Zit er een slotje in de tankdop.
Zo niet, dan is een ontluchting wellicht een goed idee.
De bijgeleverde silicone-achtige pakking begon wel na een jaartje te zweten.
Zelf maar een pakking geknipt van benzine bestendig rubber.
Mooi die binnenring ( heb zelf 2 "halfjes" binnenin)ziet er goed uit hmm? (had 'm bijna over m'n linkerschouder gegooid toen 'ie af was.. :D) ..jammer dat'ie onzichtbaar in de tank verdwijnt..
Heeeeeeee kijk nou, de Engelse bevestigingsmethode ;Dsure, niks mis mee toch? :P
volgende stap laat zich raden: de bevestiging van de rempomp zelf..
goed.. "reserve" EFE blokje is binnen!
(http://www.gsx1100.com/pic/skizzokat-efe-blok.jpg)
Bekend blok! ;D Loopt als de duivel!
Ik heb na veel speurwerk de efe klepdekselpakking gevonden Arnout!
Hij zit al in een doosje, morgen gaat ie op de post!
Chris
Ik heb na veel speurwerk de efe klepdekselpakking gevonden Arnout!
Mooie shizzle 8)en best wel dure shizzle voor een paar gebruikte stepjes.. :-X
Kijk, zit je ff in een winterslaap en heeft ie zn Kat al bijna klaar !
Kijk, zit je ff in een winterslaap en heeft ie zn Kat al bijna klaar !
euhm.. ::) nouwuh.. de moeilijkste dingen zijn wellicht al gedaan, maar als ik de lange lijst met dingen-die-nog-moeten-gebeuren bekijk word ik effe niet helemaal goed.. :-X ;)
nu bezig met een alternatieve tankbevesting.. niet alleen wijkt de Katana-tankophanging af van die van de ET/EX, maar sowieso heb ik daar al (ooit eens) frameverstevigingsb uizen ingelast, die flink in de weg zitten.. na wat nauwkeurig aanpaswerk (hamer) paste de tank iig op het frame maar is de manouvreerruimte te beperkt voor een traditionele ophanging..
heb nu wat bedacht, maar het wordt wrs trial&error om dat helemaal goed te krijgen..
Zonder formeergas verbrand het moedermateriaal bijna zeker.
Wat betreft moeilijk bereikbare plekjes,je kunt je electrode wel 10 tot 15 mm soms zelfs 20mm laten uitsteken(alleen ff de liters per minuut omhoog draaien).
Ha,ja voetpedaal is idd mooi,ik heb mischien nog wel ergens mijn oude theorie boeken....zal ze's opzoeken,staat een hoop in.....
Weer creatief bezig zie ik!
zeg,, azijnbad en ontroestmeuk... ik wist niet dat azijn zo goed onderdeeltjes kon schoonmaken? is het gewoon gemengd met warm water? en wat voor ontroestmeuk heb je gebruikt?
Is bij mij ook afgebroken, nu nog even de moed verzamelen om je na te doen :)
Buddy-ontgrendelig via chokeknop ?
Maarruh, choke-knop? We hebben toch al een paar andere schakelaars over op de Kat ::)
je kunt ook de "roerplastics" gebruiken die bijna elke kantine heeft.
dan krijg je een koffiekatana ;D ;D ;D
..daar wil ik stiekem de specs wel van hebben als dat mag dan kan ik dat ook bouwen 8)
en toch maar wat verstevigingen boven de nieuwe schokdemperophangpu nten toegevoegd..Lijkt me gezien alle verkeersdrempels en slechte wegdekken geen overbodige luxe (helaas). Ziet er goed uit allemaal. Zeker die cockpit is echt klasse zo met die versnellingsindicat or. Heel mooi gemaakt allemaal. Mijn petje af!!!
Welke fles heb je en hoeveel liters per minuut knal je er doorheen dan?
..heb je dat al lang uitgeplozen...
Lijkt me gezien alle verkeersdrempels en slechte wegdekken geen overbodige luxe (helaas). Ziet er goed uit allemaal. Zeker die cockpit is echt klasse zo met die versnellingsindicat or...
Ga je als vervanging van de standaard accu.. die losse batterijen gebruiken?
apart idee, ben benieuwd :)
Gaat goed he... :)
Heb zo'n beetje mn buddy onderkant afgeplaat met dat zwarte recycle-plastic.
Buigzaam, sterk en makelijk op maat te zagen/snijden.
Barst ook niet als je het hard vastschroeft.
Gebruik het om grotere jas(kindervoet)beschermers voor fietsen van te maken.
Heb nog wel een stukkie voor je liggen ;)
ondertussen trws weer de zaag gezet in het frame.. kon het niet laten om bepaalde pijpjes toch te vervangen/verbeteren..
Nice!
Welk programma was dat?
..spuiten en rijden !
nu nog een beugeltje voor de kabel van het buddyslot maken..
Had je 'm niet beter kunnen laten (ijs-)stralen?
aiii.. hierbij een grote druiper veroorzaakt
Altijd beter dan er 1 oplopen ;D
LOL Daan!
Arnout;
moet je niet nog iets extra bracen aan het frame? Ik heb me laten vertellen dat het deel bracing bij het achterste deel van de benzinetank heel belangrijk is!
Hmm teruglezend snap ik het zelluf ook niet meer - Korsakoff anyone?
Had je 'm niet beter kunnen laten (ijs-)stralen?
laten stralen was natuurlijk veel sneller geweest, maar heb geen 4-wielig transportmiddel tot mijn beschikking om het ding ergens langs te brengen&halen..
"ijs-stralen"? ..wasdattan? ???
anyway.. freempje inmiddels schoongetold en ook in de primer gezet.. (aiii.. hierbij een grote druiper veroorzaakt.. :( moet het spul eerst goed laten drogen voordat 'ie weggeschuurd kan worden..)
aiii.. hierbij een grote druiper veroorzaakt
Altijd beter dan er 1 oplopen ;D
Als er een ''vind ik leuk'' knoppie was op dit forum had ik em nu ingerukt ;D ;D
..
moet je niet nog iets extra bracen aan het frame? Ik heb me laten vertellen dat het deel bracing bij het achterste deel van de benzinetank heel belangrijk is!
..
In de bocht naar beneden bedoel je? Zo ongeveer boven de carburateurs?
De Yoshi-Kat heeft daar wel een versteviging...
..
Maarruh, zo'n frame past toch gewoon achterop de motor ;D
Had je 'm niet beter kunnen laten (ijs-)stralen?..
"ijs-stralen"? ..wasdattan? ???
IJsstralen is net als conventioneel stralen met grit. Het woord zegt het al, in plaats van grit gebruiken ze ijs. Zelfde werking, alleen minder last van "tekening" en een stuk minder troep... [tu]
ah.. ja, klinkt logisch nu je het uitlegt.. ;D
maar dat ijs zal op een gegeven moment toch gaan smelten (door wrijving of gewoon door omgevingswarmte) neem ik aan? ..water en blank staal geeft vlgs mij een roestbende.. toch? ???
Yoshimura zal het toch niet voor niks doen...
Denk dat die mensen er toch wel iets verstand van hebben, gok ik?
Maarruh, wat heb je allemaal met dat frame gedaan :o
Crossmotor geweest ofzo? ;D
..roestbende.. toch? ???..
Maar schoon/droog spuiten, afdrogen, verwarmen, etc. zijn natuurlijk mogelijkheden...
Op de Katana 1135R zit daar een versteviging....heb je daar een plaatje van?
..maar zoveel ervaring als er bij Yoshi zit, zal er bij ons, sterker nog, bij geen enkele particulier ooit zitten... (hoewel daar ook genoeg kennis is) En daar zullen ze inderdaad ook door schade en schande wijs geworden zijn ;D..yups.. kunnen wij ons voordeel weer mee doen.. ;D maar zo gaat dat met 95% van de technische ontwikkelingen: uitgevonden en getest op het circuit..
Denk niet dat je het merkt op de weg, of er nu wel of niet een versteviging zit daar...
Ik rij dagelijks op een DR600, een GSX frame is voor mij al stijf genoeg
Here you are:
..zit eraan te denken om daarvoor een soort motorbok te gaan maken zodat je er tenminste een beetje goed bij kunt zonder steeds over de grond te moeten kruipen.. maar of dat de tijd en moeite waard is moet ik nog beslissen.. want universele verrijdbare motorbokken zijn voor relatief weinig geld gewoon te koop..
Heb je nog een potkrikkie nodig Arnout? Ik heb er nog 1 of 2 in mijn kast liggen op mijn werk, geschikt voor gewicht van jeeps en vrachtwagens dus mocht je er nog 1 nodig hebben geef je maar een gil 8)
(Wiseco zuiger-)pen8)
Geweldig, zo hoort het, gebruiken wat je hebt!
vakmanschap toppie ziet er profesioneel uit
Dat is een mooi bouwwerk geworden. Hopelijk heb je d'r veel profijt van.
"een proxxon aangeschaft ter vervamging van de dremelt, en geexperimenteerd met scotch-pad-schuur-opzetstukjesm om aankoek tussen de koelribben te verwijderen."
Kun je van dat ding eens een fotootje maken? Ik denk dat ik binnenkort ook aankoek tussen de koelribben moet verwijderen........ .
het motorbok-ding is nu dan eindelijk af..
Hoop dat je em heel weinig hoeft te gebruiken ;)
..steek/ring sleutel kwijtgeraakt na een kleppenstelbeurt ?
..effe met wat anders begonnen.. nl. een restauratie poging van het ontstekingsspoeltje szijdeksel..
Al enig idee waar die troep in de zeef vandaan gekomen is.....?
zohee daar zat een hoop meuk in, in dat zeefje :o
Misschien moet ik bij de mijne ook maar eens kijken 8)
De enige reparatie die we er ooit aan gedaan hebben was de startkoppeling.
Die valschade is denk ik van de evil Knievel uit Drenthe waar k em ooit eens heb opgehaald.
..Startkoppeling was goed stuk toen,ben nog wel ff aan 't zoeken geweest om een stel
passende tandwielen te vinden.
..hebben m wel een keer of tig opengehad..
..wat heb je precies? zo'n klein handding waarmee je onder andere staal en ook alu kan lassen? met electroden?
10L fles gaat ook prima achter op de motor..
Rotterdam ligt ook wel erg dicht bij Zeeland...te dicht, als je 't mij vraagt.. :-X
Gasflessen zijn eng ofzo ::)ha.. argon is zo'n beetje 't veiligste spul dat je in 'n gasfles kunt doen.. ::) juist omdat 't niet wil reageren wordt het voor lassen gebruikt ("inert" enzo)....
(wel met een speciaal voor dit doel gemaakte steun)hmmm.. heb weleens gedacht aan een bagagerekje om meer zooi mee te kunnen nemen.. en dan in het bijzonder aan 1 die in de plaats zou kunnen komen voor het duo-gedeelte van de buddy van m'n EFE.. heb dat weleens bij zo'n BMW GS (http://swotti.starmedia.com/tmp/swotti/cacheYM13IHIXMJAWZ3M=QXV0B21VDGLVBI1NB3RVCMJPA2VZ/imgBMW%20R1200GS4.jpg) gezien en dat zag er wel handig uit..
ziet er toch heel netjes uit arnout [tu] [tu] [tu]. mooi kleurtje hoor zwart.
Gettingtheregettingtheregettingthere.....
..effe wat carbs en uitlaatje erop schroeven, wat dradenspul op de ontsteking aansluiten, acceptable bougies opsnorren, en zien wat er gebeurt.. ;)
..anders staat je hele toko vol met uitlaatgassen ..
Wat vonden de buren ervan? ???
..geheel zonder !! enige vorm van uitlaten....
Maar mooi dat ie het doet! Geeft de burger weer moed en vertrouwen om verder te gaan..
..wat hier boven staat van de schuurpads voor de dremel dat snap ik nog even niet.
Ik gebruik van de ronde schuurbandjes van skill..
Vind een zijdeglans frame een stuk fraaier dan hoogglans..
Al enig idee welke kleur 't plastic en de tank gaan worden....?
...kan eigenlijk alleen maar grijs zijn natuurlijk.. ;)
Hebbie die boor nou expres zo neer gelegd op de krant? (...weer tijd om ..te genieten)
Wel dat kleine kettinggeleidewielt je vastdraaien, he [devil]
..Raakt het schildersplakband halverwege het zagen los..
Niveautje weer, erg demotiverend voor ons gewoon ploeterende zielen... [tu]En dat zeg jij ;D
Niveautje weer, erg demotiverend voor ons gewoon ploeterende zielen... [tu]En dat zeg jij ;D
kijkt eens ff aan, nu begint het echt wat te lijken ;D
Ik moet ook eens een setje van die velgen op de kop tikken, ik vind ze heel goed staan die astralites.
ik ga gelijk even op jacht [devil]
..toch ietsje krom getrokken.. :-\ is jammer, maar was te verwachten.. zal met de lagerpers het ding proberen weer recht te krijgen..
bij een duitsche webshop wellicht wat gevonden..
Hebben in de jaren 80 natuurlijk veel ervaring opgedaan met die kunstlederen rock-stretchbroeken :D ....
basketweave-achtig spul
..stukkie op de Vehikelbeurs.. ..geperforeerd ook nog.
..voorste of achterste stuk van het zadel zou moeten.
..ontplofte de naaimachine.
Zie ik daar nou restanten ESD uitlaatbus op de achtergrond van de draaibank ;)
wil binnenkort aan het achterwiel beginnen (remschijf ophanging, tandwieldrager/aslagering, klauwsteun,.. blablabla..
..bleek 2 nokjes aan de klauw over het hoofd gezien te hebben.. ::) ..moet dus nog effe wat vijlen voordat 'ie goed gaat passen..
..effe wat carbs en uitlaatje erop schroeven, wat dradenspul op de ontsteking aansluiten, acceptable bougies opsnorren, en zien wat er gebeurt.. ;)
okeedan.. blokkie loopt..! [yes]
(http://www.gsx1100.com/pic/skizzokat-EFE-startonstand.jpg)
na een minuutje lopen geen zichtbare olielekken, rare geluidjes of watdannook.. wel een aardig rookgordijn, maar dat kwam van de uitlaatbochten af.. (was vergeten dat ik die ooit had ingespoten met olie/wd40 tegen de roest in opslag.. ::))
right.. weer een mini-succesje verder, en de motorbloklak meteen ook een stukje uitgehard..
okeedan.. blokkie loopt..! [yes]Goed blok jonguh.
..de oude naaf/ketingwieldrager.. ga daar eerst nog flink wat materiaal afdraaien want het is een loodzwaar ding.. :o
Ach Arnout nou niet alles even effe doen dan ben je zo snel klaar , neem gerust de tijd
Ach Arnout nou niet alles even effe doen dan ben je zo snel klaar , neem gerust de tijd
Eind mei, deadline,, ritje duitsland [yes] [yes] [yes] [yes] [whip] [whip] [whip]
Respect [tu]ach.. als je maar lang genoeg blijf proberen lukt er altijd wel wat.. ;D
..Snap alleen niet waarom je de verankering nou juist op die nippelplek wilde hebben.
Aan de inbusbout remklauw/klauwbev. had toch een stuk simpeller geweest. ???
Diep respect weer! [yes]
Mooi werk [tu]
Dempersteun japanse stijl ?
Mooi werk [tu]
Dempersteun japanse stijl ?
KWIJL
Dempersteun japanse stijl ?
Ook nog ruimte voor een lunchpakket achter de electra zo te zien.
Vind die Triphylietcellen wel verdacht veel op dynamietstaven lijken.
Toch geen rare ideologien opgedaan lately ?
..
He Arnout werk je eigenlijk nog wel voor een baas dwz in loondienst ,ik zou het wel weten als ik jou was uitvinder of zoiets [tu]
Een beetje esthetische knipper vinden viel mij nog tegen trwns :-[
aan de voorkant is het plan om oranje ledjes in de "rugzijde" van de spiegels te proppen.. wordt lastig want de inmiddels aangeschafte spiegeltjes zijn vrij dun..
Maar heb je er nu een spanningsregel ic voorgezet in de spiegel? En is dat andere monta-printje een electronische clignateur?
Oh, en laatste vraag, hoe gaat dat straks allemaal door de zojuist vers aangekondigde >:( motor-amk keuring komen?
bladerdebladereffeterugzoeken 7809.. ledjes moeten elk 2,2V hebben, dus 2 series van 4 leds parallel.. (..is 8,8V, is close enough.. ;))
Oh, en laatste vraag, hoe gaat dat straks allemaal door de zojuist vers aangekondigde >:( motor-amk keuring komen?http://www.anwbmotor.nl/nieuws/meerderheid-europarlement-stemt-met-apk-voor-motoren
[outrage modus]
WAAATT? :o >:( ..en in de laatste kaaennemvee-nieuwsbrief stond nog trots vermeld dat die motor-apk er niet zou komen..!
[/outrage modus]
Eeh, ik denk 2 series parallel, van 4 leds in serie....
De vraag is hoe gaat men, als het allemaal doorgaat, keuren. Net zoals de tuv? Dan wordt het lastig met de special-bouw, zeker als ze wat nieuwer zijn denk ik zo.
Dat ziet er mooi uit hoor!
nu nog te doen w.b. electrospul is plaatsen remlichtschakelaar achterrem (wil een voorremschakelaar hiervoor gebruiken), achterknipperlichte n uitzoeken (wrs led-stripjes aan weerszijden nmmrplt), en steuntje en spnngsrglrs voor het achterlicht..
De eerste proefrit is niet ver weg meer Arnout!
ah.. tja, moet nog eerst wat plaatwerk op denk ik.. ;) ..dus dat wordt schuren komende tijd..
wellicht binnenkort een vervolg aan geven..
hierna verder gegaan met plamuren/schuren/primeren/etc van het kontje.. da's nog niet af.. :-\ (nog wat putjes gespot, dus overnieuw..)
je gaat hem grijs maken toch Arnout?
..tip..
kuipje zit tijdelijk op de Kat gemonteerd om de mogelijkheden om daarin een catchtankje te verstoppen te onderzoeken.. ga mogelijk iets van luchtfilterkasten-plestic inelkaar zetten..
testdingetje van karton om de vorm te bepalen.. hmmm..
Now that's what I call a smart solution! [yes] [tu] Maybe you could give it a heatshield from some aluminium covered glass fibre stuff?
bij het plaatsen van het kuipje bleek trws ook al snel dat de klokken te laag hangen en de stekker hiervan de kuiprand raakt.. :(
(http://www.gsx1100.com/pic/skizzokat-clocks-low.jpg)
simpelste oplossing is wrs om wat alu van de 2 M8 ophangpunten onder de kroonplaat te verwijderen..
mooi grijs kleurtje Arnout, gaan ook nog Suzuki stickers op neem ik aan?
..maar vrees dat ik eerst de blanke laklaag op de tank moet "repareren".. de lijm van de elektriek-tape die ik had gebruikt om die zwarte delen te simuleren/uitproberen heeft nl. de lak opgelost.. [knife]
metallic laag eronder lijkt nog intact gelukkig, maar 'tis weer even wat extra werk om het goed te krijgen..
..ook een installatie verzinnen om de ribbels in de duogedeelte in te kunnen snoeren en vastlijmen..
inmiddels de tank licht opgeschuurd, maar echt duidelijker wordt 't niet.. morgen e.e.a. nog'es bij daglicht bekijken..
thanks guys.. ;) hey die Peterrr! ..hoe'st weer terug in de zandak?
..nog 10 weken te gaan... dan ook weer katanabouwen! 8)
Zeker eentje met een rood frame
..vergeten schorsing ..
Oeps, dat kan je beter niet hebben, kost je 390 pleuro's, dus geen kattepis.
..nog 10 weken te gaan... dan ook weer katanabouwen! 8)Zeker eentje met een rood frame
rood zou 'ie niet worden/blijven (toch?), maar what about een Katana volledig in "desert camo"? 8) evt. uitbreiden met een radio-antenne erop en een schep of jerrycan ofzo aan de zijkant.. :D
..of heb je je buik inmiddels wel vol van dat kleurpatroon..? :-X
..zit aan zoiets te denken, maar wel weer een hoop werk extra..Gaaf, een turn signal pop up Katana. [tu]
Maar die had je toch in je led-achterlicht kunnen maken? Twee strookjes oranje links en rechts.yep.. had idd goed gekund, en heb het ook overwogen destijds, maar ik vind dergelijke geintegreerde knipperlichten niet erg duidelijk.. :-\ daarom liever losse knpprlchtn en verder uit elkaar..
Gaaf, een turn signal pop up Katana. [tu]:D tja, hoeft niet zo moeilijk te zijn om te maken.. (met stappenmotortjes) ..maar is wel weer extra gewicht en kost een hoop tijd om uit te vogelen..
Geen knipperlichten, hand uitsteken, scheelt gewicht.
hmm.. beetje lastig remmen/gasgeven/koppelen met hand los.. :-\
Maarruh, die uitklap-knippers was dus geen grapje?
..dubbele humbuckerts :D
Het leek erop dat er een dun toplaagje op het ruitjesplastic zat wat ook die iewat donkere kleur geeft.
Je hebt zelf van die bouwpakketachtige stickers geprint (Inktjet) die je in een waterbak loshaalt en dan opplakt zoals op een bouwpakket???
(Eh, hoeveel spuitbussen zijn er inmiddels in gaan zitten??)
Nou dat zit er toch echt geweldig uit! [yes][tu] Nog bedankt voor je uitleg, weer wat geleerd.
Fijne jaarwisseling en dat de kat in 2014 maar over de Westzeedijk mag zoeven. Veel geluk en knutselvreugd gewenst.
dat is netjes spuitwerk Arnout! ik ben benieuwd wanneer ik je katana in het echt ff kan bewonderen ;D
Sowhey.... dat komt toch verdomd dicht in de buurt van Porno.
Strak werk man, ziet er vet uit zo [tu]
..
Misschien posters van laten drukken? [winky]
..
Er kan bijna een fles prik tegenaan geketst worden lijkt me ;)
je kan je haar kammen in die tank Arnout 8)
..Dus toch plaats voor 2 motoren, dat klinkt goed.
En dat van die dynamo klinkt bekend. Ik had alleen mazzel, ik was 300m van huis. Dynamo met massasluiting.....[tdown].....afgelopen zondag
Zeer netjes, Top
..timmert men er een vloertje bij..
nu bezig met de vloerrand.. als laatste volgt dan natuurlijk het underlayment + stukkie cheapo tapijt erop..
Ajeto..
Je moet er denk ik toch best behoorlijk het gas opzetten om tegen die trap op te komen. [whip]
Ben benieuwd wanneer de roll-out van je Katana gaat plaatsvinden....
Hahaha... film het even voor de zekerheid!Ik ben voor, regel ik de koffieleutjes ;D
Of we maken er een dagje van en gaan er als beste stuurlui met een bakkie bij zitten...
CitaatHahaha... film het even voor de zekerheid!Ik ben voor, regel ik de koffieleutjes ;D
Of we maken er een dagje van en gaan er als beste stuurlui met een bakkie bij zitten...
CitaatHahaha... film het even voor de zekerheid!Ik ben voor, regel ik de koffieleutjes ;D
Of we maken er een dagje van en gaan er als beste stuurlui met een bakkie bij zitten...
Wanneer kunnen we langskomen voor het spektakel Arnout
Top!
Stelde nix voor dus... ;)
right..Had dat ff gemeldt, vanmorgen nog in je achtertuin (EMC) geweest om mezelf te laten sjekken. Was dan met een heftruck gekomen ipv GSX en had daar wel ff kunnen scheppen...
deur is continu versperd door 4-wielig blik in 2 parkeervakken tegelijk.. >:(
gisteren ook m'n rug een beetje zeer gedaan met inpandige plaatswisselactie EFE en Kat.. dus dat wordt effe rust houden komende dagen.. :(Auwwwwwww :'(
daarom voor nu slechts&alleen weer een teasert.. ;)Gaaf!! Slot ziet er ook indrukwekkend uit. Nu nog een transformator zodat je van de 220 10.000 V maakt en dat eropzetten! Ziet er echt schitterend mooi uit!!!! Dus laat maar komen die posters :P
(http://www.gsx1100.com/pic/skizzokat-waiting-01.jpg)
Had dat ff gemeldt, vanmorgen nog in je achtertuin (EMC) geweest om mezelf te laten sjekken. Was dan met een heftruck gekomen ipv GSX en had daar wel ff kunnen scheppen...
Auwwwwwww :'(yep.. heb in het verleden te vaak/lang over de motor hangend gesleuteld.. :-[ nu vrij snel last bij verkeerde houding/beweging..
Slot ziet er ook indrukwekkend uit. Nu nog een transformator zodat je van de 220 10.000 V maakt en dat eropzetten!
Zeer mooi resultaat na jaren sleutelen..
..en als je de achter brug onder een hoek van 11 of 12 graden zet zal het gevoel / sturen ok zijn , de meeste achterbruggen hebben een vergelijkbare hoek
Kat met doorkijk, gaaf!
Wil hem graag in het echt bewonderen ;D
..na al die tijd sleutelen..
Kleurrijk geheel Arnout..
Hoeveel verkeersdrempels zou je tegen komen in een rondje? Te veel iig. Maar wat een geweldig gave Kat.........
-wordt vervolgd-
bij de post net de bestelde led-display-voltmeters from China gevonden.. dus dat wordt weer solderen binnenkort.. ;)
Dat is balen na al dat mooie werk, hoop dat het meevalt.
..
Is het erg of valt het bij te werken?
Wat is nu het volledige spec-sheet van deze motor (frame, blok, voorvork, remmen, shocks, carbs etc)?
- stock EFE engine with matched intake ports/manifolds
- patched up set of Mikuni RS36 + K&N "ovals", GS1000 push-pull throttle
- stock EFE ignition and coils
- Cobra header, custom made intermediate pipe, oval Hindle straight through can, diy hanger
- GSX750EX frame, heavily braced, chain clearance "cutout", repositioned swingarm pivot, modified subframe to fit Katana tail, modified Diversion side stand
- SuperDuke 990 forks, Tuono calipers, 320mm PFM rotors, RSV1000 m/c, 3.0"x17" Astralite
- XJR1200 swingarm, ZRX1200 shocks, RK GB530GXW chain, 43T JT rear sprocket, 17T XAM 13mm offset front sprocket, 5.0"x18" Astralite, SZR660 rotor, EFE m/c, Tuono caliper, diy hanger, diy RH hub, modified LH hub.
- Yoshimura pegs, GSX-R/Bandit? pedals, diy hangers
- Diy loom, diy 8 cell LiFePO4 battery pack, diy led indicators, overhauled Katana instruments with gear pos. digit added, Daytona oil temp gauge, Raybrig headlight, diy led taillight
- Katana fairing/tank/panels/seat, fused Duke/VTR1000sp mudguard, fused ZXR750 hugger/XJR chain guard
..
Dit is dus een 1100 blok, maar wat maakt dit blok nou precies zo geliefd bij de Suzuki crowd?
een "EFE" blok (1135cc blok in GSX-en '84 tot '88) is de laatste en dus meest doorontwikkelde vorm van het oorspronkelijke GSX1100ET-blok dat in iets aangepaste vorm ook in de Kat is gebruikt
heb inmiddels de nieuwe handvatten gemonteerd, en ze uitgeprobeerd tijdens een ritje.. en mn. door de grotere diameter zijn ze een grote verbetering.. (kan nu tenminste het stuur stevig vastgrijpen ;D en motortrillingen zijn ook iets beter gedempt)
Resonerend plastic is een Katana-dingetje, denk ik? Doet 'ie bij mij ook, ook rond de 4k geloof ik.
Stefan
Aha, mooie info.
Uiteraard wel nieuwsgierig welke aanpassingen dan te vinden zijn bij de GSX 1100 Katana blokken.
Ik neem dus aan dat jouw blok niet van een 1100 Katana komt?.
Ik heb hier idd ook wel iets last van. Vooral bij 4000rpm een resonantie te horen en voelen, waarbij dan ook het voorkuipje mee gaat trillen. Ik vermijd vooral dit toerengebied.
Heb jij het over het hele toerengebied?
Maar anders rijd ik wel op de Kat, spring je lekker achterop... [devil]
Hieraan moet dus een tussenstuk naar de rempomp worden gelast dat wrs ook nog van een scharnierpunt zal worden voorzien t.b.v. fijnafstelling van de positie..
Kan je schouder het testen trouwens wel aan?
Klepdekselpakking efe... :o
Pm nog een keer je gegevens dan krijg je nu geen vw pakking. ;D
als de pakking er dinsdag is (no mail on monday hierzo ::)) zou dat mooi uitkomen.. [yes] ondertussen dus de kleppen stellen en weer aan de gang met de voorremschijven.. hopelijk wo. nog een proefritje en dan za. naar de CSM ..
..de boel moet nog op het wiel gemonteerd worden, dus dat wordt nog spannend of ook de slag in de remschijven hiermee wat is verminderd..
Ik weet dat StarTwin in Loenen ook kan richten.
Misschien dat ze wat voor je kunnen betekenen...
Ai....zonde,is 't bij te werken?
..Nu dan een ander stukkie rubber (viton?) slang zien te vinden.. (Heb wellicht nog wat in de slangenbewaardoos..)
Nog te fixen:
- Trillingen tijdens "cruise" bij hogere snelheden..
- dB-killert t.b.v treffen Duitsland..
- Afstelling RS36 bij grotere gasschuifopeningen. .
- Ietsje lekkende benz. kraan..
- Lakschade tankdopzitting..
Dus weer het deksel loshalen [knife] en de las aan binnenzijde met e.o.a. coatingmeuk bedekken.. (heb nog een tube Loctite 5699 liggen dat wrs wel geschikt is hiervoor..)
Ben benieuwd naar het eindresultaat!
Naja, als eerste binnenkort de voorband toch maar 'ns gaan vervangen..
Deze remblokken zijn "zachter" neem ik aan?Dat neem ik ook aan.. ;) Maar iig is er een ander voeringsmateriaal gebruikt (nl. "carbon") dat wrs sneller zal afslijten.. Maargoed, da's dan het bijkomstige nadeel dat ik voor lief neem..
Is het niet mogelijk om in de aanvoerleiding naar de oliekoeler een terugslagklep te plaatsen, zodat de koeler niet leeg kan lopen? Of vertrouw je die niet? Wellicht dat de koeler dan via de afvoerleidng alsnog leeglekt, ondanks dat olie door lagers en/of naar cilinderkop dus naar boven moet lopen?
Oja.. De nieuwe (SBS 730RQ) achter-remblokken zijn super! Een grote verbetering, en kan nu eindelijk de duimrem effectief gebruiken.. :)
Word er bier geschonken op dat feestje? en mogen we dan met zn allen komen? :D
Wel ff foto maken dan he!
gepiep met remmen is altijd maar een naar geluid...
Eh effe vraag - dat rooie ding op je stuur - zie het vaak op japanse katanas is zo te zien een olie temperatuur meter??? Merk en waar kun je die kopen?
Leuk gedaan met die ribben! ziet er netjes uit.
Beetje jammer van de bankschroef, maar jou kennende las je die scheur weer dicht?
En? Zitten ze erop? ;)
... lange verzendtijd 'n probleem ............... :) :)
Right.. Ondertussen ligt er ook nieuwe dempervulling (Acousta-Fil) klaar om in de inmiddels opengehaalde Hindle demper te proppen.. Het oude material bleek eigenlijk nog prima in orde ondanks dat het geluid de laatste tijd naar mijn idee wat harder was geworden.. Naja, toch maar nieuw spul erin, al was het maar alleen om nu 'ns uit te proberen hoe goed dat zelfuitzettende spul nu werkelijk is..
Mooi bochtensetje wel. ;)[yes]
Mooi spul dat Acousta-Fil maar wel lekker aan de prijs , gezien bij Demon-Tweeks
Ik heb ook nog dempermateriaal van die losse slierten om te vullen
http://imgchili.net/show/100754/100754745_img_20160304_wa0000.jpg (http://imgchili.net/show/100754/100754745_img_20160304_wa0000.jpg)
Het merk Hindle had ik trouwens ook nog nooit van gehoord totdat ik hem op jou katana zag.
Die Bandit 1200 koeler ziet er ook netjes uit hoor, zit er over na te denken die ook voor mijn 1100R katana te gebruiken, en misschien ook wel op de popup om de koeling wat te verbeteren. (op zn warmst word ie 110 graden)
..moet nog wel even de doorstroming ietsje tegen gaan houden zodat materiaal meer gaat absorberen en dus het systeem iets stiller word..
..Maar de vorige knippers waren toch recht? Dit wordt een soort pijlvorm naast je kentekenplaat ook net als de voorgaande?
Gaan je knippers in äudi-stijl de richting aangeven? ( zo'n lopend rijtje ledjes )
Gelukkig valt de schade aan de kat nog een beetje mee, en alles is goed te fixen zo te zien.*Alles* is in principe te fixen ;D (behalve niet-mechanische zaken..)
En die voetstepjes kan je ook namaken toch?Ach.. Nog helemaal niet bij stil gestaan, maar in principe is dat op zich wel een goed idee an sich wellicht.. Alleen die karteling (knurling) in diamant-patroon op de stepjes is zodanig grof dat ik daarvoor even op zoek moet naar de juiste wieltjes.. (Hoedanook een mooie aanleiding eindelijk 'n een cheapo kartelapparaat aan te schaffen, of ik nu daadwerkelijk stepjes ga maken of niet..)
..
Ik zag toevallig vorige week een filmpje op YouTube van iemand die dat deed met zo'n plopding die je ook gebruikt om de gootsteen te ontstoppen.
Nope - de "plopper" methode gaat niet lukken bij kleine scherpe deukjes. ..De deuk is helaas niet slechts een naar binnen geslagen bolling van de tank, maar een put(je).. Dus opgerekte plaat.. Ploppen met een rubberding gaat denk ik niet lukken.. Te weinig trekkracht en te weinig gedoseerd.. Als dat wel zou lukken, en de put naar buiten omklapt, dan zit ik met een bult die niet weg te plamuren is.. :-\
Repareren met epoxy..
Dat kunststof draaiwerk gaat me toch een zooi troep geven [devil]
draaien geeft sowieso lekker veel rommel, vooral als je messing of brons moet draaien, komen van die superkleine spaantjes af die overal gaan zitten...
hoe heb je die kelk precies gedraaid?
En het werk aan de deksels zie er deksels goed uit
Je bent een echte kunstenaar/tovenaar
..De Rengdengshenzen kit is gisteren geplaatst, met het nieuwe dynamodeksel en dynamo. Ik word weer opgeladen!
..Ik begrijp dat je dus alweer in het zadel zit? Dan wordt het hoog tijd dat we binnenkort op een mooie dag eens een ritje gaan maken, vind je ook niet?
Jij komt echt tijd tekort he Arnout
Het is natuurlijk te hopen dat je nooit zal weten of de deurstop rubbers sterk genoeg zullen zijn.
Misschien nog t=2 verdubbelen en verder richting rubbert laten lopen ?
Ondertussen aan de slag met een alternatief idee om kelkjes te maken.. ;)
Right.. Weer met de valdoppen bezig geweest, en wel het in-place vasttacken van de diverse onderdelen. Eigenlijk de enige manier om later een passend geheel te krijgen.
Weer gedemonteerd kan ik dan die stalen onderdelen verder aan elkaar aflassen. Probleem was echter bij het hechtlassen dat de toegang nogal lastig is.
Nice one [tu]
Vind het eindresultaat er onopvallend goed uitzien !
Mooi tekenprogramma! daar zal wel wat werk in zitten [yes]