één Popup erbij in Nederland

Nieuws:

 

Auteur Topic: één Popup erbij in Nederland  (gelezen 7240 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

  • **
29 mei 2016, 16:05
Hallo NL forumleden,

Sinds september vorig jaar ben ik in het bezit van een mooie Japanse import popup 1985 die via Uk en Duitsland nu in Nederland woont.

Gisteren heb ik op het 50e Katana Treffen in Buckeburg de Schönste Klappscheinwerfer bokal 2016 in ontvangst mogen nemen, ik ben natuurlijk superblij, en heb veel Katana-liefhebbers ontmoet.

Helaas ben ik er nog niet achter hoe ik succesvol foto's kan uploaden, dus die houden jullie tegoed.

Nou, ik hoop ook in Nederland leuke ontmoetingen te hebben.

groeten, Umberto Y Lost Trio Paranoias.
Hell bent for leather

  • ****
29 mei 2016, 16:42
Welkom hier.
Foto's kan via de reactie zelf. Wat ik handiger vind is maak een gratis photobucket.com account aan. Zet daar de foto's neer. Breng de betreffende foto in beeld. Rechts naast de foto zie je 4 verschillende smaken. Klik op de onderste. De code wordt nu gekopieerd.Plak deze "wazige" tekst in je reactie. En voila, als je op "bekijken" klikt zie je of je het hebt goed gedaan.

Ben benieuwd naar de foto's van jouw pup-up.
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
29 mei 2016, 19:09
Hoi Umberto (Arthur, toch?)

Mooi dat het toch gelukt is met de aanmelding op ons forum, en.. gefeli met de bokaal!  :D (50% kans, maar toch..   :P )
Het was nogal verrassend om op het Duitse Treffen een onbekende NL-se popup tegen te komen!

Welkom hier, en onder de forumleden zijn er popup-bezitters die je evt technische of popup-specifiek vragen kunnen beantwoorden..
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
29 mei 2016, 20:38
Hey! een popup erbij!
Welkom bij de club, ben benieuwd naar de foto van je popup.
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • **
29 mei 2016, 23:28
Bedankt Tomcat, Arnout en Peterrr.
Ik ga zeker Photobucket uitproberen.
Is Peterrr hier de onderdelenkoning?
Ik heb een vrijwel complete bodykit bij mijn popup "gekregen", misschien kunnen wij elkaar helpen.
Hell bent for leather

  • **
29 mei 2016, 23:39


Hatsekidee!
« Laatst bewerkt op: 13 okt 2016, 17:52 door Umberto YLTP »
Hell bent for leather

  • **
29 mei 2016, 23:51
Hoi Umberto (Arthur, toch?)

 :D (50% kans, maar toch..   :P )

Ja, 100% kans was wel heel treurig geweest.
De anderen hadden het een stuk moeilijker.
Leuk je daar ontmoet te hebben.
groeten, Robert
Hell bent for leather

  • *****
30 mei 2016, 11:53
Hoi Umberto (Arthur Robert, toch?)
..

Welkom Robert;)
                                        .. . . .  .  .   .

  • ***
30 mei 2016, 21:57
Welkom hier. Ziet er netjes uit. Zeker weten dat het een '85-er is? De 84-ers waren bij mijn weten parelmoer wit 85 en 86 grijs. ( maar er zijn hier pop up goeroes die dat beter weten dan ik  :) ) Maakt op zich ook geen hol uit, als ie maar bevalt. ;D
Katana ni rei

  • **
31 mei 2016, 10:52
Bedankt voor je reactie Rozzy. Volgens de papieren is hij 1-7-1985 voor het eerst van kenteken voorzien.
Hij is niet helemaal spotless hoor. Met zo'n lo-res foto lijkt het nog wel wat.
Hell bent for leather

  • ***
31 mei 2016, 17:30
Kan natuurlijk zijn dat ie van '84 is en in 85 op kenteken is gezet. Ik heb die van mij (ook van oorsprong een Japanner) ook uit Engeland gehaald. Daar stond alleen 1984 op de kentekenpapieren. Het RDW heeft er voor het gemak 1 juni bij verzonnen. Heb je een benzinemeter in je tellerpartij? Overigens, heb jij het wel voor elkaar gekregen hem als GSX750SE te registreren? Ik mocht ter plekke kiezen of ik ES of EF op de kentekenpapieren wilde want het het was 1 van die 2 volgens het RDW  [knife]
Katana ni rei

  • *****
31 mei 2016, 21:38
Mooie popup kat Robert!
om eventuele verwarring van het bouwjaar weg te halen, in GB kregen ze de popup binnen als 'overjarig' model.
Hij is in 84 gebouwd, en in 85 verkocht in GB.

De witte popups zijn de SE(of S3) van 1984, en de grijze is het type SF/S4 en zijn van 1985 (misschien een enkele van 1986)
De Japanse import (SE) heeft minder pk dan bijvoorbeeld de Canadese, Thaise en Australische.
En zijn voorzien van een waarschuwingslampje voor als je boven de 80 km/h komt.

De grijze popups hebben een tankvlotter en dus ook een brandstofmeter.

De canadese popups (waar ik er 2 van heb) hebben geen lichtschakelaar, en van origine van die roeispaan knippers omdat ze in dat land verder uit elkaar gemonteerd moeten worden.
In Canada hebben ze 199 wit/gouden SE popup kats geimporteerd, allen met een nummer op de kuip.
Mijn zwarte was zo'n genummerde, maar het nummer was niet meer terug te vinden helaas.
En verder hadden ze in Canada een aantal SF popups.

En een ander apart iets is dat in Australië er een klein aantal popups is met een 18 inch achterwiel ipv 17 inch, deze modellen schijnen ook weer meer pk's te hebben dan de rest

Nou ja, ik kan hier nog wel een tijdje over doorgaan, ik vind het geweldige motoren.
Mocht je ooit problemen hebben, onderdelennummers zoeken dan ben je bij de katanaclub aan het goede adres.


Owja.. ook mijn katana staat als GSX750ES op kenteken, vind het maar niks, maar denk dat daar weinig aan veranderd kan worden.
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • **
1 jun 2016, 12:47
Ik mocht kiezen bij de keuring, en het is GSX750 Katana geworden (politiek incorrect, maar ik vind het een Katana - klaar!).

Het serienummer begint met GR72A, dus hetzelfde als GSX750ES/EF.
Voor zover ik weet zit er geen benzinevlotter in mijn tank, dus er valt ook niks te meten. Ik moet dus letten op de gereden kilometers. De Km resetknop mist (zoals bij vrijwel iedereen) het afdekrubbertje, en het mechanisme gaat vrij stroef.
Het dashboard heeft links alleen lampjes voor blinker, neutral, High Beam, 80km+ en oliedruk geloof ik.

Ik heb nog een mooie pdf gevonden met de complete historie van de popup, en daarin wordt ook nog de GSX750 Shark genoemd, die voor Italie bestemd was. Het is eigenlijk een gewone GSX750Es, maar dan met een soort Popup fairing, een gewoon ES/EF dashboard en richtingstokken. Verder nog een extra lamp onder de popup. Wettelijk eisen, e.d.

Er zijn inderdaad ook twee verschillende vermogens-uitvoeringen. De AUS/NZ/ZA SE schijnt 90BHP te hebben.

Hell bent for leather

  • *****
1 jun 2016, 22:19
Ik mocht kiezen bij de keuring, en het is GSX750 Katana geworden (politiek incorrect, maar ik vind het een Katana - klaar!).

Het is ook een echte katana :)

Frame van de ES/EF is grotendeels hetzelfde, maar de ophangpunten voor de voetsteuntjes zijn heel anders.

Die rubber doppies in het tellertje missen heel vaak, ik heb er wel 1 gelukkig, die bij mn S4 kat mist ook.
Ik heb ook nog geen andere motor gevonden die hetzelfde rubbertje in de teller heeft.
Ik kan het ook wel eens nazoeken wat het verschil is dat de AUS popup kat meer pk's heeft.
Ik gok nokkenassen en carburateur setup...
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ****
2 jun 2016, 20:33
Hatsekidee!
Mooi en ook leuk om de andere kat-foto's op het treffen te zien.
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".