Right.. Ondertussen is het alweer even geleden dat ik hier wat heb gepost, maar heb zeker niet stil gezeten.
Na afmaken van het vorkspul (zoals aangegeven in vorige post) ben ik het KM-telleraandrijving-project begonnen toen ik daarvoor op eBay een zgan EFE tandwieldeksel voor goedkoop vond. (Verzendkosten hoger dan aanschaf deksel!).
Het huidige deksel wilde ik nl. als reserve houden in geval het project minder voorspoedig zou verlopen.
Oorspronkelijk plan was om de aan binnenkant aanwezige ribben (verborgen onder het hardschuim) te gebruiken als ondersteuning voor de 3mm alu-plaat waarop dan de VFR-telleraandrijving gemonteerd kan worden. Daartoe moesten die ribben dus allemaal dezelfde diepte (hoogte?) krijgen t.b.v. het pasvlak van die alu-plaat.
Bij gebrek aan een bovenfrees of fensie freesbank toch een oplossing hiervoor met de dremel gevonden (vastklemmen in gat in dunne plaat die dan in z'n geheel over het pasvlak van het deksel heen- en weer geschoven kan worden).
Daarvóór trws eerst nog ruimte voor de ketting gemaakt a.g.v. de aangepaste kettingloop (naar buiten wgs 180mm achterband).

Bij een proefpassing bleek het deksel trws de ketting nog te raken, en moest er meer materiaal weggefreesd/-vijld worden.
Anyway.. met de ribben op diepte ook het montageplaatje gezaagd m.b.v. een malletje.

Om de positie van de telleraandrijving op dat plaatje te bepalen kwam de onderste carterhelft van m'n oude GSX1100ET-blok goed van pas, waarmee ik de uitlijning op de uitgaande as -grofweg- kon bepalen (stuk rondstaf door lagers uitgaande as gestoken).
Hellingshoek van de aandrijving op het oog bepaald d.m.v. een malletje op de buitenkant van het deksel. (Vertikaal gekozen nadat de kabel te kort bleek om langs dicht langs het frame te lopen).
Met deze gegevens konden dan vervolgens de gaten geboord en getapt worden om de aandrijving op het plaatje vast te kunnen zetten.

In de foto is ook het koppelstukje van wit PA te zien dat ik ondertussen al had gemaakt.
Aan één kant een klein sleufgat waarin de as van de telleraandrijving past, en aan de andere kant een binnenzeskant die past over de smalle borgmoer op de uitgaande as van het blok. (Ik gebruik op de EFE dus geen borgblikkie maar een extra moer, wat nu voordelig uitkomt).
Omdat ik op de draaibank geen binnenzeskant kan uitdraaien, moest ik die dus met de hand (d.w.z. scherpe beitel) uitgebeitelen.

Right.. Vervolgens moest dan nog de (voorlopig grove) opening voor de teller gemaakt worden zodat daarna het proces van passen en bijwerken kon beginnen.

Hierbij bedacht ik mezelf dat dat een verstellingsmogelij
kheid voor positie van de aandrijving verstandig zou zijn, omdat het waarschijnlijk leek dat de exacte def. uitlijning alleen met al gemonteerd deksel bepaald kan worden.
Hiertoe zouden er dan boutverbindingen toegevoegd moeten worden, waarmee d.m.v. ruime boutgaten in het alu-plaatje, het geheel dan iets verschoven kan worden totop de juiste uitlijning (m.b.v. een pasbusje).
Over de hiervoor gevonden oplossing de volgende keer weer meer.
