Ook nog ruimte voor een lunchpakket achter de electra zo te zien.
yep, dan kun je nog'ns een bammetje (of slaapzak/regenpak/gereedschapset/whatever) meenemen zonder direct een rugzak nodig te hebben..
Vind die Triphylietcellen wel verdacht veel op dynamietstaven lijken.
Toch geen rare ideologien opgedaan lately ?
nee, maar wel wat vaak in struikroversfuiken gereden..
naja.. ondertussen
druk bezig met de rest van de electrameuk.. d.w.z. de stuurschakelaars en andere componenten waar tussen de draadboom aangelegd gaat worden..
aan de linkerkant was het plan al om niet een standaard schakelblok te gebruiken, maar slechts minimale schakelaars (ri-aanw. en toeter) op een klein alu-paneeltje..
mooie schakelaartjes kunnen vinden bij de Conrad, en na wat meetwerk en uitproberen met een kartonnen proefmodel, een beugeltje gezaagd uit een alu-hoekje..
omdat de achterkant open is, heb ik de verbindinkjes wel goed ingepakt tegen vochtigheid..
aan de rechterkant had ik al eerder eens een GS1000 schakelblok van Hans mee gekregen.. dit ding is met aansluiting voor dubbele gaskabels dus geschikt voor de RS vlakschuivers, en bovendien zitten er alleen een startknop en killswitch op..
de knoppenwinkel en bijbehorende dradenmeuk voor de verlichting is dus vervallen en gaat bediend worden d.m.v. een 3-standen "toggle" op de kroonplaat.. (schakelaar al inpandig, maar positie nog niet bepaald..)
de schakelaar in het GS-schakelblok waren echter behoorlijk "gebruikt", en dus moest daar nog steeds wat aan gerepareerd worden..
de killswitch kon vrij eenvoudig met wat vast tikken van klinknagels weer recht gemaakt worden..
bij de startknop was echter het printplaatje in 2-en gebroken (door start-trubbels wrs..
) ..omdat dit onderdeel niet als vervangingsdeel te verkrijgen is, ben ik zelf maar aan het friemelen geslagen..
oja.. ook bezig geweest met het knipperrelais.. had een electronische versie aangeschaft omdat de gewone sowieso niet werken met led-knipperlichten (want er loopt te weinig stroom om het bi-metaaltje waarm genoeg te laten worden..)
maarrr.. bij een testje bleek dit relais ook niet te werken..
dacht eerst een kapot onderdeel te hebben aangekocht, maar bij een infozoektocht op 'tnet bleek dat 3-polige relais als deze werken met bepaalde minimum "voelstroom", en het nog steeds alleen doen met gloeilampjes..
(idee hierachter is de waarschuwingsfuncti
e als er 1 lampje kapot is en dat de dat de knippers dan sneller kunnen gaan knipperen
..)
ik herinnerde me toen dat er (gelukkig) nog een gloeilampje in tellerhuis ook meedoet in het geheel, en e.e.a. toch kon laten functioneren.. het aanpassen van het nu nog 2x te snelle knippertempo (want maar 1 lampje) lukte daarna door de condensator in het relais te vervangen door een 2x zo grote..
..nu alleen nog led-knippers gaan maken dus om dit onderdeel af te ronden..
☑ stuurschakelaars maken
☐ kabelboom maken
☐ LED achterlicht maken (aan begonnen.. en weer gestopt..)
☐ LED richtingaanwijzers maken
☐ plaatwerk spuiten (aan begonnen.. en weer gestopt..)
☐ ruitje polijsten
☐ buddy schuim repareren en bekleden
☐ kleinspul&onvoorzien/vergeten