Hi forum, hier heftik

Nieuws:

 

Auteur Topic: Hi forum, hier heftik  (gelezen 4821 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

  • No avatar
  • *
19 feb 2014, 10:33
Hallo leden,

Mijn naam is Sander en ben woonachtig in Rotterdam

Sinds gisteren ben ik een blije enthousiaste eigenaar van een GSX750 EF uit '86.
Ik heb 2 jaar geleden mijn rijbewijs gehaald en door mijn voorliefde voor oude motoren op een GS 550 E beland.
Dit is een heel mooie beestje, maar merkte wel dat ik tijdens toertochten vermogen tekort kwam.
En toen kwam ik mijn nieuwe motor op marktplaats tegen, de wit-rode variant,uiterlijk nog erg fraai. En technisch gezien zeker geen verkeerde aanschaf. Hier en daar wat puntjes ter verbetering, maar de motor is altijd in het bezit geweest van een heer die 'm nieuw gekocht heeft en tot eind vorig jaar de eigenaar is geweest. Echt waar. Van een oudere man eerste eigenaar altijd binnen gestaan. Het bestaat!
Maar ik was dus op zoek naar een werkplaatshandboek en kwam zodoende hier uit. Dus nogmaals hallo.
Ik zal binnenkort een mooiere foto plaatsen, inclusief mijn bijpassende katana motorpak. Hebben jullie ook wat om te lachen.

Groet, Sander
« Laatst bewerkt op: 19 feb 2014, 12:47 door heftik »

  • ***
19 feb 2014, 15:30
Hoi Sander,
Welkom hier. Die machine ziet er zo op de foto netjes uit. En meer foto's zijn altijd welkom.  ;)
Katana ni rei

  • *****
19 feb 2014, 18:11
Hoi Sander, gefeli met de EF-aanschaf en welkom hier.
Technisch is de GSX750EF sterk verwant aan de GSX750SE/SF/SG aka "popup" of "klapkat". Een aantal leden is in bezit van een dergelijke Katana en die kunnen je w.b. je EF ongetwijfeld van advies voorzien mocht je er met alleen het werkplaatshandboek niet uit komen.
Maarrr.. de aanschaf van het karakteristieke Katana-pak en aanmelding hier suggereert dat je nog verdere plannen op Katana-gebied hebt?   

..ben woonachtig in Rotterdam

Ahh.. ♫ Rotturrdam, mooie stad achter de haven.. ♫  ;D
Btw, ik zou die ketting om het voorwiel toch vooral ook maar aan iets vastigs vastmaken (lantarenpaal/boom/hek/whatever..)  :-X
                                        .. . . .  .  .   .

  • ***
19 feb 2014, 23:27
Welkom Sander, en zeer veel rijplezier 8) 8) 8)
Katana1100sz  Katana1100sz

  • ****
20 feb 2014, 12:21
Hallo Sander,

Leuke fiets. Zo'n soort ken ik ergens van.... [devil]
Ziet er nog netjes uit.
Veel succes en ik neem aan dat het met het werkplaatshandboek van hier helemaal goed gaat komen. Indien niet, dan zit hier de nodige kennis (en dan bedoel ik niet mijn persoontje)
Veel rij en sleutelvreugd. (en idd vastzetten dat ding!)
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • ****
20 feb 2014, 16:21
Welkom...
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • *****
20 feb 2014, 22:19
Welkom

Ik heb de werkplaatshandboeke n wel op mijn harde schijf staan, mocht je iets nodig hebben.
Maar zo te zien ziet de motor er probleemloos uit ;D
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • No avatar
  • ***
23 feb 2014, 19:09
Strak ding! Ik ken ze wel in het blauw/wit, maar deze nog niet vaak gezien. Leuke en niet al te dure motoren!

  • No avatar
  • *
31 mrt 2014, 10:40
Here, dank voor de reacties. Ben ondertussen erg blij met mijn fietsje. Rijdt als een zonnetje. Wel heb ik de koppelingsplaten vervangen omdat ie erg snel in z'n toeren omhoog popte zonder echt lekker naar voren te klappen.
Weet iemand misschien een kerkhof met ouder onderdelen GSX 750 model '84? Onverlaat heeft mijn GS tegen mijn GSX aangeduwd en linker spiegel heeft dit niet overleefd..  :-[ Als iemand 'm heeft liggen of weet... Heel graag!

  • *****
31 mrt 2014, 16:30
Here, dank voor de reacties. Ben ondertussen erg blij met mijn fietsje. Rijdt als een zonnetje. Wel heb ik de koppelingsplaten vervangen omdat ie erg snel in z'n toeren omhoog popte zonder echt lekker naar voren te klappen.
Weet iemand misschien een kerkhof met ouder onderdelen GSX 750 model '84? Onverlaat heeft mijn GS tegen mijn GSX aangeduwd en linker spiegel heeft dit niet overleefd..  :-[ Als iemand 'm heeft liggen of weet... Heel graag!

Roukama in Westknollendam heeft wel wat spul liggen voor oude Suzuki's
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • No avatar
  • *
31 mrt 2014, 16:36
had al geprobeerd bij Roukema, helaas niets nieuw en niet op de schroothoop. Morgen even proberen bij Bolman in Den Haag,die zijn 's maandags gesloten. EN ik heb wat gevonden bij MLM parts, maar die vinden 3 a 4 weken redelijk overzichtelijk, en dat vind ik best een lange tijd om achteruitzchtloos over 's lands heeren wegen te gaan zwerven.

  • ****
31 mrt 2014, 19:54
Hoi,

Misschien moet je hier http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/217826/last eens een verzoekje posten? Ik dacht dat ik een aardig kerkhof had, maar spiegels heb ik helaas niet voor je. Onlangs een rechter spiegel van Cardan gescoord. Wellicht heeft hij nog een linker.
Trouwens bij Aad van Keken in Ridderkerk http://www.vankekemmotoren.nl/cms/motorshop/1/1/1/home.html zag ik spiegels liggen die wel verdacht veel op de originele leken. Ff bellen/kijken misschien?
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • ***
2 apr 2014, 15:05
Ik heb wel eens wat opgeduikeld bij Branie in Katwijk http://www.braniemotorsloperij.nl/ of Piet Kruis in Arkel.
Katana ni rei