Exotentreffen 2025

Nieuws:

 

Auteur Topic: Exotentreffen 2025  (gelezen 2681 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

  • *****
2 sep 2025, 04:15
Een beetje kort dag, maar ook dit jaar is er weer het Exotentreffen:

Komende zaterdag 6 september is het zover. Het bijzondere motortreffen met exotische (en niet exotische) motoren. Ontvangst is vanaf 09:45/10:00 uur en we zorgen er natuurlijk voor dat de koffie klaar staat!

Het beloofd weer een bijzondere dag te worden, die in het teken staat van de nestor van het exotentreffen: Johan Kole. Johan heeft afgelopen februari zijn laatste motorrit gemaakt in het bijzijn van vrienden en familie en we hebben op een waardige manier afscheid van hem genomen.

Hopelijk kunnen we zaterdag weer genieten van mooie motoren waarbij we weer een heuse prijsuitreiking hebben voor de mooiste originele exoot, de mooiste custom exoot en de “schoonste” exoot.


Meer op: www.exotentreffen.com


                                            Geen foto's in bovenstaand bericht zichtbaar nie? Verander dan in de URL https naar http!                  .. . . .  .  .   .

  • ****
5 sep 2025, 19:49
Nog nooit geweest. Mooi weer morgen, dus ik ga er maar eens even naartoe. Bedankt voor het vermelden hier!
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • ***
6 sep 2025, 16:25
Ben er een paar jaar terug geweest met een afvaardiging van deze club. Best een aardig partijtje motoren toen. Ben nu op vakantie, veel plezier voor degene die gaan.
Katana ni rei

  • ****
6 sep 2025, 20:39
Vandaag prachtig weer, dus naar Doorn. Ik was niet de enige met een Katana.

Een GSX 1000 S volgens de eigenaar.
Ik dacht dat die altijd spaakwielen hadden, maar dat heb ik dan verkeerd gedacht blijkbaar?
Maar niet iemand van hier denk ik zo.....
Helaas maar 1 foto van gemaakt. Schande. Te veel staan te wouwelen.
Oh, er was ook iemand met een heel fraai verbouwde GS1000.
Al met al een zeer geslaagde meeting, gecombineerd met een paar leuke ritjes er naar toe en in de buurt en weer terug. Ik heb niet met de toerrit meegereden. Met minstens 30 motoren achter elkaar in colonne rijden is niet aan mij besteed.
Erg leuk evenement, dank aan de organisatoren.
Hopelijk volgende week bij het Veteranen treffen ook een beetje goed weer.
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
8 sep 2025, 00:32
Vandaag prachtig weer, dus naar Doorn.

Ah.. Goed om te horen dat je idd langs geweest bent n.a.v. van mijn aankondiging hiero.
Ik  kreeg de jaarlijkse uitnodigingsmail overigens ook maar kort vantevoren, maar ik ben blij dat dit toch nog nuttig is geweest.

Vandaag prachtig weer, dus naar Doorn. Ik was niet de enige met een Katana.
Mij is deze 1000 Katana niet bekend, maar mogelijk is die toch eerder ooit op het forum verschenen. (Of heeft de eigenaar zich ooit hier aangemeld?)

Oh, er was ook iemand met een heel fraai verbouwde GS1000.
George?
                                            Geen foto's in bovenstaand bericht zichtbaar nie? Verander dan in de URL https naar http!                  .. . . .  .  .   .

  • ****
8 sep 2025, 09:42
Klopt, is een 1000. Heb ik voor een kennis (Sander) mogen regelen.
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-3xKatanaGSX1100S-Inazuma1200-HarrisMag2-HarrisMag4-BakkerGS1000-JMCGSXR1216-MotoMartinGSX1100-AMC1100-BimotaYB8-UPSSR750R-4xGSXR1100M-GSXR1100J-GSXR1100W-4xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-GS1000C-GSX1400Turbo-GSX1400ET

  • ****
8 sep 2025, 22:26
De GS 1000 was niet van George, die is ook fraai verbouwd, maar had de laatste keer een oliekoelerblok erin wat een behoorlijke olieboot was.
Ik zal de plaatjes hier ff linken:






GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
9 sep 2025, 20:17
Klopt, is een 1000. Heb ik voor een kennis (Sander) mogen regelen.

Ah.. Kleine wereld.  ;)

..
Ik zal de plaatjes hier ff linken:
..

Ha.. Daar is flink aan geknutseld!  8)
Van zo'n voortandwielaangedr even dynamo vraag ik me trws af of je dan niet steeds minimaal 100km/h moet rijden voor voldoende prik voor je accu..  :-\ Maar het ziet er hoedanook gelikt uit.
Een ander vraagstuk is dan waar de bouwer de oliekoeler heeft verstopt.  ???
                                            Geen foto's in bovenstaand bericht zichtbaar nie? Verander dan in de URL https naar http!                  .. . . .  .  .   .

  • ****
10 sep 2025, 07:01
De oliekoeler zit op de plek waar normaal het luchtfilter/airbox zit. Vanaf het balhoofd lopen daar een paar slangen naar toe voor koellucht. Ja, een dynamo daar ziet er zeer interessant uit, maar hoe dat zit met opladen en bij welke snelheid je een beetje laden kan verwachten? (Als het een beetje druk is in de stad sta je voor de Brienenoord al zonder vonkjes....?)
Oh, en voor de grondspeling kan ik wel 2 dynamo's monteren op het krukasuiteinde met mijn bochtensnelheden. :P
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
11 sep 2025, 22:07
De oliekoeler zit op de plek waar normaal het luchtfilter/airbox zit. Vanaf het balhoofd lopen daar een paar slangen naar toe voor koellucht.
..

Ah.. Ik had eerder aangenomen dat de stofzuigerslangen bedoeld waren voor frisseluchtaanvoer voor de carbs. Maar in plaats daarvan een oliekoeler voorzien van koellucht is goed bedacht. Ik zie echter geen groot voordeel in het verplaatsen van een koeler op die manier.. Wellicht levert het iets betere luchtkoeling voor het motorblok op als er geen oliekoeler voor zit?  ???

..
Oh, en voor de grondspeling kan ik wel 2 dynamo's monteren op het krukasuiteinde met mijn bochtensnelheden. :P

 :D Voor op straat lijkt het idd niet persé nodig. Je kunt aardig plat door de bocht voordat het deksel het asfalt raakt. Een versterkt dynamodeksel is daarentegen wel bijzonder nuttig gezien de breekbaarheid ervan. Bij een valpartij op links scheurt in 99% van de gevallen nl. dit deksel open en gutst de hele olievoorraad naar buiten..  :-X
Heel lange valdoppen of lelijke valbeugels monteren is w.d.b. eigenlijk zeer verstandig.
Voordat ik valdoppen op m'n Kat had geschroefd had ik eerder een rvs-plaatje op dit deksel geplakt m.b.v. hittebestendige kit. Die oplossing bleek tot op zekere hoogte werkzaam bij een praktijktest. Deksel was weliswaar gescheurd maar nog zonder groot gat erin.
« Laatst bewerkt op: 11 sep 2025, 22:10 door arnout »
                                            Geen foto's in bovenstaand bericht zichtbaar nie? Verander dan in de URL https naar http!                  .. . . .  .  .   .

  • ****
13 sep 2025, 21:48
Citaat
Een versterkt dynamodeksel is daarentegen wel bijzonder nuttig gezien de breekbaarheid ervan. Bij een valpartij op links scheurt in 99% van de gevallen nl. dit deksel open en gutst de hele olievoorraad naar buiten..  :-X
Been there, done that. 1986 met m'n toen nieuwe GSX750ES..........d eksel dynamo door bij een schuivertje met 30km/h. Nou gutse de olie er nog niet uit maar lek was ie wel. Ik ben alleen maar met lage snelheid te val gekomen, ik denk dat ik gewoon eens wat harder zou moeten rijden, dat is vast veiliger  [winky]
Maar een RVS versterking is wellicht een erg goed idee. Wat voor hittebestendige kit had je daarvoor gebruikt?
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
14 sep 2025, 21:26
..ik denk dat ik gewoon eens wat harder zou moeten rijden, dat is vast veiliger..

 :D Veiliger weet ik niet, maar wrs wel beter resultaat qua dynanodeksel beschadiging.  :-X

..
Maar een RVS versterking is wellicht een erg goed idee. Wat voor hittebestendige kit had je daarvoor gebruikt?

Ah.. Effe opzoeken (heb nog een wrs inmiddels uitgeharde tube staan).. Loctite si 5900. Is eigenlijk een soort vloerbarepakkingmeu k, maar plakt beter en de rubberachtigheid is wat stugger.
Idee destijds was om dit spul als rubberlaag tussen rvs-slider en deksel te gebruiken, zodat dit totopzekerehoogte klappen zou kunnen absorberen. En de slider verdeelt dan eerst de puntlast dan over een groter oppervlak.
Ik meen iets van een laagdikte rond de 6mm ofzo te hebben toegepast. Hier een plaatje.



Bij de eerder beschreven praktijktest is de slider trws wel losgescheurd van het deksel, maar pas nadat de eerste klap was opgevangen.
                                            Geen foto's in bovenstaand bericht zichtbaar nie? Verander dan in de URL https naar http!                  .. . . .  .  .   .