Auteur Topic: peterrr popup special  (gelezen 72639 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline peterrr

  • Katana
  • *****
  • Berichten: 931
  • Geslacht: Man
    • GSX1100SZ
Re: peterrr popup special
« Reactie #135 Gepost op: 28 okt 2015, 21:46 »
Zoals afgesproken de foto
De zwarte kelken zitten vast op de carbs en daar dan overheen het schuimrubber filter


uhh ik kan geen foto zien nog?
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

Offline arnout

  • GSX man
  • No-Dachi
  • Katana
  • *****
  • Berichten: 1.446
  • Geslacht: Man
  • GSX man
    • Hybride
    • GSX1100.com
Re: peterrr popup special
« Reactie #136 Gepost op: 28 okt 2015, 22:44 »
Vandaag ff het knopje van de benzinekraan afgemaakt, ietsje langer en met een ronde knop.

Mooi werk..  [tu] (Spietje, knurling..  :) )

Euh.. Foto van George doet 't mogelijk niet wgs instellingen van 't forum..  ;D



Anyway.. Schuimrubber RamAir-type filters zijn dus (als ik het goed begrijp) ontworpen voor gebruik met losse kelken op de carbs.. Is op zich een beter idee dan de gebruikelijk losse "pods" waarmee de kelken in de inlaten van het luchtfilterhuis dus normal komen te vervallen..
                                        .. . . .  .  .   .

Offline katanasp

  • Ama Goi Ken
  • ***
  • Berichten: 248
  • Geslacht: Man
    • Hybride
Re: peterrr popup special
« Reactie #137 Gepost op: 31 okt 2015, 21:34 »
Dank Arnout  onze opper computerist die het weer voor ander regelt

Offline peterrr

  • Katana
  • *****
  • Berichten: 931
  • Geslacht: Man
    • GSX1100SZ
Re: peterrr popup special
« Reactie #138 Gepost op: 6 nov 2015, 19:16 »
Hmm die kelkjes krijg ik niet op mn carburateurs, de inlaat is ovaal :-X

Ik ga anders wel ff op jacht naar een setje K&N (nadat ik ze van de 1100R heb gepast, moet dezelfde hebben)

Hoop dat ik niet te veel van die zijkapjes af moet halen :o


Ook in deze post is een PDF van de bevestigingen van het motorblok, iemand van Oldskoolsuzuki vroeg om de afmetingen van mijn steunen, en die heeft er gelijk een tekening van gemaakt.
Op deze manier kan iedereen die het wil makkelijker een blok wissel doen.

Ik zal deze tzt ook een keertje precies gaan maken (die er nu op zitten waren niet retenauwkeurig, soms zat ik er met boren een beetje naast [knife] haastige spoed is zelden goed)
Maar eerst maar ff uitvogelen hoe dat prehistorische cnc freesding werkt op het werk.. :-X
« Laatst bewerkt op: 6 nov 2015, 19:23 door peterrr »
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

Offline arnout

  • GSX man
  • No-Dachi
  • Katana
  • *****
  • Berichten: 1.446
  • Geslacht: Man
  • GSX man
    • Hybride
    • GSX1100.com
Re: peterrr popup special
« Reactie #139 Gepost op: 6 nov 2015, 20:18 »
Dank Arnout  onze opper computerist die het weer voor ander regelt
It's really easy if you knowhow..  ;)

Hmm die kelkjes krijg ik niet op mn carburateurs, de inlaat is ovaal :-X

Aha.. BST36ss carbs dus.. Tja, rottige dingen om filters/kelkjes op te plaatsen.. Overigens wel prima CV-carbs an sich..
Je zou de rubberen kelkjes van een oud luchtfilterhuis kunnen gebruiken (die ovaal te vervormen zijn, maar waak voor het blokkeren van die halve-maan spleet bovenop! die fout heb ik nl. al 'ns eerder gemaakt..  :-X )
De rubberen inlaten van een Slingshot lchtfltrhs zijn echter onderling tamelijk verschillend, dus dat maakt het netjes plaatsen van schuimrbbrn "dual" RamAir filters alsnog lastig..  :-\



Ik ga anders wel ff op jacht naar een setje K&N (nadat ik ze van de 1100R heb gepast, moet dezelfde hebben)
Hoop dat ik niet te veel van die zijkapjes af moet halen :o

Dan zou je de conische losse filters moeten kiezen van K&N i.p.v. de rechte "dual" filters (die ik zelf liefst gebruik, maar wel veel ruimte opeisen..)



..soms zat ik er met boren een beetje naast [knife] haastige spoed is zelden goed.
Putje ponsen (automatische centerpons is retehandig  [yes]) tegen weglopen boor, en cirkeltje afkrassen met diameter van beoogd gat voor visuele check nauwkeurigheid.. Maar dat weet je wrs zelf ook wel..  ;)
                                        .. . . .  .  .   .

Offline peterrr

  • Katana
  • *****
  • Berichten: 931
  • Geslacht: Man
    • GSX1100SZ
Re: peterrr popup special
« Reactie #140 Gepost op: 6 nov 2015, 21:15 »
Die conische losse filters zou ik ook wel willen hebben, maar ik had me laten vertellen dat die niet passen omdat de ruimte tussen carb 1 en 2,,, en 3 en 4 te klein is?

Hmm, toch maar eens gaan meten dan, want t lijkt me wel wat. ff opzoeken  [yes]
Want inderdaad, die duals nemen veel ruimte in...

GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

Offline Spike

  • Wakizashi
  • ****
  • Berichten: 471
  • Geslacht: Man
  • "All out till you see God, than brake"
    • GSX1100SZ
    • ACS Motoren
Re: peterrr popup special
« Reactie #141 Gepost op: 11 nov 2015, 16:05 »
Ook in deze post is een PDF van de bevestigingen van het motorblok, iemand van Oldskoolsuzuki vroeg om de afmetingen van mijn steunen, en die heeft er gelijk een tekening van gemaakt.
Op deze manier kan iedereen die het wil makkelijker een blok wissel doen.

Ik zal deze tzt ook een keertje precies gaan maken (die er nu op zitten waren niet retenauwkeurig, soms zat ik er met boren een beetje naast [knife] haastige spoed is zelden goed)
Maar eerst maar ff uitvogelen hoe dat prehistorische cnc freesding werkt op het werk.. :-X

Is deze dan ook te gebruiken voor GSX1100/GSX-R1100?
Ik vermoed dat de onderste bevestigingen anders zijn, maar vraag het toch... ;D
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

Offline peterrr

  • Katana
  • *****
  • Berichten: 931
  • Geslacht: Man
    • GSX1100SZ
Re: peterrr popup special
« Reactie #142 Gepost op: 11 nov 2015, 18:16 »
Deze zijn voor als je een popup kat of een 750ES hebt en je wil er een oliegekoeld blok in bouwen.
Onderblok van de 750F/R en 1100F/R zijn hetzelfde.
Helaas niet voor de gewone GSX1100.

Heb daar ook wel tekeningen van als iemand daar belang bij heeft?
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

Offline Spike

  • Wakizashi
  • ****
  • Berichten: 471
  • Geslacht: Man
  • "All out till you see God, than brake"
    • GSX1100SZ
    • ACS Motoren
Re: peterrr popup special
« Reactie #143 Gepost op: 13 nov 2015, 11:06 »
Voor de 1100?
Dus een GSX-R1100 in een GSX?
Zeker, erg graag... [tu]
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

Offline peterrr

  • Katana
  • *****
  • Berichten: 931
  • Geslacht: Man
    • GSX1100SZ
Re: peterrr popup special
« Reactie #144 Gepost op: 15 nov 2015, 20:24 »
Voor de 1100?
Dus een GSX-R1100 in een GSX?
Zeker, erg graag... [tu]

Als ik mn laptop weer terug heb zal ik ze er op zetten :)
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

Offline dirk650

  • Yoribo
  • *
  • Berichten: 7
  • Geslacht: Man
    • GS650G
Re: peterrr popup special
« Reactie #145 Gepost op: 15 nov 2015, 22:23 »
Ziet er heel mooi uit Peter , inderdaad sterkte achting ik ben benieuwd hoe er donker rode wielen bijstaan
Dirk

Offline Spike

  • Wakizashi
  • ****
  • Berichten: 471
  • Geslacht: Man
  • "All out till you see God, than brake"
    • GSX1100SZ
    • ACS Motoren
Re: peterrr popup special
« Reactie #146 Gepost op: 17 nov 2015, 15:43 »
Voor de 1100?
Dus een GSX-R1100 in een GSX?
Zeker, erg graag... [tu]

Als ik mn laptop weer terug heb zal ik ze er op zetten :)
Alvast bedankt! [yes]
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

Offline peterrr

  • Katana
  • *****
  • Berichten: 931
  • Geslacht: Man
    • GSX1100SZ
Re: peterrr popup special
« Reactie #147 Gepost op: 9 jan 2016, 21:48 »
Zo, even een kleine update..
Ben zo af en toe nog wel eens bezig met de popup kat, en tussendoor met het ES blok.

Heb even een montagedingetje gevouwen van rvs om de bandit oliekoelert aan te hangen.



Nu nog het maken van de leidingen, dankzij een contact van Spike weet ik nu ongeveer wat ik moet hebben om de leidingen en koppelingen te maken.
Moet nog even een paar dingen bestellen om het te maken zoals ik wil. :)

Hoop toch rond het begin van de lente weer te kunnen rijden!
« Laatst bewerkt op: 10 jan 2016, 09:50 door peterrr »
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

Offline peterrr

  • Katana
  • *****
  • Berichten: 931
  • Geslacht: Man
    • GSX1100SZ
Re: peterrr popup special
« Reactie #148 Gepost op: 10 jan 2016, 20:45 »
Ik was net nog even aan het prutsen met de popup na het idee van Arnout van het gebruiken van de kelkjes van het originele luchtfilterhuis..




De buitenste 2 zijn net iets korter en neigen wat naar binnen, maar de middelste zijn recht, en ik dacht als ik daar nou 2 extra van regel en die RamAir sokjes overheen doe dat het dan misschien wel gaat passen.
Ik hoor het graag als ik er naast zit met mijn idee :)

Had de K&N's van de Gixxer ook geprobeerd, (RU2922 dacht ik, wat ze ook voorschrijven voor de GSXF)
En dat past echt niet mooi, krijg ze er amper op, en niet goed vast..
« Laatst bewerkt op: 10 jan 2016, 20:49 door peterrr »
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

Offline peterrr

  • Katana
  • *****
  • Berichten: 931
  • Geslacht: Man
    • GSX1100SZ
Re: peterrr popup special
« Reactie #149 Gepost op: 19 jan 2016, 19:31 »
RamAir past :D



Nu nog hopen dat de kwaliteit ook goed is, ik heb ze nog nooit gebruikt.
Iemand hier ervaring met dit merk?
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL