Hoewel het zeker mogelijk is dat in dagelijkse verkeersdrukte er niet bijzonder veel behoefte aan een stijf frame bestaat (of dat veel motorrijders zich überhaupt niet met "sportief rijden" bezighoudeen) ontbrak het in de jaren 70-80 sowieso over voldoende technische kennis om goede frames te bouwen.
M.n. in West-Europa (en het V.K.) onstond er bij de meer sportieve motorrijders echter weldegelijk behoefte aan een strakker sturende motorfiets, en dit betekende dus de opkomst van framebouwers als Harris, Spondon, Moto Martin, Bakker, Egli, en vele anderen. Zij ontwikkelden framekits waarin motorrijders het motorblok van hun zware Japanse motorfiets in om konden bouwen. Sinds de jaren 90 hebben de Japanse motorfabrikanten echter stevig inehaald w.b. frametechniek, en is de behoefte aan (en markt voor) aftermarket frame ingestort.
Anyway.. Als je als eigenwijze Katana-liefhebber tòch je originele motorframe wilt behouden, dan maar tegelijkertijd een minder slap rijwielgedeelte wenst, dan is het modificeren van dat frame een oplossing. Dit gesteld hebbende, zijn ook rijwieltechnische upgrades als modernere voorvork en achtervork (incl. schokdemping) een belangrijk onderdeel van een stijver rijwielgedeelte. In het geheel van de hele motorfiets als "flexible massa" wordt met die stijvere componenten het gedeelte dat nog kan flexen een stukje korter. In feite wordt de "slingertijd" hiermee ook merkbaar korter tijdens het rijden!
Anyway.. Het succes van die aftermarket framebouwers lag m.i. vooral aan het feit dat men zo veel mogelijk het motorblok direct met het frame verbond zonder tussenkomst van platte slappe montageplaten. Zie w.d.b. m.n. de ophanging aan voorzijde van Harris frames.
Kortom. Wil je idd de rigide massa van het motorblok gebruiken als stijf element in de je frame? Dan moet die motorblokophanging inderdaad ook stijf uitgevoerd worden om krachten direct over te kunnen dragen.
Zelf heb ik w.d.b. motorbloksteunen verstevigd in zijdelingse (laterale) richting. Als voorbeeld anders hier wat foto's van de "triangulation" van de ophaning aan de voorkant van mijn Katana.

Op een eerdere (gestolen) Katana had ik voor een andere methode gekozen, nl. het verbinden van beide steunen. Dit idee heb ik later op mijn GSX1100EF ("EFE") herhaald.

De achterste motorblokophangings
punten moeten ook verstevigd worden in laterale richting, maar de voorste zijn verreweg het meest flexibel en dus lonend.
(Als de foto's niet zichtbaar zijn dan in de URL ervan https veranderen in http en de waarschuwingen van je browser negeren

)