Cas stelt zich voor

Nieuws:

 

Auteur Topic: Cas stelt zich voor  (gelezen 5264 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

  • *
12 jan 2014, 11:00
Hallo,

Onlangs heb ik mijn rijbewijs gehaald en door een beetje geluk liep ik heel snel tegen een motor aan die me wel beviel. Het is een zwarte GSX1100F Katana uit 1989. Wel even wennen ten opzichte van de les motor maar erg fijn om te rijden.

Inmiddels een kleine 2000 km in drie weken verder na het binnen krijgen van het rijbewijs en nog steeds zeer tevreden met de aanschaf.

Nu gauw verder kijken op dit forum.

Cas...
GSX1100F Katana 1989

  • *
12 jan 2014, 12:23
Hier een plaatje van mijn motor
GSX1100F Katana 1989

  • *****
12 jan 2014, 16:56
..een zwarte GSX1100F Katana uit 1989..

Hoi Cas, ik zou je graag welkom heten hier, maar ik vrees dat ik je teleur moet stellen w.b. de identiteit van je trotse bezit..
Je GSX1100F is nl. niet het type waar we ons hier mee bezig houden. Hoewel er "Katana" op de kuip staat, is het een jammerlijk hergebruikte typeaanduiding van de serie motorfietsen waarvan het oer-ontwerp stamt uit 1979.
In de FAQ heb ik dit punt trws verder toegelicht in weinig zachtzinnige bewoordingen.  [devil]

Desalniettemin is je GSX1100F (aka "powerscreen") een fijne motor. Beresterk en betrouwbaar. Maar geen Katana..  [no]

Ik zou je graag naar een forum of club voor de Suzuki GSX-F serie verwijzen, maar ik geloof dat de GSX-F club al een tijdje geleden is gestopt (link is dood..)
Wellicht even Google-len naar andere mogelijkheden?
                                        .. . . .  .  .   .

  • *
13 jan 2014, 10:24
Hoi Arnout,

Hmmm..  Ach wel of geen echte Katana kan ik niet echt wakker van liggen :). Bedankt in elk geval voor je FAQ tip, ik zal daar eens mijn licht opsteken. Ik had al een klein vermoeden dat er iets niet helemaal in de haak was aangezien je in lijsten zelden " GSX1100F"  en " Katana"  bij elkaar ziet staan.

Als het goed begrijp rijdt ik volgens deze link dus op een theepot ?  [smart]

Dan komt de volgende vraag in mij op... Bij het zoeken naar onderdelen is het dus het handigst om gewoon op gsf100f te zoeken . Is dat een juiste aanname ?
GSX1100F Katana 1989

  • *****
13 jan 2014, 19:19
Als het goed begrijp rijdt ik volgens deze link dus op een theepot ?  [smart]

Yup.. :D Ik geloof dat de journalisten het vermaarde "Performance Bikes" die "Teapot" bijnaam de wereld in hebben geholpen destijds.. Het slaat trws voornl op de GSX600F..



 

Dan komt de volgende vraag in mij op... Bij het zoeken naar onderdelen is het dus het handigst om gewoon op gsf100f te zoeken . Is dat een juiste aanname ?

gsf100f?  ??? Nee, GSX1100F.. En de serie wordt aangeduid met "GSX-F".. En "powerscreen" (vanwege 't ruitje dus) is de bijnaam..  :D
"GSF" zou slaan op de Bandit 600/1200..

Meer modelinfo hier ..En heb zowaar ook een GSX1100F club/site/forum voor je gevonden (wel Duits..  :-\)..
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
15 jan 2014, 22:13
Hallo Cas,

Ik denk dat je op het onderstaande wel makkelijk informatie kan opvragen en ervaringen kan delen in het nederlands:
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/341089/79/Het-grote-GSX-F-topic-deel-9-80.html
en natuurlijk alle voorgaande oude topics.
Veel plezier met de Suzuki al is het dan geen Katana.
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".