Nieuws:

 

Recente berichten

Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10
41
Projecten / Re: Eindelijk een Katana
« Laatste bericht door tomcat Gepost op 22 dec 2024, 20:57 »
Ja, dingen die langzaam veranderen merk je niet zo snel.......dus vandaag maar eens preventief een en ander nagekeken. Er zaten toch enkele motorophangschetspl aatbevestingsbouten niet echt meer vast. Blijkbaar moet ik die toch wat vaker checken. Van de bevestigingsbout linksonder ontbrak zelfs een moer. :o Dat is een plaatje met schroefdraad zodat je die niet met een sleutel hoeft tegen te houden. M10x1,25 zo te zien. Diverse pogingen gedaan om zo'n zelfde moer/plaatje daar te bevestigen. Kom je met gemonteerde uitlaat bijna niet bij. Niet echt zin om de complete uitlaat te demonteren. Uiteindelijk maar "gewone" M10x1,25 moer uit de verzamelbak japanse bouten en moeren van slopers gehaald en deze aan een ringsleutel geplakt met tape. Was toch wel een behoorlijk gevecht. Moraal van het verhaal: vaker een en ander checken.....

Goed, rest mij nog iedereen fijne kerstdagen en veel veilige Katana-kilometers in het komende jaar toe te wensen.

42
Projecten / Re: originele GSX1100S
« Laatste bericht door peterrr Gepost op 16 dec 2024, 21:21 »
Ja dat inklemmen met de werkbank werkt voor mij beter, als ik die tool onderaan de klep deed gleed ie er vaak af, de methode incl werkbank werkte stabieler.
 ;D
43
Projecten / Re: originele GSX1100S
« Laatste bericht door arnout Gepost op 16 dec 2024, 19:41 »
..Nu is alles weer netjes.

Dat ziet er weer piekfijn uit!  [tu]

Klep(de)monteermethode inclusief inklemmen werkblad kende ik zelf echter nog niet :D, maar ongetwijfeld zal dit een bepaald voordeel hebben (?)
44
Projecten / Re: originele GSX1100S
« Laatste bericht door peterrr Gepost op 15 dec 2024, 20:59 »
En dan dacht ik mooi alles ff in elkaar te zetten zodat het blok af zou zijn....
Mooi niet, ik miste die 2 paspennetjes die de kop met het cilinderblok verbinden..
Nu weer ff wachten op CMSnl  ;D
45
Projecten / Re: originele GSX1100S
« Laatste bericht door peterrr Gepost op 15 dec 2024, 20:53 »
En uiteraard na het monteren van alles even de kop een nieuw likje VHT verf gegeven.

46
Projecten / Re: originele GSX1100S
« Laatste bericht door peterrr Gepost op 15 dec 2024, 20:51 »
Het heeft lang geduurd maar ik heb het project weer een klein beetje opgepakt.
Het liep even spaak op de kleppen, en dan met name de zittingen. Als je de kleppen ingeschuurd hebt zie je een randje, en dat randje was te groot.
Volgens het boekje moest ik de klepzittingen opnieuw in (laten) slijpen.

Uit eindelijk toch besloten dit te laten doen bij LMR motorrevisie in Leeuwarden (aardige lui)
de kop is gevlakt, nieuwe kleppen er in en de klepzittingen opnieuw gefreesd. Nu is alles weer netjes.

47
Evenementen / Re: Eurokat 11.august 2024. Holland!!!!
« Laatste bericht door tomcat Gepost op 9 dec 2024, 22:23 »
This is what I have seen.
I was with my Klapkat GSX 750 SF from 1985
On teh way to Siebengewald:



And on my way home:



It was the first time I attended the Katana Meeting Eurokat, and I thought it was very nice to see all those bikes and talk to people. My thanks to the organization.
48
Evenementen / Re: Eurokat 11.august 2024. Holland!!!!
« Laatste bericht door tomcat Gepost op 9 dec 2024, 22:16 »
Suzuki GSX R 1100

49
Evenementen / Re: Eurokat 11.august 2024. Holland!!!!
« Laatste bericht door tomcat Gepost op 9 dec 2024, 06:43 »
An old Suzuki GSX R 750 oilcooled:



50
Evenementen / Re: Eurokat 11.august 2024. Holland!!!!
« Laatste bericht door tomcat Gepost op 8 dec 2024, 21:52 »
Other non-Kat bikes, not even Suzuki....






Lets switch to Suzuki:

GS 1100 G


GSX 1400


And an Oil cooled GSF 1200 S Bandit (don't know why, but I like it a lot)



Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10