Een introductie met een zoektocht!

Nieuws:

 

Auteur Topic: Een introductie met een zoektocht!  (gelezen 3271 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

  • *
11 feb 2019, 21:41
Hi mede-katana liefhebbers van Nederland,

Ik ben Lex, bijna 25 jaar en ook al 5 jaar liefhebber van klassieke Suzuki's.
Nu er een 250, 450, 500, 550 en een 850 in de stal staan (naast 3 Duitsers, maakt niet uit, beiden fout in de oorlog..) ben ik wel weer toe aan een nieuw project. Al jaren ben ik verliefd op een 1100 Katana, en na het bouwen van een Tamiya-Kat toch stiekem opzoek naar een 'echte'. Er is me al wel een 750-versie aangeboden maar zoals een goede vriend van me eens zei.. 'Koop gelijk wat je ècht wilt hebben want anders baal je er elke keer weer van als je 't ding ziet".

Dus bij deze, een korte introductie met gelijk de vraag:
Waar vind ik een 1100 Katana, en het liefst iets betaalbaars waar heel veel werk aan zit...!
(Mijn vorige, Duitse, 1100 heb ik bij elkaar geveegd met een bezem en rijdt nu weer keurig rond).


  • *****
11 feb 2019, 23:29
Hallo Lex, en welkom hiero bij de KatanaClub.

Op zoek naar een echte Kataan, hmm? Tot een paar jaar geleden stonden met regelmaat 750 en 1100 Katana's waaraan "creatief" was gesleuteld (en daarom relatief goedkoop) op Marktplaats.nl en andere dergelijke sites als speurders etc te koop.
Tegenwoordig lijkt het aanbod wat opgedroogd, maar toch loont het om die sites in de peiling te houden.
Een andere bron is natuurlijk onze eigen Marktplaats-afdeling hier op het forum, waar b.v. al een hele tijd deze Kat te koop staat. Aan je verhaal te horen zou die echter wellicht te weinig een uitdaging kunnen zijn w.b. sleutelwerk.
Als je toch de handen uit de mouwen wilt steken, en vooral niet veel wilt uitgeven, dan komt toch een 750 Kat in aanmerking medunkt. Het veel gevolgde recept is nl. goedkoop een 750 Kat kopen met compleet plaatwerk, en daarna het blok omwisselen voor een 1100-blok. dat blok hoeft niet perse een Katana-blok te zijn (want schaars=duur), maar een standaard GSX1100 ET/EZ/ESD blok dat uiterlijk hetzelfde is of evt. zelf een GSX1100EF "EFE" blok als je dat kunt vinden. Al deze motorblokken passen nl. in een 750 Katana-frame. De enige noodzakelijke aanpassing daarvoor is het maken van andere bloksteunen voor alleen het onderste ophangpunt.
De moeilijkheid bij Katana-projecten zit 'm in het verzamelen van bruikbaar plaatwerk (m.n. tank, kuipje, kont, zadel). Afhankelijk van de doelstelling van je project (origineel of gemodificeerd) kun je veel voor de overige onderdelen die van veel gangbaardere Suzuki-modellen gebruiken.
Verders voor losse originele Katana onderdelen vooral de Duitsche ebay in de gaten houden. Er zijn daar nl. veel meer Katana's verkocht dan hier.

Goed.. Ik zie anders t.z.t. hopelijk wel een project-topic over je inspanningen verschijnen op dit forum.  ;)
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
12 feb 2019, 10:34
Zo heb ik het Lex ook uitgelegd Arnout.
Ik heb hem de oude 750 Kat van Peter aangeboden die ik heb staan en heb er ook een 1100EZ blok bij.
Maar Lex heeft liever een originele 1100.
Niet onmogelijk, maar wel afhankelijk van het budget.

Oh, en welkom Lex... [tu]
« Laatst bewerkt op: 12 feb 2019, 10:38 door Spike »
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-Busa-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • *
12 feb 2019, 19:03
Oei, wat een response!
@ Arnout, de gelinkte Katana zie ik ook al sinds het begin staan en ik denk elke keer 'arm ding'. Zonde.
@ Spike/Arnout, de 750->1100 conversie is inderdaad peanuts, al staat er dan nog steeds '750' op het groene pasje, en ik vrees dat ik me daar aan ga storen ;-). En de RDW ook.

Budget is afhankelijk van de markt, maar aangezien het mijn 'droom motor' is wil ik er ook best een aantal voor ruimen. Duitse markt in de gaten houden is een goed plan. Maar voor beide geldt, bedankt voor de hulp en houd me in gedachte mocht je een (zielige) 1100 vinden...  [tu]

  • *
12 feb 2019, 21:27
Oh, en de gever van de gouden tip krijgt van mij een fotorealistische illustratie van een 1100 Kat op aluminium zodat er wél eentje in de huiskamer kan staan  ;D

  • *****
14 feb 2019, 17:54
..@ Arnout, de gelinkte Katana zie ik ook al sinds het begin staan en ik denk elke keer 'arm ding'. Zonde.
Tja.. Mij stoort nogal die modernistische coupeer-trend om bij oude motorfietsen de kont eraf te hakken..  [no] M.i. is dan daarna de hele balans zoek. (Een klein stukje inkorten kan daarentegen toch wel een wat frissere look opleveren.)

@ Spike/Arnout, de 750->1100 conversie is inderdaad peanuts, al staat er dan nog steeds '750' op het groene pasje, en ik vrees dat ik me daar aan ga storen ;-). En de RDW ook.
Ik ben nog nooit bij de RDW geweest.. Vooral geen slapende honden wakker maken, want de politiemannen (m/v) hebben de "mismatch" zelf iig nog nooit gespot/gecheckt bij routine-checks/schuivertjes/opdebonslingerij..

Oh, en de gever van de gouden tip krijgt van mij een fotorealistische illustratie van een 1100 Kat op aluminium zodat er wél eentje in de huiskamer kan staan  ;D
Ik heb al een 7/11 Kat in de gang staan (huiskamer is te klein), maar ik zal m'n ogen open houden.  ;)
                                        .. . . .  .  .   .