popup control unit

Nieuws:

 

Auteur Topic: popup control unit  (gelezen 3312 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

  • *****
12 apr 2014, 21:28
Ik kwam dit op het forum tegen van de Engelse Katanaclub.

Het is een schema van een Japanner die een vervanger heeft gemaakt voor de control unit die de koplamp aanstuurt van de popup koplamp.

Dat zwarte relaiskastje wat er op zit gaat nog wel eens kapot, is lastig te vinden en als je er 1 vind is hij niet goedkoop.

Zoals ik het zie zijn het 2 relais, 2 diode's en een stekker.

Heb het verder nog niet uitgedokterd, maar het is een vervanging voor de popups MET een lichtschakelaar.
De popups uit bijvoorbeeld Canada hebben geen lichtschakelaar, en bij deze modellen zijn de conrol units anders geschakeld.

Hoe,, dat weet ik nog niet,, maar het staat op het lijstje om nog eens mee bezig te gaan aangezien ik mijne nog een keer wil veranderen dat ik de lamp tijdens het rijden dicht wil kunnen doen.



GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
13 apr 2014, 19:08
Hmm.. weer een control unit die de geest geeft.. Al dat soort spul van Suzuki lijkt kapot te gaan vroeg of laat..  ::)
Anyway, het kastje is idd wellicht relatief eenvoudig voor iets anders te vervangen..
Was bezig de schemaatjes van de klaplampbedrading uit de manual over te copieeren om e.e.a. overzichtelijker te maken, maar Photosoep klapte er plotseling uit..  >:( (niet tussentijds gesaved natuurlijk..  ::)) Naja, wellicht vanavond nog een poging wagen..

Canadese versie verschilt trws in dat deze de de klaplamp niet inschakelt bij indrukken van de "passing switch", vlgs het wrkpltshndbk..
                                        .. . . .  .  .   .