Eindelijk een Katana

Nieuws:

 

Auteur Topic: Eindelijk een Katana  (gelezen 79932 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

  • ****
3 jun 2015, 21:37
En nu nog ff een plaatje van de knippers aan de achterkant:


[edit door Arnout]
Heb even apart topic over de CSBM aangemaakt hier..
[/edit]
« Laatst bewerkt op: 4 jun 2015, 14:18 door arnout »
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • ****
10 okt 2015, 19:46
Vandaag nog maar eens een rondje:


Misschien hier nog ff de plaatjes van vorige week van het Nationale Veteranen Treffen linken:
http://s304.photobucket.com/user/keesvdr/library/20150926_NVT_Woerden?sort=2&page=1
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
11 okt 2015, 23:39
Je klapkat staat er weer mooi bij in't zonnetje..  8)

..plaatjes van vorige week van het Nationale Veteranen Treffen..

Ach.. Compleet het NVT gemist..  :-\  Zo te zien was 't het gelukkig wel goed weer en is er een groeiende opkomst neo-veteranen..  :)
Suzuki-eigenaren waren echter nog thuis aan het sleutelen/poetsen?
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
12 okt 2015, 22:42
Zo te zien was 't het gelukkig wel goed weer en is er een groeiende opkomst neo-veteranen..  :)
wellicht dat ik daar het meeste oog voor heb... ;D
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • ****
25 okt 2015, 21:09
En omdat het van dat mooie weer was vandaag maar ff een rondje gereden. Geen fototoestel meegenomen, dan nog maar ff een paar plaatjes van de vorige keer dan:



Nou zal ik stoppen met plaatjes spammenn want dit heeft niks met een "project-in-verandering" meer te maken.
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • ****
22 jul 2016, 10:30
Eigenlijk wordt het eens tijd om wat aan de klapkat te doen. Te denken valt aan de voorvork (stofhoezen), spiegels, spuitwerk (minimaal het zwart op de kuip, maar wellicht de rest ook  :-[  ) maar er komt voorlopig niets van....... Werk aan een of andere h#nd@ en ook aan een panzergraue kat. Dus dan maar "gewoon" rijden. Na de "preek" van Arnout nog maar wat beter uitkijken dan en nog meer anticiperen. En ik ging er al vanuit dat iedereen om me heen vooral aan het facebooken enzovoorts is, iig niet aan het opletten cq met verkeer bezig zijn  [knife]
Ondanks dat is rijden met de klapkat gewoon leuk:

En dan nog maar één. Met een vraag.
Welke stad ligt hier op de achtergrond?

GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
22 jul 2016, 15:08
..
Ondanks dat is rijden met de klapkat gewoon leuk:

De klapkat staat weer strak op de plaat..  8)  (fraai hoor al dat blanke alu, maar je blijft poetsen..  :-\ )

Welke stad ligt hier op de achtergrond?

Dorrrdrrrecht.. (En Pierre, wat heeft hij gewonnen? ;D )
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
10 mei 2020, 16:19
Gebeurt hier nog wat met die Klapkat???
Ehm ja rijden.....



Onlangs nog wel een "probleem" met de voorvork die uit deze Klapkat kwam en nu in de 750ES hangt. Afgelopen donderdag naar Andelst gereden. Ik hoorde wat piepen, en dat werd steeds "erger". Meestal denk je aan de remmen. Dus die eerst weer eens grondig gereinigd. Helaas, bleef piepen. Bleek de kilometertelleraand rijving te zijn. Draaide ook heel zwaar. Ah, daar heb ik er nog wel een paar van.... :-*
Blijkt er nog een zwaar te lopen en bij een andere de aangedreven schijf waarschijnlijk door mij "iets minder vakkundig gemomteerd" - ahem - te zijn. Aandrijflipje krom en schijf krom. Wie wat bewaard, die heeft veel troep.
Uiteindelijk blijkt een snuifje vet in de km-kabelaansluiting er voor te zorgen dat ie weer draait als een nieuwe, en nog belangrijker, niet meer piept.

GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
10 mei 2020, 22:35
Aii.. Tja, idd altijd even opletten met de juiste uitlijning van zo'n tellerkastje met uitsparingen in naaf van het wiel. Maar het is dan wel erg prettig om gewoon een greep in de berg oude meuk het onderdelenmagazijn te kunnen doen om een fris exemplaar terug te kunnen zetten.  [tu]

Gebeurt hier nog wat met die Klapkat???
Ehm ja rijden.....
Ah.. Fraaie  plaatjes van de klapkat.  8)
En.. Alvast vooruitlopend op de quizvraag die onvermijdelijk lijkt: op welke locatie bevinden wij ons deze keer?: Bleskensgraaf ! [smart] ..wat heb ik gewonnen?
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
11 mei 2020, 15:46
 ;D ;D

De oplosding van de niet gestelde vraag is helemaal   ehehe......JUIST.

Gewonnen? Eeuwige roem??  8)
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • ****
14 jun 2020, 22:18
Deze post kan hier helemaal niet, want gaat over een GSX 750 ES. Maar omdat het zomaar de Klap Katana zou kunnen betreffen want die heeft dezelfde elektronica en de experts hier zitten....
Poosje terug pech gehad met de GSX 750 ES. Dat ding heb ik inmiddels 15 jaar. Behalve paar keer nieuwe bandjes, zo af en toe eens een beurtje en een frisse accu eigenlijk nooit wat mee gehad. Oh ja wel, een keer een plakkend startrelais.
Afwijkend was dat de hoofdzekering zich niet meer in het originele zekeringkastje  bevond, want de stekker daar was verbrand. De vorige eigenaar had dat opgelost met een zweefzekering. Zag er netjes uit, dus nooit de behoefte gehad dat eens goed te checken. Uiteraard ging dat fout. Bleek onderweg, wel/geen ontsteking en alles uit en weer aan een rottige verbinding te zijn na al die jaren. En u raadt het al door die rottige verbinding was ook de spanningsregelaar/gelijkrichter naar de gallemiezen.
Spanning op de accu 17V.......is niet goed.......
Omdat ik wel wil rijden en had nog wat liggen toen maar een H#nd@ spanningsregelaar ingebouwd.

Dit zou een type shunt regelaar moeten zijn. Eigenlijk niet wat je zoek. Dit is net als de originele een brug gelijkrichter en daarna wordt er pas geregeld. Bovendien past deze niet op de plaats van de originele spanningsregelaar. Ook moet er een extra draad aan, namelijk een geschakelde plus om een aan te zetten, zoals hier op dit forum al vaker geschreven.
Ik heb dat ding er professorisch ingehobbybobt.

De spanning wordt veel stabiler afgeregeld dan met de originele spanningsregelaar, is vrijwel altijd 14V. Maar omdat ik wilde weten of dit werkelijk een shunt regelaar is de fasestroom eens gemeten. Ik meet tussen de 2 en de 8000 toeren ciraca 13A wissel, waarbij mijn meter natuurlijk niet op deze frequentie de exacte waarde laat zien. Maar het gaat om het vergelijk. Ik meet idd geen verschil in fasestroom met licht aan of uit, dus dat betekent dat de dynamo altijd max moet leveren en het teveel wordt gedissipeerd door de spanningsregelaar? Klop dit verhaal nog?
Dus ik maar eens gespeurd bij ome Ali.

Verrek dat lijkt wel een FH 012 cq FH 020

Dus deze vandaag er in ingeknutselsmurft:

En proefgereden;

Ik zou dan bij het "goede type" toch verschil in fasestroom moeten zien wanneer er minder verbruikt wordt. Licht is 55W koplamp, 5W achter, 5W kenteken en stuk of 4x3W? in dashboard.
Is iets van 6,4 A afgenomen stroom secundair aan de 12V kant. Ik had toch wel een paar A verschil aan de dynamo verwacht bij een seriële regelaar.

Ik zie geen verschil in fasestroom, met licht aan of uit allebei weer zo'n 13A lasestroom, spanning op accu met licht aan 13,8V. Deze lijkt overigens minder warm te worden.
Waar maakt ik de denkfout. Of probeert Ali me te foppen? Zou wel een goede regelaar moeten zijn, in die zin goed dat er in de fases wordt gehakt. Kost geen drol dat spul



Ik ben benieuwd of iemand de fasestroom met een ECHTE FH 012 of FH 015 al eens heeft gemeten en of mijn stellingen juist zijn.
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
15 jun 2020, 20:31
Ha.. Goed verhaal!  [tu] Mijn spanningsregelaarke nnis is echter toch wat te ver weg geparkeerd in de grijze massa om er direct een klinkend antwoord op te kunnen geven.
Verder heb ik zelf eigenlijk nog nooit de fasestroom van de dynamo gemeten..  :-[
Hoedanook een paar snelle antwoorden op zaken die ik nog wel weet.  ;)
1) Zo'n oude Honda Shindengen spnngsrglr is één van de betere in zijn soort, en jaren geleden de beste upgrade voor op een Suzuki. (Had er ook een op m'n oude Kat)
2) Zo'n Mosfet regelaar (FH008, FH010, and FH012 en later ook de FH020) is een grote verbetering w.b. spanningsstabilitei t en betrouwbaarheid, maar is nog steeds een soort shunt-type (meen ik). Het ding zit technisch wel beter in elkaar en wordt daarom wel veel minder heet dan niet-Mosfet-regelaars. Hoe en waarom: ik heb geen idee..
3) De "mosfet regulator gelijkrichter" die je van Ali hebt is trws een neppert. (sorry!) Er staat in de advertentie danook "vervangt", maar zou het geen "upgrade" durven noemen.  :-X Voor die prijs kàn het sowieso ook niet.
Visueel kun je een echte FH0010/12/20 herkennen aan de "dimples" op de koelvinnen:


(Vlgs http://www.gummycarbs.com/blog/?p=197 is ook de kleur van de achterkant een rode vlag w.b. echtheid)
4) De spnngsrglr die je nu hebt is desalniettemin wrs een goed ding, maar werkt met oude shunt-techniek. En wordt heet, en gaat wrs wat korter mee.
5) Een spnngsrgrlr die de opbrengst van de dynamo regelt is vlgs mij de heilige graal op dat gebied. Er schijnt echter (al jaren) een verbeterd type te bestaan (o.a. de Shindengen SH775 or SH847) dat daadwerkelijk de stroom regelt i.p.v. overschot omzet in warmte. Voordeel hiervan is dat de dynamo veel koeler blijft, minder energie opslurpt, en minder snel verbrandt. Dat nieuwere type is echter niet bepaald goekoop..
6) Hier het hele verhaal nalezen: https://www.triumphrat.net/threads/charging-system-diagnostics-rectifier-regulator-upgrade.104504/#/topics/104504?page=2
« Laatst bewerkt op: 15 jun 2020, 20:35 door arnout »
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
15 jun 2020, 21:50
Dank je wel Arnout voor je heldere antwoord. Dat die Chinees leuglatol/lectifiel een neppert is dat wist ik al. Nothing to sorry about. Was alleen wel nieuwsgierig of het ding überhaup wel zou werken. En het werkt idd. En dat voor nog geen 16 eulo. Wordt duidelijk minder warm dan de originele of de H#nd@ SH541.
Ik ga nog eens op jacht naar een echte en daar wil ik wel eens de fasestroom van meten.
Ik moet dus een Shindengen SH775 or SH847 hebben. Ik ga eens lezen. Ik heb weer huiswerk.  [tu]
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • ****
17 jun 2020, 21:50
Dit lijkt me wel de "real thing"....Ik kan alleen niet echt vinden tot welke toerenatallen of frequentie deze geschikt is.
https://www.motosparepartner.com/nl/regelaar-gelijkrichter-sh775.html
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
18 jun 2020, 13:44
Dit lijkt me wel de "real thing"....
Het zijn dure dingen, maar dit lijkt dan idd een voordelige koop vooral gezien de verzendkosten. Het getoonde plaatje erbij klopt echter niet..  :-X (Even een mailtje sturen om na te vragen of de retourstuurregels checken?) Ik weet wel dat deze spnngsrgrlrs standaard op die Polaris sneeuwscooters gemonteerd wordt, dus dat klopt dan weer wel.

Ik kan alleen niet echt vinden tot welke toerenatallen of frequentie deze geschikt is.
Op welke manier is dat van belang? Zit er een grens aan wat de SH775 aan kan? (heb m'n eigen eerdere link niet opnieuw gelezen).
                                        .. . . .  .  .   .