Panzergrau past bij jou 7,5

Nieuws:

 

Auteur Topic: Panzergrau past bij jou 7,5  (gelezen 120218 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

  • *****
21 mrt 2024, 09:12
Goed bezig Kees! mooi dat de pantzerkat rijd  [tu]
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
25 mrt 2024, 21:09
..
Via andere bronnen vernomen dat bij Heiden Tuning Yammie kranen voor XS 650 met minimale aanpassingen zouden moeten passen en goed zouden moeten zijn. In ieder geval geen vacuüm kraan.
..

Aha.. Dat een XS650 een aan-uit-res kraan heeft die op Suzuki-tanks (met bouten hoh 44mm) past is erg nuttige info.  [tu]
W.d.b. schoot me nog te binnen wel'ns op OSS gelezen te hebben dat (ook) op een Yamahaha R6 een dergelijke eenvoudige benzinekraan zit. Bij nader nasnuffelen online lijkt dat te kloppen, maar alleen voor het eerste/oorspronkelijke model. En die kraan lijkt ook op (sommige?) R1's en Thundercats (en thunderaces?) gemonteerd te zijn.
100% bevestiging heb ik echter nog niet kunnen vinden.

Anyway.. Mooie (web)shop die Heiden tuning! Het verbaast me wel dat er voor dit Yamaha-specialisme een markt is. Maar als je wereldwijd de enige bent, valt er wellicht toch wat mee te verdienen. W.d.b. zou je ook een luchtgekoelde-GSX/Kat-shop wensen die in de buurt gevestigd is.. 
                                            Geen foto's in bovenstaand bericht zichtbaar nie? Verander dan in de URL https naar http!                  .. . . .  .  .   .

  • ****
25 mrt 2024, 22:32
De gaten van de grondplaat van de kraan zijn hoh 46mm, dus er moet even iets worden gevijld. Kraan zit er inmiddels los/vast op. Ik zal een foto maken als het er definief op zit. Maar ik moest wat coating wegbreken. Oude eigen geknutselde kraan zat niet alleen in de adapterplaat maar ook in de coating getapt. En die stukjes liggen nu in de tank samen met 1l benzine die er met de oude kraan nooit gewoon uit wil lopen. Uiteraard wil ik die coatingbrokstukjes eruit hebben. Ik wil dat er niet in de garage uit laten lopen ivm de verstandhouding met de bovenburen.....
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • ****
31 mrt 2024, 20:48
Gisteren de tank leeggemaakt. Kraan gemonteerd:



Nou ff moed verzamelen om de lekkage's van kleppendeksel en carbs op te lossen.....
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • ****
27 sep 2024, 21:03
Inmiddels (mag wel ook zo ondertussen  [knife]) is de pzr kat voorzien van nieuwe lijnboornokkeasuite indrubbertjes. Toen ik de oude eruit had gehaald en met de nieuwe vergeleek voelde ik nou niet brizar veel verschil. Maar goed. Het verschil is dus dat het nu niet meer lekt. Ook de benzine lekkage is verholpen door de vlotterzittingen met een wattenstaafje op een accutol te polijsten. Kortom er kan gereden worden.
Schakelen gaat best goed zo, alleen de voorrem werkte beroerd. Zal wel olie in de blokken zijn getrokken. Nou kan je dat er wel uitsoken met een brander, maar toch maar gewoon nieuwe remblokken gekocht. Zo'n CBR900 rem zou toch behoorlijk moeten remmen nietwaar? En remmen zijn toch ook wel -ahum- eningszinds belangrijk.

Voor het praktische moet er een tellertje op. Ben nu een Acewell die op de Inazuma van Peter zat erop aan het prullen. Steuntje voor de km opnemer gemaakt en een steuntje voor het contactslot en de teller. Morgen eens aansluiten.

Voor het mooi zal er ook iets aan de vering achter moeten veranderen. De veervoorspanning is veel te hoog. Nou staat die op max. Maar minder kan niet, want dan zakt de kraag van de schokbreker. En dat kan niet met de uitlaat. Ik zal daar eens een detailfoto van maken.

Goed the beast is alive.
Nog een paar plaatjes voor de opfleuring:





GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
28 sep 2024, 21:28
Ha.. Goed werk met aanpakken van de aandachtspuntjes  [tu]
Dergelijke kleine klusjes zijn altijd vervelend, en blijven daarom lang liggen.

Nog niet gereden met de nieuwe remblokken? Fajjerbleed remspul is ondertussen trws ook niet meer vergelijkbaar met wat er op huidige sportmotoren geschroefd wordt, maar bij twijfel over remblokken idd altijd nieuwe kopen.

Voor het mooi zal er ook iets aan de vering achter moeten veranderen. De veervoorspanning is veel te hoog. Nou staat die op max. Maar minder kan niet, want dan zakt de kraag van de schokbreker. En dat kan niet met de uitlaat. Ik zal daar eens een detailfoto van maken.

Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Op de foto lijkt het alsof de uitlaat totaan de demper uit één geheel bestaat, en er w.d.b. dus qua passing niet zo eenvoudig wat gewijzigd kan worden. Snelste beun-oplossing is òf een deuk slaan in de uitlaatpijp t.h.v. de schokdemper òf een stukje van de voorspanner afslijpen..? Anders m.b.v. een forse brander toch proberen de vorm/positie van de uitlaatpijp aan te passen.. Maar dat lijkt een hele klus.  :-\
                                            Geen foto's in bovenstaand bericht zichtbaar nie? Verander dan in de URL https naar http!                  .. . . .  .  .   .

  • ****
30 sep 2024, 10:17
Mooi dat er weer leven inzit...  [tu]
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-2xKatanaGSX1100S-Inazuma1200-HarrisMag2-HarrisMag4-BakkerGS1000-JMCGSXR1216-MotoMartinGSX1100-AMC1100-BimotaYB8-UPSSR750R-4xGSXR1100M-GSXR1100J-GSXR1100W-4xGSX1100ET-5xGSX1100EF-2xGS1000S-GS1000C-GSX1400Turbo-GSX1400ET

  • ****
8 nov 2025, 20:14
Na het een en ander gereden te hebben bleek de voorvork lek, dus via het interweb een paar andere vorkpoten gescoord. Weet je zeker dat ze helemaal ok zijn? Ja hoor........

Bijna helemaal goed dan....

Beetje lek zal ik maar zeggen. Niks aan de hand, maar dan moet je er wel wat aan doen. Eerst de oude poten er maar weer in, en ja, toen bleef het ding vooral staan, want tijd om te rijden en niet om te sleutelen en zo..........
Dus toen ik haar weer wakker wilde maken, wilde het voor geen meter meer rijden.
Met de choke erop nog net. Dus de carbs er maar weer af.

Soort harde troep op de gasnaalden:

Na enig poetswerk dit er weer afgekregen.
Ik vind het vreemd dat die na stilstand dat zich juist daar vorm. Ik zou denken dat dit zich boven het benzine niveau in de vlotterbak bevind?
Ook brak er weer een pootje van de dit keer 3e carburateur scharnierpen bevestigingsdinges af.
En die moeten los om bij de vlotternaalden te komen. Daar moest ik bij want lek nadat ik de boel uit elkaar had gehad.
Grom. No ja, repareren maar weer dan. Nou ff geen zin in cq moed verzamelen.

Vandaag naar Bodegraven geweest, kijken wat al die mooie nieuwe glimmende dingen kosten en eens kijken voor een andere helm.
Meestal verwacht je buiten niet veel meer dan standaard met als optie een blerpijp aan te treffen.
Ik schrok bijna van een Katana achtig ding. Uiteraard kan ie eigenlijk niet hier. Maar goed, het is wel een Suzuki, maar dan wel V-twin. In vond het toch wel een fraai verbouwd exemplaar van iemand uit Gorinchem. Frame en blok en tank van een SV1000. Kuip van een Katana en de rest ook van andere motoren of zelf gemaakt. Dus misschien mag ik die wel hier plaatsen?

GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
9 nov 2025, 19:34
..Frame en blok en tank van een SV1000. Kuip van een Katana en de rest ook van andere motoren of zelf gemaakt. Dus misschien mag ik die wel hier plaatsen?

Geining ding, en vind het niet eens zo verkeerd ogen.  :D Ik meen me vaag eerder een foto van een zelfde combinatie ergens gezien te hebben. Wellicht was dat deze?
Frame en tank (en wrs ook het blok) zijn trws van een TL1000R, niet van een SV!  [lecture]

Bij het zoeken naar beeldmateriaal daarvan trws deze fraaie raceKatana re-creatie gevonden.  8)

Lekkende vorkpoten (allebei?) is een bummer. De oorzaak hoeft trws lang niet altijd  een kapotte keerring te zijn. Alleen als er zicht- of voelbare schade aan het chroom van de binnenpoot aanwezig is, kun je daar wèl vrij zeker van uitgaan.
Een andere reden kan extreem versleten glijbussen zijn, waardoor er meer speling ontstaat dan de keerring kan opvangen.
Meest voorkomende oorzaak is vlgs mij echter gewoon opgehoopt vuil in de groef tussen de ribbels van de keerring waardoor rubber van de seal moeite heeft het af te dichten oppervlak nog te raken. Met wat kunst- en vliegwerk kun je voorzichting het vuil uit de keerring proberen te schrapen zonder de vork (of een motorblok w.b. seals uitgaande assen) uit elkaar te hoeven halen. Alleen even stofkappen loswippen en wegschuiven.
Er zijn hiervoor zelfs zgn. seal scrapers in de handel.
Zelf had ik geen geduld om een dergelijke scraper te bestellen, en heb toen m'n eigen schrapert geknipt uit een plastic (PE?) flesje en gebruikt op de linker GSX-R1100 vorkpoot in m'n EFE. Tot eigen verrassing blijkt die sindsdien droog (of lekt iig minder hard  ;) ).
Vooral met een eigen baksel-schraper is er natuurlijk risoco op beschadiging, en kans dat je de keering alsnog moet vervangen. (Dus alleen gebruiken als er weinig te verliezen/verknoeien is).

Benzineafszettingsm euk in de carburateurs is zeker geen zeldzaamheid, vooral als je die niet aftapt voordat je een motorfiets voor langere tijd wegzet.
Ik heb sowieso de indruk dat het duurdere sap aan de pomp daadwerkelijk minder troep in de carburateur achterlaat. (Dus vooral ook in aanloop voor langere stalling dan het premium spul (Superplus, ultimate 98, excellium, of tenminste E5) tanken. Is sowieso ook beter voor de rubbers.

Afgebroken pootje van de vlotterdinges is idd balen. [knife] Qua reparatie daarvan ben ik eerder op internet allerlei meer- of minder geslaagde versies tegengekomen. Dus ideeën genoeg. Zelf nog geen ervaring mee trws..
                                            Geen foto's in bovenstaand bericht zichtbaar nie? Verander dan in de URL https naar http!                  .. . . .  .  .   .