Nieuws:

 

Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
Evenementen / Re: Eurokat 11.august 2024. Holland!!!!
« Laatste bericht door Fossie Gepost op 23 apr 2024, 23:46 »
Excellent news gentlemen and ladies..... of course we can't assume these days ;D
2
Evenementen / Re: Eurokat 11.august 2024. Holland!!!!
« Laatste bericht door arnout Gepost op 21 apr 2024, 15:01 »
I'll be there with my Kat for a short visit if I manage to fix it on time..
3
Evenementen / Re: Eurokat 11.august 2024. Holland!!!!
« Laatste bericht door MCBKat Gepost op 20 apr 2024, 22:50 »
Well, the Kat is still running and it has been a few years since the last meeting...
4
Evenementen / Re: Eurokat 11.august 2024. Holland!!!!
« Laatste bericht door tomcat Gepost op 19 apr 2024, 21:41 »
If everything goes according to plan, I hope to be there on Saturday.
5
Evenementen / Re: Eurokat 11.august 2024. Holland!!!!
« Laatste bericht door peterrr Gepost op 19 apr 2024, 12:19 »
Hi Fossie, I plan on coming to the event, just one day, but I'll be there!
6
Evenementen / Re: Eurokat 11.august 2024. Holland!!!!
« Laatste bericht door Fossie Gepost op 19 apr 2024, 01:26 »
A quick note to say do we know who may be attending this event , even for a day passing through .. We would like to meet up with Club NL.
7
Projecten / Re: Eindelijk een Katana
« Laatste bericht door arnout Gepost op 6 apr 2024, 20:16 »
..
Daarna T-stuk van de klapkat eens met die van het tuinornament/donor GSX 750 F vergeleken
..

Mijn timmermanschoog vertelt me dat één van de twee T-stukken krom is. [smart] D.w.z. de stuurpennen lijken niet allebei dezelfde richting op te wijzen(?).
Ik kan me voorstellen dat dat niet voordelig kan uitwerken voor het stuurgedrag. (Hmm.. "klapkat" heeft letterlijk ooit een klap gehad? Wat waren de stuurklachten? Ondertussen de fix al kunnen testen?)

Hoedanook blijft het modulaire bouwprincipe van Suzuki met uitwisselbare onderdelen telkens weer verrassen. Van een GSX750F (zo'n Katanua en geen EF/ES dus?) had ik niet verwacht dat een T-stuk zou passen.

Anyway.. Fraaie Suzuki-stal daarzo in huize Tomcat!  8)
Is de scoetert trws ook een "Katana" (d.w.z. AY50) ?  :D
8
Projecten / Re: Eindelijk een Katana
« Laatste bericht door tomcat Gepost op 5 apr 2024, 15:47 »
Zoals op 25 december (!???) al gemeldt, wilde ik nog wat werk aan de klapkat doen.
Ik heb het idee dat er iets met de vork niet helemaal 100% was. Persoonlijk verdacht ik het T-stuk. Nou had ik deze week vakantie en het was toch lekker weer. (om in een dichte garage te gaan sleutelen en niet naar buiten te kunnen kijken)
Dus eerst maar eens de boel wat gereorganiseerd. Klapkat achteruit onder de takels gereden en aan de takel gehangen. Ik ga niet de vork eruit halen terwijl ie op de middenbok en een crick staat.....daar ben ik te lomp voor.

Daarna T-stuk van de klapkat eens met die van het tuinornament/donor GSX 750 F vergeleken. Nou kostte dat wel enige moeite. Ik had dat T-stuk vorige week nog in m'n handen gehad maar waar had ik het nou gelaten  [lecture]
Goed na het vinden vond ik het heel lastig om er wat van te zeggen. Zo op de foto lijkt het wel wat:

Dan ziet de klapkat er zo uit. Wel een hoop gereedschapspuin er voor. Stuur met bovenste 2 platen en bediengsspul hangt op een installatiedraadje.

Daarna nog even het T-stuk in m'n ISO gecertificeerde spuitkabine gespoten.

Nog even nieuwe stofhoesjes op de vorkpoten, want de oude zagen er niet uit. Nu maar hopen dat het wel 100% is zo.
9
Projecten / Re: EFE.. inmiddels ook al een kat..
« Laatste bericht door arnout Gepost op 5 apr 2024, 02:42 »
Dat begrijp ik niet helemaal. Wat heeft het bekrassen van de bovenkant van het nieuw te boren tappen gat te maken met de hechting aan de zijkant?

Euh.. Nee, niet krassen aan de bovenkant, maar wel ìn het vers geboorde gat. Het is met alusoldeer w.d.b.als-het-ware alsof je een film moet doorprikken. Dus op een paar plekken krassen is dan vaak voldoende, al moet het materiaal an sich eerder al 100% schoon zijn.

Alusoldeer lijkt wellicht ook aantrekkelijk voor schroefdraadreparat ie van bougiegaten en uitlaatboutgaten, maar omdat de cyl.kop een enorme klomp alu is, is dat onmogelijk met een hobbybrandertje op de vereiste 360 grdn C. te brengen/houden. Dus alleen kleine (of dunne) werkstukken kun je alusolderen.

Alusoldeer-alu is trws een stuk harder dan gietalu, en daarmee an sich dus perfect voor schroefdraad.
10
Projecten / Re: EFE.. inmiddels ook al een kat..
« Laatste bericht door tomcat Gepost op 3 apr 2024, 10:06 »
Right.. Terwijl minder fijne dingen van het leven plaatsvinden, heb ik af-en-toe toch de tijd&aandacht gevonden om wat aan de EFE te klussen.
Sterkte hiermee.
Citaat
Direct na het smelten van de alusoldeer, contactvlakken "bekrassen" met een RVS-draad, waardoor de oxidatielaag wordt doorbroken die goede aanhelchting anders verhindert.
Dat begrijp ik niet helemaal. Wat heeft het bekrassen van de bovenkant van het nieuw te boren tappen gat te maken met de hechting aan de zijkant? Je zal dat ongetrwijfeld hebben uitgezocht maar kan je dat iets verder toelichten? Goed bezig!!
Pagina's: [1] 2 3 ... 10