..Frame en blok en tank van een SV1000. Kuip van een Katana en de rest ook van andere motoren of zelf gemaakt. Dus misschien mag ik die wel hier plaatsen?
Geining ding, en vind het niet eens zo verkeerd ogen.

Ik meen me vaag eerder een foto van een zelfde combinatie ergens gezien te hebben. Wellicht was dat deze?
Frame en tank (en wrs ook het blok) zijn trws van een TL1000R, niet van een SV!
![lecture [lecture]](http://www.katanaclub.nl/forum/Smileys/yabb/lecture.gif)
Bij het zoeken naar beeldmateriaal daarvan trws
deze fraaie raceKatana re-creatie gevonden.

Lekkende vorkpoten (allebei?) is een bummer. De oorzaak hoeft trws lang niet altijd een kapotte keerring te zijn. Alleen als er zicht- of voelbare schade aan het chroom van de binnenpoot aanwezig is, kun je daar wèl vrij zeker van uitgaan.
Een andere reden kan extreem versleten glijbussen zijn, waardoor er meer speling ontstaat dan de keerring kan opvangen.
Meest voorkomende oorzaak is vlgs mij echter gewoon opgehoopt vuil in de groef tussen de ribbels van de keerring waardoor rubber van de seal moeite heeft het af te dichten oppervlak nog te raken. Met wat kunst- en vliegwerk kun je voorzichting het vuil uit de keerring proberen te schrapen zonder de vork (of een motorblok w.b. seals uitgaande assen) uit elkaar te hoeven halen. Alleen even stofkappen loswippen en wegschuiven.
Er zijn hiervoor zelfs zgn.
seal scrapers in de handel.
Zelf had ik geen geduld om een dergelijke scraper te bestellen, en heb toen m'n eigen schrapert geknipt uit een plastic (PE?) flesje en gebruikt op de linker GSX-R1100 vorkpoot in m'n EFE. Tot eigen verrassing blijkt die sindsdien droog (of lekt iig minder hard

).
Vooral met een eigen baksel-schraper is er natuurlijk risoco op beschadiging, en kans dat je de keering alsnog moet vervangen. (Dus alleen gebruiken als er weinig te verliezen/verknoeien is).
Benzineafszettingsm
euk in de carburateurs is zeker geen zeldzaamheid, vooral als je die niet aftapt voordat je een motorfiets voor langere tijd wegzet.
Ik heb sowieso de indruk dat het duurdere sap aan de pomp daadwerkelijk minder troep in de carburateur achterlaat. (Dus vooral ook in aanloop voor langere stalling dan het premium spul (Superplus, ultimate 98, excellium, of tenminste E5) tanken. Is sowieso ook beter voor de rubbers.
Afgebroken pootje van de vlotterdinges is idd balen.
![knife [knife]](http://www.katanaclub.nl/forum/Smileys/yabb/knife.gif)
Qua reparatie daarvan ben ik eerder op internet allerlei meer- of minder geslaagde versies tegengekomen. Dus ideeën genoeg. Zelf nog geen ervaring mee trws..