7/11

Nieuws:

 

Auteur Topic: 7/11  (gelezen 1665 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

  • No avatar
  • *
7 sep 2025, 21:41
Hallo , is het wat te doen om een gsx1100 blok in 750 katana frame te bouwen?

  • ****
7 sep 2025, 21:55
Daar kan je hier ongetwijfeld een deskundig antwoord op krijgen hier.
Maar niet van mij, want daar heb ik geen ervaring mee.
Ik neem aan dat je het hebt over een GSX 1100 blok als in het blok van een Katana 1100? Er worden ook wel blokken van een oliekoeler of een EFE ingebouwd. Een 1100 oliekoeler in de klapkat frame gaat niet ivm de hoogte.
In ieder geval welkom hier.
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
8 sep 2025, 00:45
Hallo , is het wat te doen om een gsx1100 blok in 750 katana frame te bouwen?

Als je het idd hebt over een luchtgekoeld (Katana) 1100 blok hebt en een eerste generatie 750 katana frame, dan gaat dat zeker passen.
Alleen de motorblokophangpunt en aan weerszijden onder de krukas verschillen van positie. Hiervoor moet je dan nieuwe (L-vormige) motorbloksteunen maken om ook hier het 1100 blok vast te kunnen zetten.
De eenvoudigste manier om de maten daarvoor te bepalen is na montage van het blok, en dan m.b.v. een stukkie karton of dik papier de boutgaten over te nemen (doordrukken).
Er zit overigens een kleine sprong (1 mm?) tussen de pasvlakken van frame en motorblok, maar dat is uit te vullen met sluitringen.
                                            Geen foto's in bovenstaand bericht zichtbaar nie? Verander dan in de URL https naar http!                  .. . . .  .  .   .

  • No avatar
  • *
8 sep 2025, 21:19
ik bedoel idd het oude luchtgekoelde 1100 blok , super dat het er zo in past en schetsplaatjes onder het blok is geen probleem.
bedankt voor jouw antwoord.

  • *****
9 sep 2025, 20:09
Hiero nog een fotootje van een dergelijke toepassing:
(indien niet zichtbaar dan effe de "s" in https uit de url skippen).



Ik was trws nog vergeten te melden dat er soms (net te) weinig ruimte tussen ophangpunt van het 1100-blok en één van de boutgaten in het 750-frame kan zijn. In het ene frame past 't net, in het andere moet er een een snipje van zo'n tapgatbus weggeslepen worden om de overige ophangpunten uit te laten komen. (Je ziet 't vanzelf).
Die variatie zal wrs te maken hebben met de bouwtolerantie van destijds (of een reeks valpartijen  :-X).

                                            Geen foto's in bovenstaand bericht zichtbaar nie? Verander dan in de URL https naar http!                  .. . . .  .  .   .

  • No avatar
  • *
9 sep 2025, 21:19
Bedankt Arnout , dit gaat wel lukken.