Eindelijk een Katana

Nieuws:

 

Auteur Topic: Eindelijk een Katana  (gelezen 78608 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

  • ****
19 jun 2020, 12:45
Toch nog maar eens goed gelezen en er een mailtje aan gewaagd. Maar is dus imitatie. Op zoek naar een heel echte zonder imitatie dus maar.
Voor de SH775 kan ik geen Suzuki partnummer vinden. Is wellicht nooit op een Suzuki gebruikt?
Voor de SH847 is het Suzuki nummer 32800-31J00.
https://www.kfm-motorraeder.de/cms/en/genuine-spare-parts/suzuki-spare-parts?itemid=3280031J00000
Het enige waar ik nog niet lekker uitkom is dat boven de 10000 toeren de frequentie voor deze reg/rec te hoog zou kunnen worden. En dan? Gaat ie dan teveel doorlaten? Dat zullen natuurlijk slechts sporadische momenten zijn, maar niet onmogelijk met een 750ES of SE/SF klapkat blok.....
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
19 jun 2020, 23:45
Ah.. Ook een neppert.. Goed dat je idd een mailtje hebt gestuurd.

Net even snel gegoogled op de SH775, en lees idd over dat 'ie boven de 10.000 tpm niet goed zou werken. Hier een kort verhaal w.d.b.
Verder lijkt dat 'ie naast op sneeuwscooterts ook veel is gebruikt op allerlei H*nda's (31600-mgz-j01), en is dan wellicht langs die weg gebruikt wat goedkoper te vinden als je niet van plan bent boven de 10.000 tpm te gaan draaien met je 750ES.
Ik zou nog wel even de Honda-SH775-claim dubbelchecken voordat je evt. langs die weg een aanschaf wilt doen.

De SH847 zou dan de gefixte opvolger van de SH775 zijn, en ik lees idd ook dat Suzuki 'm op de DL1000 heeft geschroefd.

Een andere spnngsrglr die op dezelfde manier de dynamo regelt i.p.v. teveel stroom in hitte omzet is de Compu-Fire 55150. Een ding voor de Harley-markt (dus wrs weinig getest boven de 10.000 tpm  :D), maar heb wel eerder aanprijzingen erover gelezen op Suzuki fora. Ding is trws ook niet bepaald goedkoop..
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
14 jan 2023, 16:32
En omdat het zo stil is op het forum hiero nog maar ff een fotootje van toen het beter weer was:
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
15 jan 2023, 20:48
En omdat het zo stil is op het forum hiero nog maar ff een fotootje van toen het beter weer was..

Idd stil hiero (tot vandaag?). Zelf heb ik weinig tijd en aandacht vrij om me op motordingen te kunnen concentreren, maar dat geldt wrs voor meer mensen.

Hoedanook roept je fraaie foto herinneringen op aan betere (motor)tijden.  [tu]
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
17 jan 2023, 21:53
Mooi plaatje Kees! Ik heb ook gelijk weer zin om de katana aan te slingeren voor een ritje.

Ik heb de laatste tijd ook niet veel tijd voor de hobby (klussen in huis eindigt nooit lijkt het soms)

Op naar het voorjaar!
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ****
24 dec 2023, 16:15
Iedereen die toevallig of minder toevallig op dit forum kijkt fine kerstdagen en veel veilige Katana kilometers in 2024 toegewenst.
https://imgur.com/a/cfGpfaz
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
24 dec 2023, 22:18
Da's een fraaie kerstkaart Kees! Bedankt voor de wensen, en w.d.b. kijk ik idd uit naar (meer) Katana-kilometers in 2024.

Afgelopen half jaar is mijn aandacht voor motordingen echter nogal overstemd geraakt door een noodlottige toestand in de direkte familie en het daaraan verbonden regelwerk. Vandaar ook mijn afwezigheid op dit forum en elders in motorland.
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
25 dec 2023, 08:55
Heel veel sterkte Arnout. Dat in 2024 de zon maar veel mag gaan schijnen voor jou.

Klinkt bekend, dit jaar mijn moeder, vorig jaar mijn vader en schoonvader overleden, waarbij wij "het dichtste bij" woonden. Dus rondom het regelwerk hier een soortgelijk verhaal denk ik zo.
Hier nog plannen zat. En projecten genoeg. Hopelijk in 2024 weer wat tijd aan besteden. Tussendoor ben ik een "teapothttps://www.motor-forum.nl/threads/gerommel-aan-de-motoren-van-tomcat.350408/page-15#post-31420029" aan het redden, die ik gekregen heb van een vriend. De Panzerkat moet nog even af. Ik wil nog wat werk doen aan de voorvork van de, overigens prima rijdende, klapkat doen.

De RF is inmiddels van andere kuipdelen voorzien nadat ik ze in 2018 had ingegleden en daarmee van een alternatieve striping had voorzien. Gelukkig iemand gevonden die van een RF een streetfighter ging bouwen. 
« Laatst bewerkt op: 25 dec 2023, 09:01 door tomcat »
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • **
25 dec 2023, 21:41
Fijne dagen allen. De familieomstandighed en en het bijkomende geregel zijn mij ook niet vreemd helaas

Ik heb dit jaar al wel 30 km gereden met de katana denk ik.... En het GS 1000 project ligt ook al maanden stil.

2024 wordt vast beter!
Big boys, big toys.

  • *****
28 dec 2023, 11:58
Ik hoop dat jullie allemaal fijne dagen hebben gehad heren! ik hoop dat 2024 voor iedereen een jaar gaat worden met vele katana kilometers.

Mooi projectje die GSXF Kees, het zijn fijne motoren.
Ik heb zo'n GSX750F blok in mijn klapkat zitten, bevalt nog altijd erg goed.

Zo'n RF900 heb ik altijd al een gaaf ding gevonden.. Als ik ooit een grotere garage heb... ;D
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
28 dec 2023, 22:19
Zo'n RF900 heb ik altijd al een gaaf ding gevonden..
Yep, de Testarossa-sleuven smoelen goed en maken het geheel. [yes] Trws alleen de rooie w.m.b.

Als ik ooit een grotere garage heb... ;D
Dan stond die wrs ook al rap overvol met andere motoren en gereedschappen..  :P

..En het GS 1000 project ligt ook al maanden stil.
Een fraai project (dat ik eerder stiekem heb aangeloerd) en dat geduldig wacht op betere tijden.  [yes]

..De RF is inmiddels van andere kuipdelen voorzien nadat ik ze in 2018 had ingegleden en daarmee van een alternatieve striping had voorzien. Gelukkig iemand gevonden die van een RF een streetfighter ging bouwen.
Tjee.. Ik volg het allemaal niet zo, maar is het streetfighter-gebeuren bezig met een come-back nu de retro-cruiser-hype is uitgeblust?
Hoedanook een dankbare bron voor origineel en betaalbaar kuipwerk medunkt..  ;)

Heel veel sterkte Arnout. Dat in 2024 de zon maar veel mag gaan schijnen voor jou.
Thanks! ..en insgelijks natuurlijk.  [yes]
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
8 jan 2024, 09:53
Beetje laat, maar een ieder nog de beste wensen!
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • ****
5 apr 2024, 15:47
Zoals op 25 december (!???) al gemeldt, wilde ik nog wat werk aan de klapkat doen.
Ik heb het idee dat er iets met de vork niet helemaal 100% was. Persoonlijk verdacht ik het T-stuk. Nou had ik deze week vakantie en het was toch lekker weer. (om in een dichte garage te gaan sleutelen en niet naar buiten te kunnen kijken)
Dus eerst maar eens de boel wat gereorganiseerd. Klapkat achteruit onder de takels gereden en aan de takel gehangen. Ik ga niet de vork eruit halen terwijl ie op de middenbok en een crick staat.....daar ben ik te lomp voor.

Daarna T-stuk van de klapkat eens met die van het tuinornament/donor GSX 750 F vergeleken. Nou kostte dat wel enige moeite. Ik had dat T-stuk vorige week nog in m'n handen gehad maar waar had ik het nou gelaten  [lecture]
Goed na het vinden vond ik het heel lastig om er wat van te zeggen. Zo op de foto lijkt het wel wat:

Dan ziet de klapkat er zo uit. Wel een hoop gereedschapspuin er voor. Stuur met bovenste 2 platen en bediengsspul hangt op een installatiedraadje.

Daarna nog even het T-stuk in m'n ISO gecertificeerde spuitkabine gespoten.

Nog even nieuwe stofhoesjes op de vorkpoten, want de oude zagen er niet uit. Nu maar hopen dat het wel 100% is zo.
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
6 apr 2024, 20:16
..
Daarna T-stuk van de klapkat eens met die van het tuinornament/donor GSX 750 F vergeleken
..

Mijn timmermanschoog vertelt me dat één van de twee T-stukken krom is. [smart] D.w.z. de stuurpennen lijken niet allebei dezelfde richting op te wijzen(?).
Ik kan me voorstellen dat dat niet voordelig kan uitwerken voor het stuurgedrag. (Hmm.. "klapkat" heeft letterlijk ooit een klap gehad? Wat waren de stuurklachten? Ondertussen de fix al kunnen testen?)

Hoedanook blijft het modulaire bouwprincipe van Suzuki met uitwisselbare onderdelen telkens weer verrassen. Van een GSX750F (zo'n Katanua en geen EF/ES dus?) had ik niet verwacht dat een T-stuk zou passen.

Anyway.. Fraaie Suzuki-stal daarzo in huize Tomcat!  8)
Is de scoetert trws ook een "Katana" (d.w.z. AY50) ?  :D
                                        .. . . .  .  .   .