Trac met 1982 GSX750S Katana

Nieuws:

 

Auteur Topic: Trac met 1982 GSX750S Katana  (gelezen 25789 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

  • ***
19 mei 2014, 23:32
Je haalt ongeveer 1 op 15.79 je tank is 22 liter. 
22 maal 15,79 is naar mijn weten 347 km en een beetje, dus met 300 km tanken hou je iedere keer zat peut over, kan je het gas nog goed opentrekken ook af en toe  8) [tu] [tu]
Bij mijn 1100's haal ik ongeveer 1 op 12 /14 maar dan trek ik ze wel goed open . 8) 8)
« Laatst bewerkt op: 19 mei 2014, 23:36 door Pat »
Katana1100sz  Katana1100sz

  • *****
19 mei 2014, 23:51
Eerste tankbeurt 155km en 9,7liter benzine.
Bij hoeveel liter moet de tank zo ongeveer op reserve?

Vlgs de spec is de Katana tank 22l groot waarvan 5l reserve..
Dussch.. 17 liters voordat de kraan omgezet moet worden.. Met jouw gemeten verbuik kom je dan 155/9,7x17= 271,65km ver.. Op reserve dan nog 79,9km maar het is de vraag of de tank sowieso wel helemaal "droog" gereden kan worden..
Verder is het verbruik natuurlijk afhankelijk van het soort km's je aflegt (toeren, stad, knallen op de autobahn, dijkritje, etc..)
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
21 mei 2014, 22:12
Ha Pat, je was me net even voor..!  ;)

..dus met 300 km tanken hou je iedere keer zat peut over..

Tja, zelf rij ik niet echt op m'n gemak meer rond zodra de kraan op reserve is gedraaid..  :-[
Het is altijd de vraag hoe ver je nu werkelijk komt op die reservevoorraad..  :-\
Heb verder met het electrotankontroest en en naspoelen al snel gemerkt dat het lang niet simpel is om alle vloeistof uit de tank te krijgen.. Je moet de tank dan echt allerlei kanten op blijven kiepen..
                                        .. . . .  .  .   .

  • No avatar
  • ***
26 mei 2014, 23:48
Intussen een 700km in Schotland afgelegd.
Er wordt niet heel hard gereden, daar lenen zich de wegen, de omstandigheden en het verkeer ook niet echt voor.
Ook is mijn reisgenoot op een 1972 Laverda 750S, dus op de provinciale wegen is het 80-90, op de motorways 100-110 km/hr. Tot mijn verbazing klok ik hier een verbruik van rond de 1:20, bizar zuinig. Moet ik toch eens naar kijken of dat niet te arm is (alle sproiermaten zijn conform specs, carbs zijn schoon). Trekt verder goed en rijdt erg prettig.

Verder had ik vandaag na wat mooi stuurwerk van ongeveer 60 km lang op een erg bochtig en heuvelachtig weggetje, dat mijn neutraallampje soms flikkerde terwijl die in de versnelling stond.
Daarna op de doorgaande weg niet meer gezien, apart.

Oliepeilen, als die helemaal koud is en op de middenbok staat, hoe hoog moet dan het peil zijn?
Volgens mij zegt de manual oliepeil meten als die een minuut heeft gelopen.

Groeten uit Schotland!

  • *****
27 mei 2014, 19:29
Intussen een 700km in Schotland afgelegd.

Okeedan..! Mogelijk heb je daarbij beter weer gehad dan wij hier in NL (vandaag iig continu regen..)

Oliepeilen, als die helemaal koud is en op de middenbok staat, hoe hoog moet dan het peil zijn?
Volgens mij zegt de manual oliepeil meten als die een minuut heeft gelopen.

Euh.. oliepeilen op de middenbok lijkt me sowieso niet de bedoeling want is de achterkant een flink stuk omhoog gehesen.. (al is die helling van het blok dan niet veel anders dan bij Katana's/GSX-en met andere/kortere voorvork..  :-\ )
Oliepeil warm of koud? Zou niet veel verschil mogen maken methinks..  ??? Bij de start gaat het oliepeil trws wel effe alle kanten op, dus pas door 't glaasje kijken nadat het blok even heeft kunnen lopen en de olie zich rond heeft laten pompen..

Exact peil is echter wrs niet eens zo belangrijk (tenzij veel te hoog of veel te laag) en is nuttiger om daarmee een olieverbruik enigszins in de gaten te houden.. Daarbij moet je dan wel de controle-situatie steeds constant weten te houden (motor exact rechtop houden en op vlak wegdek, en altijd checken bij koud OF warm blok)..

Goed.. Veel rijplezier verder in Schotland, en wel foto's maken daarzo, hè?  ;)
                                        .. . . .  .  .   .

  • No avatar
  • ***
8 jun 2014, 22:46
Nog een paar Schotland motorplaatjes:

Bijna op reis terug, wachten voor de ferry in Newcastle, design 1970 Laverda vs 1982 Suzuki:


Ergens aan de westkust richting Kennacraig:


Ergens in het midden van Schotland richting Edinburgh, Highlands:


Voor een ieder die eens meerdere dagen heerlijk wil sturen over rustige, bochtige, heuvelachtige wegen, met prima asfalt, goede markeringen en prachtige omgeving, is dat Schotland een echte aanrader!
Verder aardige mensen, lekker eten, bier en whisky!

gr. Bram


  • ****
8 jun 2014, 23:01
Hoi Bram,

Leuke foto's. Mooi daar in schotland. Laverda is een mooie fiets maar tegen het design van de Katana kan niets op...........wat mij betreft dan  ;D
Deze tas achterop, (speedpack?) bevalt dat?
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • No avatar
  • ***
8 jun 2014, 23:33
Qua bagage hadden we de volgende spullen bij ons:

Op de Laverda een cheapo tanktas, maar prima ding. Niet echt op waterdichtheid getest omdat we eigenlijk amper regen hebben gehad.
Achterop liggen Ortlieb Speedbags, totaal 46liter. Lag prima, met rolsluiting, nette oplossing.

Op de Katana een Ortlieb tanktas. Duur ding, maar ik kon er eentje 2e hands scoren.
Lag prima, met rolsluiting, moet helemaal waterdicht zijn. Hier had ik al mijn papieren, geld, toilettas, extra handschoenen en afdekhoes voor de rugtas in zitten.
Achter heb ik een 60liter rugtas gelegd. In de daypacks aan de zijkanten zat gereedschap, olie en wat ander technisch grut, het middenvak voor kleding.
De rugtas had ik met de schouderhengsel om de achterlicht-stengels gedaan, strak getrokken en met twee extra spanbanden als strak naar voor en beneden getrokken aan de schokbreker-ophanging. Lag als een huis en dus lekker geen rugtas de hele reis op je schouders.

Als ik nog 2e hands Ortlieb bagagetassen vind, koop ik ze misschien, voor nu is dit een prima combinatie.
We hebben overigens alleen B en B's gedaan, dus geen kampeergedoe  :P

In totaal zo'n 2000km getoerd zo.

gr. bram
« Laatst bewerkt op: 8 jun 2014, 23:35 door trac »

  • No avatar
  • ***
19 jul 2015, 12:11
Vanwege een drukke tijd maar niet aan motorrijden toegekomen dit voorjaar en begin zomer.
Nu er wel tijd is vrijgekomen, ben ik begonnen om de Katana (en andere motoren), weer rijklaar te maken.
Om bij de accu van de Katana te komen, heb ik de luchtfilterbehuizin g verwijderd. Het viel me op toen ik deze behuizing weglegde, dat deze nogal rammelde; alsof er steentjes in zaten.
Luchtfilter eruit gehaald en wat zie ik; stukjes brood en halve eikeltjes!
Kennelijk heeft deze winter een eekhoorn intrek genomen in mijn luchtfilterhuis, via de aanzuigbuis zou die dan naar binnen zijn geslopen:



Uiteraard alles schoongemaakt en na het bijvullen van een beetje gedestilleerd water kon de accu weer worden terug geplaatst .

Overigens wilde de Katana nog niet direct starten.
Ondanks dat ik fuel stabilizer aan de tank heb toegevoegd, ben ik bang dat de benzine wat verouderd is.

gr. bram

  • *****
19 jul 2015, 17:37
Haha..! Zo'n luchtfilterhuis lijkt idd een perfect overwinteringsnest voor een knaagdier..  :D

Overigens wilde de Katana nog niet direct starten.
Ondanks dat ik fuel stabilizer aan de tank heb toegevoegd, ben ik bang dat de benzine wat verouderd is.

Verouderde benzine zou idd goed het startprobleem veroorzaken.. (ik ben zelf niet zo onder de indruk van toevoegingsproducte n voor benz. danwel olie..  ::) )
Even een apart tankje (oude plastic fles met slangetje naar de carbs) met verse benzine gebruiken en zien of de fiets dan wil starten.. (Vlotterkamers best eerst even aftappen, want die zitten nog vol met die oude meuk)..
Verder zou ik nog een olie+filer wisselbeurt doen als je dat voor de winter tenminste nog niet gedaan had (al zit die olie er wrs nog niet zo veel km's in..?)
Verders even naar de bougies kijken, en als de fiets maar blijft weigeren te starten, ook even checken op vonkjes..
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
20 jul 2015, 21:58
Bij m'n vorige 1100 had ik ook een keer het probleem van niet gelijk starten.
In de vlotterbakjes zitten kleine kanaaltjes die wat met de choke te maken hebben, zodat ie wat extra peut krijgt... toen ik die weer vrij had was het starten lopen.
Sowieso is het nooit verkeerd de carburateurs een keer flink schoon te maken en hier en daar een nieuw rubbertje of pakking te plaatsen.
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • No avatar
  • ***
23 jul 2015, 14:17
Het is toch een gebrekkige accu geweest.

Vandaag met de startkabels aan de auto was het wel direct starten, terwijl die met z'n eigen volgeladen accu niet aansloeg.
Ongeveer 50km gereden, leuk om weer eens te doen. Komend weekend eens kijken of die accu nog wat waard is. Banden verder weer op spanning gezet en alles deed het nog prima.
Wel fijn dat ik geen carburateurs hoef af te bouwen, had ik niet zo'n zin in :)




  • ****
23 jul 2015, 14:45
 [tu]
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • ****
23 jul 2015, 14:52
Kijk dat is wel zo fijn Bram, en dan nu weer gauw lekker rijden  ;D
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • No avatar
  • ***
23 apr 2017, 20:55
Vandaag de Katana maar weer eens opgestart.

Even laten lopen op Aspen 4 takt om alle mogelijke verontreinigingen op te lossen.
Het was gelukkig starten en lopen.

Klein lekje volgens mij vanaf de vlotterbak-afdichting van carb # 4, maar dat stopte later.
Toch zal ik eens die afdichtingen vervangen, zo soepel voelen ze niet meer aan.

Stukje getoerd en even paar foto's in het bos.





gr. Bram