Astralite wielen

Nieuws:

 

Auteur Topic: Astralite wielen  (gelezen 4876 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

  • *****
23 feb 2014, 00:37
Voor liefhebbers van deze karakteristieke wielen, die al jaren op zoek zijn naar een mooi setje Astralites voor op de Kataan, is er goed nieuws: De productie is opnieuw opgestart! Een oud-werknemer heeft al even terug met toestemming van de oorspronkelijke ontwerper/maker het initiatief genomen weer nieuwe wielen te gaan maken en verkopen in zijn bedrijf Rennstar.



De prijzen lijken wellicht stevig, maar in vergelijking met Marchesini's e.d. zijn ze eigenlijk vrij goedkoop.. Bijkomend voordeel van de nieuwe productie is verder dat de "zeldzaamheid" van Astralites dus niet meer bestaat en de vraagprijs voor oudere wielen zou moeten zakken..  [winky]

Hier nog het "oer-voorbeeld" van Astralites op een Katana..  8)

                                        .. . . .  .  .   .

  • ***
24 feb 2014, 21:09
Waren al weer een tijdje leverbaar
Echter de 17 inch wielen wat moeilijker dan de 18 inch wielen ivm classsic racers

Wel blijven het erg mooie wielen en lekker licht
Het is dat ik nu erg mooie PVM velgen heb maar mocht ik deze niet hebben dan had ik zeker voor de astralite`s gekozen

  • *****
24 feb 2014, 22:11
Ik zou ook graag een setje astralites willen hebben, 17 inch,,, [yes],,, voor de katana,,,

Maar vind ze echt te duur :'(
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • No avatar
  • ***
25 feb 2014, 00:43
Oeh! Fraai, maar inderdaad niet iets wat je zomaar even koopt.

Wat voor een wielen-set is nu voor een Katana dan gangbaar? Voor/achter 17", dus vergelijkbaar met de GSX-R wielen?

Gr. Bram

  • *****
28 feb 2014, 20:56
Wat voor een wielen-set is nu voor een Katana dan gangbaar? Voor/achter 17", dus vergelijkbaar met de GSX-R wielen?

Wat is gangbaar? Tja, wat je maar wilt natuurlijk!  ;D
Voor mezelf zie voor een 750/1100-Kat de volgende optie's:
- Standaard band/wielmaten (maar een beetje zonde van de moeite/investering  :-\ )
- 18" wielen voor en achter, a la early GSX-R (die zwarte Kat op 't plaatje hierboven heeft wrs 3.0"x18" + 5.0"x18)
- "moderne" band/wielmaten, dus 3.5"x17" + 5.5"x17" (of 6.0"x17", maar dat wordt helemaal lastig passend maken op een oude GSX/Kat)
                                        .. . . .  .  .   .