ff voorstellen: Cas

Nieuws:

 

Auteur Topic: ff voorstellen: Cas  (gelezen 7488 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

  • No avatar
  • *
16 mrt 2016, 11:06
 ;D

hoi iedereen.
ik ben cas 27 jaar uit wijk bij duurstede.

ik heb een katana gs650g gekockt uit 82!
een erg mooie fiets.

er zit wel wat werk aan en dat ga ik zelf opknappen.
motor loopt prima dus is een kwestie van wat slangen nakijken enz.
en olie vervangen.

ik ga er natuurlijk nog meer aan doen vandaar mijn aanmelding.

verder had ik een vraag of er mischien een handbook aanwezig was van de gs650g??

alvast bedankt.

« Laatst bewerkt op: 16 mrt 2016, 15:56 door arnout »

  • *****
16 mrt 2016, 16:10
Welkom Cas! (heb trws de titel van je topic even aangepast)

Gefeliciteerd met de aanschaf en start van het opknapproject.
Een werkplaatshandboek hebben we idd, maar helaas alleen in het Duits (straatmodel GT) en Frans (katana-aanvulling)..
Als je onder "Projecten" een verslagje met foto's etc gaat bijhouden, dan kunnen we je met raad bijstaan voorzover de kennis aanwezig is..
                                        .. . . .  .  .   .

  • No avatar
  • *
16 mrt 2016, 17:57
Top dat zou mooi zij.
Kan namelijk nergens een handboek vinden...
Zaterdag komen de foto's. ..dan ga ik hem halen..

  • *****
16 mrt 2016, 20:48
Welkom welkom welkom

Wat zijn je plannen met de motor? ook nog wat verbouwen? moderniseren?
Ik zat me laatst nog af te vragen of daar een motorblok in past van een GSX1100G (ook met cardanaandrijving)

GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ***
16 mrt 2016, 22:06
Welkom Cas
 En peter ik denk niet dat dat gaat passen blok is een flink stuk hoger en breder maar ja alles is pas te maken

  • *****
17 mrt 2016, 09:16
Alles is inderdaad pas te maken ;)

Succes met je project, ben benieuwd naar de foto's
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ***
17 mrt 2016, 22:00
Uitlaatsysteem     Sorry Cas voor de vervuiling


  • *****
18 mrt 2016, 09:43
Uitlaatsysteem     Sorry Cas voor de vervuiling



Leuk zo'n uitlaat op je motor, maar lijkt me nog een heel gedoe om die zo te krijgen, en ook de rest te beschermen tegen de hitte.

oh en als ik op de foto klik voor een groter exemplaar krijg ik webcamdames te zien... en die dame had het zelfde behang aan de muur als ik :D


Maar ik zat gister nog even te denken aan hoe je een 650 kat kan modificeren, heb niet veel verbouwde 650's gezien.. aangezien het cardan is dacht ik gelijk aan de gsx1100G..


Maar Cas, als we van het voorjaar weer eens gaan rijden met de katana's ben je van harte welkom om een keer mee te rijden! :)
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • No avatar
  • *
23 mrt 2016, 13:04
even een paar fototjes.

hij is nu schoon en de remmen nagekeken.
hij loopt en klinkt erg goed.

als er iemand na het bekijken van de foto's nog tips and tricks heeft.
laat het me maar weten.

ben ook opzoek naar een nieuwe uitlaat want deze heeft de beste jaren wel gehad.
zijn trouwens yama einddempers klinken wel erg goed.


  • *****
23 mrt 2016, 18:51
Die ziet er heel netjes uit zeg :)

Trucs heb ik zo even niet, en de enige tip die ik heb is blijf hem netjes onderhouden dan zal het oude beestje jou niet in de steek laten.
(of stiekem toch een gsx1100G motorblok inbouwen)

Ik heb trouwens een Frans en een Duits technisch handboek van jou katana, van Suzuki zelf, dus als je wil kan ik die proberen te mailen naar je.
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
24 mrt 2016, 01:03
Yup, dat ziet er idd nog erg goed uit.. De vorige eigenaren zijn er zuinig op geweest, en/of de fiets heeft erg weinig km's gemaakt en altijd binnen gestaan ofzo..

..
ben ook opzoek naar een nieuwe uitlaat want deze heeft de beste jaren wel gehad.
zijn trouwens yama einddempers klinken wel erg goed.

Klinken die dempers zo goed vanwege de gaten erin? Of zijn die nog in orde en zoek je alleen een vervanging voor de originele voorbochten?

Hier ook geen tips direct bij de hand, anders dan de algemene raad om waakzaam te zijn op gebreken aan het laadcircuit op oude Suzuki's.. (Ik zie de accubijlaad-kabels w.d.b. al hangen? Lijkt op een toegevoegde permanente verbinding die duidt op een verleden met acculaadproblemen.. Zijdeksels trws wel aanwezig?)

Ik heb trouwens een Frans en een Duits technisch handboek van jou katana, van Suzuki zelf, dus als je wil kan ik die proberen te mailen naar je.

Ahum.. Ik heb in een eerdere reactie al links naar diezelfde wrkpltshndbkn gepost..  ::)  ;) Die wrkpltshndbkn staan inmiddels ook op de site..
                                        .. . . .  .  .   .

  • No avatar
  • *
24 mrt 2016, 09:25

de kat heeft ongeveer 70000 gelopen.
maar ziet er erg netjes uit.
en inderdaad eigenlijk altijd binnen gestaan.

ja vervanging voor de bochten tot aan de demper.
maar alleen voorbochten is ook goed dan las ik de rest zelf wel. ::)
er zitten wat kleine gaatjes in.
de einddemper is nog prima maar ik denk dat er wel andere op komen.

zijdeksels zijn aanwezig.
het laad circuit en bekabeling gaat ik nakijken.
maar dat is praktisch mijn werk dus met Elektra zit het wel goed.

verder is hij vrij netjes.
en de remmen al nagekeken deze zijn weer netjes en lopen aleemaal weer mooi.
steeds een beetje.




  • ***
24 mrt 2016, 09:59
Welkom.
Kat ziet er nog zeer netjes uit, veel rijplezier ermee.
Katana1100sz  Katana1100sz

  • ****
25 mrt 2016, 07:56
Hallo Cas, welkom bij de club. Dat is inderdaad een nette Katana.
Een ander punt om in de gaten te houden is de benzinekraan. Daar is hier ook al (veel) meer over geschreven. Als de membraan een minuscuul klein scheurtje gaat vertonen dan zuigt cilinder 2 veel te veel benzine aan en gaat ie rot lopen. Als je daar niet snel genoeg wat doet heb je zo een paar liter benzine in de motorolie zitten met alle gevolgen van dien.
Maar, vooral veel plezier van deze Katana gewenst.
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • No avatar
  • *
25 mrt 2016, 13:03
zijn er ook nog websites die ik in de gaten kan houden voor onderdelen.
voor een leuke prijs.

of een goede motorsloop?
 
dan hoor ik dat graag.
en welke modellen zijn nou hetzelfde want zie door de bomen het bos niet meer.
vanaf de GS550 is alles toch hetzelfde.

ben ook op zoek naar een normal spruitstuk.
geen 4 in 1 want wil er graag 2 motor gp dempers opzetten.

als jullie wat weten hoor ik dat graag