat wel werken.



Ik wil nog wel eens een specialist laten luisteren naar mijn blok om wat geluiden te verifieren, maar misschien ben ik wel gewoon te kritisch en heb ik de laatste tijd teveel met moderne techniek beziggehouden :)

In ieder geval hoop ik dat hij de 8 dagen Schotland net zo goed doorkomt als nu de eerste 150 km's in Nederland!

gr. Bram

  • *****
18 mei 2014, 15:38
Okeedan..! ..Ziet er goed uit!  [tu]


Een fraaie Ortlieb tanktas gekocht en mijn 60l rugtas van het werk achterop, dit gaat wel werken.

Schotland hmm? Je rugzak is wel waterdicht?  ;D Gebruik zelf altijd plastic zakken om spulletjes droog te houden in een grote tas en ook om e.e.a. wat gegroepeerd te houden..

Ik wil nog wel eens een specialist laten luisteren naar mijn blok om wat geluiden te verifieren, maar misschien ben ik wel gewoon te kritisch en heb ik de laatste tijd teveel met moderne techniek beziggehouden :)

Tja, een luchtgekoeld blok is altijd vrij rumoerig in vergelijking tot een watergekoeld blok, en naar sommige klappergeluidjes kun je blijven speuren tot je 't blok tot op 't laatste schroefje hebt geinspecteerd en er desondanks toch gewoon de klok mee rondrijden..  :-\
aanvulling:
Klapperende vlakschuifcarburate urs op een GSX-blok schroeven helpt trws goed tegen vreemde-geluidjes-paranoia.. Deze overstemmen gewoon ieder mogelijk verdacht rateltje..  ;D (totdat er natuurlijk echt iets goed mis gaat..  :-X )
« Laatst bewerkt op: 18 mei 2014, 22:03 door arnout »
                                        .. . . .  .  .   .

  • No avatar
  • ***
18 mei 2014, 22:05
Citaat
Schotland hmm? Je rugzak is wel waterdicht?   Gebruik zelf altijd plastic zakken om spulletjes droog te houden in een grote tas en ook om e.e.a. wat gegroepeerd te houden..

Gelukkig heeft de baas mij ook nog een bijpassende regenhoes gegeven die ik, als het echt hard gaat regenen, over de rugzak heen kan spannen :)

Eerste tankbeurt 155km en 9,7liter benzine.

Bij hoeveel liter moet de tank zo ongeveer op reserve?

Gr. Bram

  • ***
19 mei 2014, 09:41
Gewoon de dagteller bijhouden en om de 300km tanken, hebbie altijd genoeg peut in je tank zitten. 8) 8) 8)
Katana1100sz  Katana1100sz

  • ****
19 mei 2014, 16:58
 :o 300? Ga je dat redden op 1 tank?
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • No avatar
  • ***
19 mei 2014, 21:52
:o 300? Ga je dat redden op 1 tank?

Ik ga het in Schotland in ieder geval niet testen :)

Daar tank ik gewoon als ik na 150km een pomp tegenkom  8)